Șoferi RATB, prinşi cu motorina în sac FOTOGALERIE

de:
27 sept. 2011
0 Afișari
Șoferi RATB, prinşi cu motorina în sac FOTOGALERIE

În autobazele RATB, după uşile gri ale vestiarelor din tablă se ascund nu numai haine de schimb, genţi, castroane sau cutii cu sare. În multe dintre acestea zac camuflate sau pur şi simplu aranjate ca-n cămara bidoane, de toate mărimile şi formele. Capacitatea lor variază între 2 şi 10 litri, însă sunt cazuri când angajaţii regiei aduc de-acasă bidoane de 25 de litri, folosite în crame. În ele nu se depozitează vin, pentru că acest lucru ar încălca flagrant regulamentul de ordine interioară a RATB, mai ales ca multe dintre vestiare sunt chiar ale şoferilor. Sunt pline în schimb cu motorina furată din cisternele Regie, lucru ce încalcă atât regulamentul intern cât şi prevederile Codului Penal. Multe dintre recipientele găsite în urma raziei trădează o lungă întrebuinţare. Etichetele sunt „arse” de motorină scursă pe margini iar dopurile încurcate între ele, semn că operaţiunea de umplere are loc în grabă. Mai mult, sunt asortate şi cu furtunuri de toate dimensiunile.

Industria furtului de motorină datează de zeci de ani. Este aproape împământenită în majoritatea autobazelor ca o formă de a face un ciubuc. “Au fost cazuri în trecut când au dispărut cisterne întregi. Acum se fură doar cu «bidonul». Toţi cei pe care i-am prins cu bidoane de motorină în vestiar s-au ales cu plângere penală”, explică pentru B365.ro, directorul RATB Adrian Criţ. Această practică este pe cale de-a deveni istorie odată cu decizia conducerii companiei de a introduce un sistem ferm de monitorizare a cantităţii de combustibil din fiecare autobază. Practic, fiecare autobuz va avea senzori care vor înregistra chiar şi deschiderea capacului, iar orice golire a zonei unde este stocată benzina sau motorina va fi înregistrată. Mai mult, fiecare bază a RATB-ului va avea instalaţii de măsurare a cantităţii de carburant, care vor fi montate pe rezervoare. Şi pompele vor fi prevăzute cu un sistem extern de autentificare a şoferului, dar şi cu cititor pentru identificarea vehiculului, care va permite alimentarea cu motorina doar dacă va „recunoaşte” şoferul, autobuzul şi chiar ţeava pe care urmează să meargă carburantul în rezervor.

Cookies