Consiliul general a hotărât: Pietonii vor fi băgați sub pământ la Piața Romană

de:
29 mai 2013
0 Afișari
Consiliul general a hotărât: Pietonii vor fi băgați sub pământ la Piața Romană

„Platforma pentru Orase Durabile se opune acestui proiect si solicita consilierilor generali sa dea dovada de responsabilitate fata de oras si de respect fata de locuitorii orasului si sa respinga proiectul.” – se arată într-un comunicat al Platformei remis redacției.  In luna martie a acestui an a avut loc la sediul Primariei Municipiului Bucuresti o dezbatere publica pe marginea acestui proiect. La dezbatere au participat atat locuitori ai zonei, cat si reprezentanti ai organizatiilor non-guvernamentale.

Iată și argumentele Platformei pentru Orașe Durabile împotriva acestui proiect: 

1. Desfiintarea trecerilor de pietoni si a semaforizarii in zona va avea drept efect o si mai accentuata congestionare a traficului. Facilitarea tranzitului cu automobilul personal are drept efect incurajarea soferilor de a tranzita respectiva zona. Astfel ca este de asteptat ca numarul masinilor care vor trece prin centrul orasului sa fie si mai mare decat este in prezent si, deci, sa persiste fenomenul de ambuteiaj auto.

2. Incurajarea traficului auto prin centrul orasului este o politica invechita, evitata de marile capitale europene. Pentru rezolvarea problemelor de mobilitate urbană, soluțiile actuale vizează dezvoltarea insfrastructurii dedicate transportului public in comun si infrastructura eficienta pentru biciclisti. Solutia propusa de Primarie este anacronica si nu raspunde in mod direct problemei de mobilitate.

3. Mutarea pietonilor in subteran este o masura care arata dispretul fata de locul pietonului in oras. Desi in toate politicile de dezvoltare urbana din Europa pietonul reprezinta prioritatea, in Bucuresti, prin masura de a elimina pietonul de la suprafata, autoritatile publice arata dispret fata de locul pe care un cetatean trebuie sa il ocupe in spatiul urban.

4. Fondurile alocate în acest moment pentru acest proiect sunt insuficiente raportate la intreaga investitie si, deci, riscam deschiderea unui nou santier pentru o perioada nederminata. In bugetul pentru anul 2013, suma alocata pentru acest proiect este de 5 milioane de lei. Avand in vedere ca investitia a fost esimata de municipalitate la 15 milioane de euro, exista riscul de a deschide un nou santier care va stanjeni pietonii si circulatia in zona pana la momentul in care vor fi identificate sumele necesare completarii bugetului.

In virtutea celor de mai sus, consideram proiectul ca fiind nociv pentru oras si solicitam Consiliului General sa voteze tinand cont de binele public si de politicile publice in domeniu. Speram ca dezbaterea publica din luna martie sa nu se dovedeasca a fi fost doar un exercitiu formal si solicitam consilierilor generali sa dea dovada de respect fata de opiniile celor pe care ar trebui sa ii reprezinte si sa ia in considerare rezultatele dezbaterii publice.”

În cadrul dezbaterii, proiectantul acestei lucrări, arhitectul Alexandru Beldiman, a prezentat schimbările ce vor avea loc în Piața Romană odată cu finalizarea proiectului. Printre acestea se numără: dispariția trecerilor de pietoni de pe Bd. Magheru și de pe restul de străzi care converg în Piața Romană, plantarea unui număr mare de arbori în zonă, de-a lungul Bd. Magheru, reamenajarea trotuarului și a mobilierului stradal pe modelul lucrărilor începute deja între Piața Universității și blocul Eva, relocarea chioșcurilor de lângă intrarea la stația de metrou în pasajul subteran. 

Pasajul pietonal va avea cinci ieșiri cu scări rulante și lifturi: două la ASE, una în faţă la coloane, una în faţă la BCR şi una între Bd. Lascăr Catargiu şi Bd. Dacia. Astfel, traversarea intersecției se va face exclusiv prin subteran, precum în Piața Universității. În plus, la fel ca pasajul de la Universitate, pasajul de la Romană va fi conectat cu stația de metrou, iar în interior va adăposti magazine și posibile galerii de artă. 

Iluminarea pasajului se va face prin două luminatoare, amplasate în centrul intersecției, care se vor putea deschide pentru a permite aerisirea pasajului, potrivit arhitectului Beldiman. Arhitectul nu a explicat însă cum se va face aerisirea, având în vedere că pe deasupra vor trece mașini care vor elimina noxe.

Cookies