Ziua fără mașini: Bicicliștii din București vor protesta pe 21 septembrie

de:
10 sept. 2013
0 Afișari
Ziua fără mașini: Bicicliștii din București vor protesta pe 21 septembrie

Plecarea este programata sa aiba loc de la Parcul Herastrau, intrarea Charles de Gaulle, la ora 14:30.

Organizatorii propun două variante de traseu: de 18, respectiv de 15 km. Varianta mai lunga include ocolirea Parlamentului. (Vezi traseul aici: http://goo.gl/qyQiF )

Comunitatea Biciclistilor din Bucuresti și Organizatia pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania (OPTAR), organizatorii protestului, anunta ca s-a depus solicitare catre Brigada Rutiera Bucuresti pentru inchiderea traficului motorizat, cu exceptia transportului public si al traficului pietonal (pe trecerile de pietoni), pe tot traseul manifestatiei. Daca politia va solutiona petitia, toti participantii vor circula pe partea carosabila, cu respectarea indicatiilor de la fata locului. Daca Politia va refuza inchiderea traficului, marsul se va desfasura cu respectarea regulilor de circulatie.

„Pe 21 septembrie 2013, pe bicicleta, pe role sau cu trotineta, in alergare usoara sau in carucior, va invitam sa iesiti in strada pentru a cere politicienilor sa arate respect fata de cei care i-au ales. În Romania, mersul pe jos si cu bicicleta – cele mai ieftine si sanatoase moduri de deplasare – sunt desconsiderate de catre politicieni. Cu costuri mai mici si cu beneficii mai mari, orasele conduse de edili gospodari reusesc sa ofere conditii de viata mai bune pentru locuitorii sai. Si la noi este posibil!”, scriu organizatorii pe pagina de facebook a evenimentului.

„Vrem piste pe sosea. Vrem un oras pentru OAMENI !” este un mars de protest pentru care s-a depus notificarea legala la Primaria Municipiului Bucuresti.

Motivele protestului

1. Neaplicarea masurilor de siguranta rutiera.

Primarul Oprescu a oprit masurile de siguranta rutiera care s-ar fi putut lua in momentul aplicarii marcajelor rutiere. Conform legii, in scopul sporirii impactului vizual asupra participanţilor la trafic, pe partea carosabilă se pot executa marcaje sub formă de inscripţii, simboluri şi figuri. (Detalii: http://goo.gl/jFt03 )

2. Incurajarea transportului motorizat in timp ce Bucurestiul este cea mai poluata capitala europeana.

Cu toate ca trecem printr-o perioada dificila economic, Primaria investeste sume enorme in infrastructura dedicata celui mai ineficient mijloc de transport din oras: autoturismul. Folosirea in exces a masinilor in interiorul oraselor, in detrimentul transportului public sau pe bicicleta, aduce pierderi directe si indirecte oamenilor si municipalitatii. Orasele civilizate din intreaga lume iau masuri de reducere a traficului motorizat individual obtinand ECONOMII substantiale. In plus, orasele care acorda atentie OAMENILOR sunt cautate de turisti, cresterea serviciilor devenind un motor de dezvoltare pentru acestea.

3. Lipsa unei viziuni a administratiei orasului pentru cresterea calitatii vietii.

Cu toate ca la nivelul UE exista toata documentatia necesara aplicarii principiilor dezvoltarii durabile a oraselor, Bucurestiul le ignora, luand masuri care inrautatesc viata oamenilor.

4. Mentinerea in functii a persoanelor vinovate de pagubele de milioane de euro provocate de receptia ilegala a pistelor pentru biciclete.

Ilegalitatile comise de Primaria Municipiului Bucuresti prin Administratia Strazilor in cazul receptiei ilegale a pistelor pentru biciclisti au fost sesizate in ultimii doi ani catre Administratia Strazilor Bucuresti, Brigada Rutiera Bucuresti, Primarul General Sorin Oprescu, Consiliul General al Municipiului Bucuresti, Prefectura, Ministerul Administratiei si Internelor, Procuratura, Curtea de Conturi a Romaniei, PSD, PNL, PC, PDL, UDMR, UNPR, Forţa Civică, PP-DD.
Niciuna dintre aceste institutii nu a luat masuri care sa duca la recuperarea prejudiciilor si tragerea la raspundere a vinovatilor, cu toate ca numele lor poate fi aflat foarte repede prin simpla citire a documentului de receptie a pistelor. Cu toate ca este un document public, Primaria refuza sa-l puna la dispozitia cetatenilor.

5. Neaplicarea masurilor de eficientizare a transportului public prin asigurarea de benzi dedicate.

Peste tot in lume, transportul public este prioritar pentru administratii. In Bucuresti, autobuzele RATB raman blocate in trafic impreuna cu autoturismele personale, facand din transportul public un mod de transport ineficient. Pierderile le suportam cu totii.

Organizatorii marsului au postat si calendarul protestelor din Bucuresti pana in 2020: 19 apr 2014, 20 sep 2014, 25 apr 2015, 19 sep 2015, 23 apr 2016, 24 sep 2016, 22 apr 2017, 23 sep 2017, 21 apr 2018, 22 sep 2018, 20 apr 2019, 21 sep 2019, 25 apr 2020, 19 sep 2020. Toate se vor desfasura pe acelasi traseu si incepand cu aceeasi ora, indiferent de conditiile meteo. Notificarile au fost depuse deja la Primaria Municipiului Bucuresti.

Cookies