Zeci de supermarketuri Lidl din București și din țară, închise temporar de ANPC. Plus amenzi de peste 7 de milioane de lei, după mai mult de 300 de controale în magazine  

18 feb. 2023
2286 Afișari
Zeci de supermarketuri Lidl din București și din țară, închise temporar de ANPC. Plus amenzi de peste 7 de milioane de lei, după mai mult de 300 de controale în magazine  
Zeci de supermarketuri Lidl din București și țară,, închise temporar de ANPC. Plus amenzi de peste 7 de milioane de lei, după mai mult de 300 de controale la magazine | Sursa foto: Lidl Romania/FB

Zecile de supermarketuri din lanțul Lidl au fost închise temporar de către ANPC, după cele 307 controale efectuate, de la începutul anului și până acum, la nivel național, transmite Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor.

ANPC informează, printr-un comunicat, că este vorba despre o acțiune al cărei scop este supravegherea modului în care marile lanțuri de retail, care activează în România, respectă legislația în vigoare.

Lista sancțiunilor ANPC, după controalele în lanțul Lidl

ANPC anunță că, după seria de controale în supermarketurile Lidl, a aplicat sute de sancțiuni, iar aceste sunt:

  • 481 amenzi contravenționale, în valoare de aproximativ 7,3 milioane de lei
  • 133 avertismente
  • oprirea definitivă de la comercializare a unor produse neconforme, în valoare de peste 125.000 lei
  • oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor, în cazul a 38 de unități situate în județele:
    • Arad, Prahova, Caraș Severin, Hunedoara, Neamț, Iași, Constanța, Olt, Dolj, Brașov, Alba, Mureș, Bihor, Satu Mare, Sălaj, Bistrița Năsăud, Ilfov și municipiul București.
  • propunerea încetării practicilor comerciale incorecte, în cazul a 66 de unități
  • închiderea temporară pentru o perioadă de până la 6 luni, pentru un magazin din municipiul Bacău.

Președintele ANPC , Horia Alexandrescu vorbește, în același comunicat, despre produse care aveau prețuri diferite la raft și a casă, dar și despre produse expirate:

Nu știu cum funcționează această rețea în celelalte țări. Speram ca măcar în România să fie un exemplu pentru toți ceilalți, dar mai ales pentru noi. De asemenea nu știu dacă, în țara de origine a acestui operator economic se mănâncă legume și fructe mucegăite sau prețurile de la raft nu se potrivesc cu cele de la casă. Mă întreb și dacă, după venirea unei autorități în control și aplicarea unor sancțiuni, lucrurile sunt tratate cu aceeași superficialitate și dezinteres. Noi ne luaserăm pixuri să învățăm ce trebuie să facem, dar a trebuit să scriem cu ele în procese verbale de sancțiune.

Ce probleme spune ANPC că a găsit în magazine Lidl:  mâzgă, legume mucegăite

ANPC face o listă a problemelor pe care inspectorii protecției consumatorilor le-au găsit în magazine Lidl în urma controalelor și care pornesc de la lipsa prețurilor de la raft și ajung până la straturi de praf și mâzgă în lăzi frigorifice:

  • comercializarea unor produse alimentare cu data durabilității minimale depășită
  • depozitare a unor produse de panificație neambalate, în lazi cu praf și impurități,
  • folosirea unor vitrine sau lăzi frigorifice fără grafice de monitorizare a temperaturii, deteriorate sau neigienizate, cu gheață în exces, depuneri de praf, mâzgă, resturi alimentare și de ambalaj, lovite, cu rugină, chedere rupte
  • utilizarea unor rafturi de expunere și a unor tăvi deteriorate sau neigienizate
  • folosirea unor cuptoare neigienizate
  • comercializarea unor produse fără a avea eticheta cu elemente de identificare privind lotul și data limită de consum
  • comercializarea unor produse alimentare cu ambalaje depreciate, devidate, cu lovituri mecanice
  • comercializarea unor fructe/legume ca fiind calitatea I când, în realitate, prezentau lovituri mecanice, mucegai și zone încolțite
  • lipsa de la raft a prețurilor produselor
  • nerespectarea regimului promoțiilor (lipsa de la raft a produsului de referință, în cazul comercializării produselor, în sistem multipack,
  • nespecificarea perioadei în care se desfășura promoția etc.)
  • neconcordanțe între prețul produselor de la raft și cel de la casa de marcat
  • existența unor condiții de depozitare necorespunzătoare, cu curățenie deficitară
  • lipsa menționării factorilor alergeni de pe etichetele produse în magazine
  • lipsa menționării țării de proveniență a unora dintre produsele
  • nerespectarea temperaturii de depozitare indicate de producător a produselor
  • comercializarea unor produse electrice cu certificate de garanție incomplete
  • lipsa declarațiilor de conformitate în cazul unor produse electrocasnice comercializate sau netraducerea acestora în limba română
  • lipsa traducerii în limba română pe etichetele unora dintre produse
  • lipsa menționării pe etichetă a termenului de valabilitate al produsului
  • comercializarea unor produse cu fibre textile cu risc de inhalare pentru copiii aflați în limita de vârstă indicate de producători.

Până la această oră, Lidl nu a transmis un punct de vedere.

 

Cookies