Lotul 3 al sectorului nord din Autostrada de Centură București (A0) a fost atribuit unei companii spre proiectare și executare, a anunțat joi Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Deși licitația pentru acest lot a început încă din iunie 2019, a fost nevoie de două contestații și trei desemnări pentru a se găsi o companie câștigătoare.
Autostrada de Centură București începe să prindă contur, momentan doar pe hartă, după ce Lotul 3 ce face parte din sectorul de nord al A0 a fost atribuit unei companii de construcții. Procesul s-a dovedit a fi anevoios însă, deoarece a fost nevoie de trei desemnări pentru a numi un câștigător. Astfel, se pune capăt licitației începute în iunie 2019.
Firma care a câștigat contractul pentru Lotul 3 din Autostrada de Centură București este IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. Compania turcească de construcții a înaintat autorităților române o ofertă de 413 milioane de lei pentru proiectarea și execuția acestui tronson cu o lungime totală de 8,6 kilometri, potrivit Hotnews.
În cazul acestui lot este vorba despre un contract cu o durată de 30 de luni, ce se împart în 12 luni pentru perioada de proiectare, respectiv 18 luni pentru perioada de execuție a lucrărilor. Mai mult, pentru această lucrare, constructorul va oferi o perioadă de garanție de 10 ani.
Potrivit CNAIR, Lotul 3 va include 7 pasaje atât pe autostradă, cât și peste aceasta. Dintre acestea, cele mai lungi vor avea 318,3, respectiv 466,5 metri.
Trebuie menționat faptul că această companie a mai câștigat o licitație pentru Lotul 3 din Autostrada de Centură București în luna iunie a acestui an, însă rezultatul a fost contestat de ceilalți participanți, astfel că CNSC și Curtea de Apel au decis anularea licitației și au cerut CNAIR să reevalueze ofertele primite.
Prima licitație fusese câștigată de o altă companie din Turcia, și anume NUROL INSAAT VE TICARET A.S., însă și acest rezultat a fost supus contestațiilor, iar în cele din urmă s-a ajuns la organizarea altei licitații.
Cele trei licitații au dus la întârzierea lucrărilor, astfel că în acest moment se estimează că tronsonul va fi gata abia în jurul anului 2025.