Joi, 2 martie 2023, Consiliul General al Capitalei va supune la vot indicatorii tehnico economici pentru reabilitarea linie 5 de tramvai. Investiția pe care PMB dorește să o facă se ridică la suma de 228.508.896,91 lei cu TVA.
Primăria Municipiului București dorește să reabiliteze 4,25 kilometri de șine de tramvai ce fac parte din calea de rulare a liniei 5, transmite publicația Buletin de București.
Lucrările de reabilitare sunt necesare deoarece la acest moment, starea tehnică a liniei este una precară. Astfel că, tramvaiul nu funcționează în condiții sigure pentru bucureșteni.
Obiectivul de investiții „Reabilitare sistem rutier pe str. Barbu Văcărescu și Str. Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu de la Șos. Ștefan cel Mare la Pod Băneasa” este unul dintre proiectele prioritare complementare la achiziționarea de tramvaie și echipamente necesare îmbunătățirii transportului public de călători pe linia 5, se precizează în proiect.
Linia 5 este una dintre cele mai circulate din București. În medie, 11.731 bucureșteni circulă zilnic cu acest tramvai, conform raportului de specialitate. Aceasta asigură legătura între cartierele importante alea orașului și legătura cu metroul.
Valoare totală de investiție este de circa 228.508.896,91 lei cu TVA, iar durata de execuție este de 12 luni.
Pe lângă reabilitarea celor peste 4 kilometri din linia ce tramvai, PMB a anunțat că, pe acest traseu, urmează să fie modernizate și 15 persoane aferente linie 5.
Întregul traseul al linie 5 de tramvai se întinde are o cale de rulare simplă de 14,4 km. Dintre aceștia, porțiunile ce au fost modernizate se întind pe 2,1 km de cale de rulare simplă. Iată zonele unde șina a fost modernizată:
Infrastructura pe care circulă linia 5 de tramvai (cu terminalele la Piața Sfânta Vineri și Bucla de întoarcere din zona Băneasa) străbate următoarele artere: