„Winner, you lose!” O reclamă uriașă la jocuri de noroc, demontată de pe un bloc din Piața Unirii

22 nov. 2023
527 afișări
"Winner, you lose!" O reclamă uriașă la jocuri de noroc, demontată de pe un bloc din Piața Unirii | Sursa foto: Nicorel Nicorescu

O reclamă gigantică la Winner, player important pe piața de jocuri de noroc / pariuri online, a fost demontată de pe un bloc din Piața Unirii, pentru că nu respecta reglementările legale.

A fost dată jos încă o reclamă la jocuri de noroc

Anunțul demontării panoului publicitar uriaș a fost făcut, pe contul său de Facebook, de către Nicorel Nicorescu (USR), concilier general în CGMB, care spune că, astfel, municipalitatea continuă „demersurile pentru descurajarea, închiderea și eliminarea reclamelor la păcănele”:

Încă o reclamă uriașă pentru „jocuri de noroc” a fost demontată, de data aceasta în piața Unirii din București. Vă reamintesc demersul pe care l-am întreprins în urmă cu mai bine de o săptămână: Sesizarea Oficiului Național pentru Jocuri de Noroc în legătură cu aplicarea legii 77/2009, lege care prevede interzicerea reclamelor mai mari de 35 mp. Voi face demersuri până eliminăm toate aceste reclame ilegale.

Acțiunea de acum vine după ce, zilele trecute, mai multe reclame la jocuri de noroc, amplasate ilegal pe blocurile din zona Obor, au fost date jos în urma unei sesizări depuse de USR.

Iar astă-vară, un afiș publicitar imens, care a fost instalat fără autorizație pe clădirea Grand Hotel București (fostul Intercontinental), a fost și el înlăturat.

București, orașul cu păcănele și reclamă la jocuri de noroc la tot pasul

E plin orașul și de păcănele, și de reclame la păcănele. Dacă mergi fără țintă prin București, de dimineața până seara, ai să observi cât de rare sunt blocurile care nu au la parter jocuri de noroc, farmacii și supermarketuri.

Reclamele la jocurile de noroc sunt o chestiune politică spinoasă.  Pe la începutul anului, a existat o  presiune publică  extraordinară pentru interzicerea publicității la jocurile de noroc, din cauza efectelor extrem de nocive pe care acestea le au. O petiție online pe platforma Declic a strâns aproape 200.000 de semnături. Inițiatorii explică foarte clar demersul:

Oriunde te uiți, e imposibil să nu vezi afișele imense cu reclame la jocuri de noroc sau pariuri sportive. În online, publicitatea este și mai agresivă, pentru că sunt și mai puține reguli. Iar pentru reclamele la pariuri sportive de la TV există o portiță. Acestea pot fi difuzate la orice oră din zi, în timpul competițiilor sportive.

În reclame, celebrități sau foști sportivi repetă neîncetat că e ușor să câștigi. (…) Spre deosebire de România, țări ca Marea Britanie au înțeles cât de dăunătoare pentru minori este publicitatea la jocuri de noroc. Așa că vedetele din sport sau showbiz nu mai pot promova case de pariuri sau jocuri de noroc . 

Dependența de jocuri de noroc este o boală. Deși prea puțini o văd așa. (…) Reclamele la jocuri de noroc pe care le vedem la tot pasul joacă un rol decisiv.

Pe acest fond,  a existat și un proiect de lege, depus în Senat de liberalul Adrian Cozma, care propunea interzicerea completă  publicității stradale și audiovizuale la jocurile de noroc, dar amendamentele depuse și votate au modificat radical idee inițială:  astfel, reclamele pot fi difuzate în continuare la TVV noaptea, iar reclamele outdoor sunt permise, cu o limită de dimensiune de maximum 30 mp.

Ce s-a mai întâmplat în București în ultimele ore:

Cookies