Zeci de noi trenuri electrice vor ajunge și vor pleca din Gara de Nord, anunță guvernanții. Scrioșteanu: Contract semnat pentru 62 de rame electrice regionale

31 ian. 2024
1419 afișări
Zeci de noi trenuri electrice vor ajunge și vor pleca din Gara de Nord, anunță guvernanții. Scrioșteanu: Contract semnat pentru 62 de rame electrice regionale
Zeci de noi trenuri electrice vor ajunge și vor pleca din Gara de Nord, anunță guvernanții. Scrioșteanu: Contract semnat pentru 62 de rame electrice regionale | Sursa foto: Facebook - Irinel Ionel Scrioșteanu

Marți, 30 ianuarie, a fost semnat contractul pentru cea mai mare achiziție în domeniul feroviar, mai exact 62 de rame electrice regionale (RE-R) pentru trenurile metropolitane de scurt parcurs, anunță Irinel Ionel Scrioșteanu, Secretarul de Stat al Ministerului Transporturilor.

S-a semnat contractul pentru achiziționarea a 62 de rame electrice

Contractul pentru achiziționarea a 62 de rame electrice a fost semnat cu compania POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPOLKA AKCYJNA (POLONIA) – PESA, a anunțat Scrioșteanu pe pagina de Facebook.

Achiziția este împărțită în 3 loturi, astfel:

  • 20 de trenuri electrice pentru rutele:
    • București Nord – Ploiești Sud – Adjud
    • Iași – Pașcani – Suceava
    • Bacău – Pașcani

Valoarea pentru acest lot este de 960 de milioane de lei.

  • 23 de trenuri electrice pentru rutele:
    • Brașov – Gheorgheni
    • Arad – Timișoara – Caransebeș
    • Huedin – Cluj – Bistrița.

Valoarea celui de-al doilea lot este de 1,13 miliarde de lei.

  • 19 trenuri electrice pentru rutele:
    • București Nord – Ploiești Vest – Brașov
    • București Nord – Roșiori
    • București Nord – București Obor/Fundulea
    • Constanța – Fetești.

Valoarea celui de-al treilea lot este de 931 milioane lei.

Aceste rame vor reprezenta coloana vertebrală a trenurilor metropolitane care vor deservi zonele marilor orașe cu densitate mare de trafic, pentru transportul feroviar de călători.

Irinel Ionel Scrioșteanu a mai transmis și ce caracteristici tehnice au aceste noi trenuri:

  • viteză de deplasare până la 160km/h,
  • 224 locuri,
  • acces și locuri pentru persoane cu dizabilități,
  • acces și spații pentru biciclete,
  • sisteme digitale de informare a călătorilor,
  • prize de încărcare, inclusiv USB,
  • internet Wi-fi.

Pe lângă achiziția ramelor electrice, contractul prevede și achiziția serviciilor de mentenanță și reparații pe o durată de 15 ani, cu posibilitatea de prelungire a acestei perioade până la 30 ani, prin încheierea unui act adițional.

Livrarea trenurilor se va face într-un interval de 24 luni (prima ramă) și 36 luni (ultima ramă), respectiv început 2026 – început 2027. Sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027.

Au fost contractate, în ultima perioadă, un total de 119 trenuri electrice pentru România, precizează Scrioșteanu.

(…) din discuțiile pe care le-am avut cu conducerea ARF, urmează noi proceduri de licitație pentru achiziții de material rulant (trenuri și locomotive).

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies