ÎN BUCUREȘTI

Vreo 65.000 de elevi din București fac deja doar școală online. Consecințele negative ale învățatului de acasă

Vreo 65.000 de elevi din București fac deja doar școală online în Capitală, după ultimele măsuri impuse de Ministerul Educației, care lasă la alegerea unităților de învățământ dacă fac ore online sau nu, în funcție de numărul de infectări în rândul elevilor și al profesorilor. Totuși, consecințele negative ale învățatului de acasă sunt dramatice, iar un studiu din vară al Salvați Copiii demonstrează acest lucru.

Mulți elevi învață de acasă în București. Școala online a avut un impact extrem de negativ în educația copiilor din România. Mai mult, suspendarea activităților în școli și continuarea cursurilor online a avut consecințe negative atât asupra educației în sine, cât și asupra sănătății fizice și emoționale a tinerilor, arată un studiu din iulie al Salvați Copiii.

Vreo 65.000 de elevi din București învață online

Potrivit ultimelor informații oferite de Inspectoratului Şcolar Bucureşti (ISMB), aproximativ 65.000 de elevi învaţă online în Capitală. Mai mult, vreo 500 de profesori sunt bolnavi de COVID-19 în această perioadă. Bucureştiul a depăşit pragul de 10 la mie și se apropie vertiginos de 11, un adevărat record de la începutul pandemiei.

Practic, este vorba de 2.400 de clase aflate în mediul online din totalul de circa 12.000, adică 20%. Luni, 27 septembrie, erau 34.000 de elevi care învăţau online în capitală, dintr-un total de 301.000.

Regulile de funcționare a școlilor s-au schimbat

Recent, au fost schimbate regulii de funcţionare a şcolilor în cazul în care incidenţa din localitate depăşeşte 6 la mia de locuitori. Acestea sunt obligate să raporteze către inspectoratele şcolare, iar acestea să publice la rândul lor, zilnic, lista claselor cu activitatea suspendată. Suspendarea cursurilor este acum descentralizată la şcoli, în funcţie de cazurile interne din rândul elevilor și profesorilor. Se suspendă cursurile doar la apariţia unui caz pozitiv într-o clasă, şi nu la rata de infectare din localitate.

Cât de negativ a fost impactul învățământului online

Un studiu al Salvați Copiii arată că aproape 50% dintre copiii din România nu au acces la o tabletă, computer sau internet. Acest lucru le-a îngreunat participarea la lecțiile online, ca să nu spunem le-a tăiat din start șansa la o astfel de educație. Pe de altă parte, a doua jumătate a copiilor, care dispun totuși de cele necesare, au fost expuși altor probleme, precum: afecțiuni ale ochilor, dependență de internet, expunerea la conținuturi inadecvate și violente.

Veniturile mici afectează educația unor elevi

Un lucru pe care îl știam a fost confirmat de pandemie. Lipsa unor venituri generoase ale părinților îngreunau și înainte educația copiilor și frecvența lor la școală, însă acest lucru a luat amploare în perioada școlii online.  Studiul a arătat că 22% dintre copii au rămas în urmă cu materiile din cauza dezinteresului adulților, atât al profesorilor cât și al părinților.

Copiii au considerat că școala online e mai grea

Dezinteresul adulților pentru copii a dus la rezultate care vor lăsa urme în educația copiilor în întreg viitorul lor adult. Mai mult, odată cu închiderea școlilor, profesorii s-au mobilizat și nu au întârziat cu continuarea lecțiilor în mediul online. Cu toate acestea, nu toți s-au mișcat la fel de repede. În același studiu se mai arată că 68% dintre copii au susținut că lecțiile online au început imediat după închiderea școlilor, pe când restul au afirmat că orele online au început mult mai târziu, după vacanța de primăvară.

Izolvarea i-a afectat vizibil

Izolarea a avut de asemenea un impact negativ asupra copiilor cu vârste mici, însă i-a afectat și pe adolescenții care s-au simțit singuri, triști sau furioși. Un număr de 18% din copii a apelat la medicul de familie și 2% la un medic specialist din cauza impactului izolării resimțit într-un mod negativ.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button