Vești bunuțe de pe Autostrada Moldovei A7, de pe traseul București – Bacău – Pașcani. „Progres bun”, anunță secretarul de stat în Transporturi

25 feb. 2025
1653 afișări
Vești bunuțe de pe Autostrada Moldovei A7, de pe traseul București - Bacău - Pașcani. „Progres bun”, anunță secretarul de stat în Transporturi
Vești bunuțe de pe Autostrada Moldovei A7, de pe traseul București - Bacău - Pașcani. „Progres bun”, anunță secretarul de stat în Transporturi. Sursa foto: Irinel Ionel Scrioșteanu/Facebook

Avansează lucrările pe la Autostrada Moldovei A7, anunță secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, după ce a fost în inspecție pe șantierul Lotului 3 și șantierul Lotului 2.

Irinel Ionel Scrioșteanu a vrut să verifice stadiul lucrărilor celui mai mare și primului nod rutier turbion din România.

Stadiul lucrărilor pe Autostrada Moldovei A7 (Bacău – Pașcani)

Progresul este bun pe Autostrada Moldovei A7 (Bacău – Pașcani), anunță Irinel Ionel Scrioșteanu, marți, 25 februarie 2025.

Am fost pe șantierul Lotului 3 Mircești – Pașcani și Lotului 2 Trifești – Gherăiești aferente Autostrăzii Moldova A7 (Bacău – Pașcani) pentru a verifica stadiul lucrărilor celui mai mare și primul nod rutier turbion din România.

Stadiul lucrărilor este următorul:

  • se fac lucrări de umpluturi, fiind realizați 680.000 mc pe Lotul 2 și 700.000 mc pe Lotul 3;
  • se fac lucrări de consolidare terasamente (perna loess, scarificare și stabilizare cu lianți hidraulici);
  • se fac lucrări de realizare a stratului de formă din balast pe corpul autostrăzii;
  • se desfășoară lucrări la realizarea podețelor aflate atât pe aliniamentul autostrăzii, cât și în zonele adiacente (zona nodurilor rutiere);
  • continuă forarea, armarea și turnarea piloților aferenți structurilor existente pe cele două loturi, inclusiv ai nodului rutier turbion de la intersecția autostrăzilor A7 x A8;
  • se lucrează la toate cele 12 pasaje aferente nodului rutier turbion A7 x A8;
  • în paralel, se fac lucrări de realizare a structurilor aferente celor 5 noduri rutiere existente pe aceste loturi (Roman Nord, Roman Vest, Mogoșești Siret, A7 x A8, Pașcani);
  • se execută lucrări de relocare a rețelelor de utilități publice (gaz, telecomunicații, electrice, apă și canal).

Informații despre nodul rutier de tip turbion

Primul nod rutier de mare viteză de tip turbion din România este poziționat între cele două autostrăzi A7 și A8, la sud de Pașcani, mai exact pe raza U.A.T.-urilor Stolniceni – Prăjescu și Pașcani.

Sursa foto: Irinel Ionel Scrioșteanu/Facebook
Sursa foto: Irinel Ionel Scrioșteanu/Facebook

Acest nod se va întinde pe o lungime de circa 2 km și pe o suprafață de 220 hectare și va avea, în principal:

  • 8 bretele, proiectate la viteza de 80 km/h;
  • 12 pasaje (8 pasaje aferente A7 și 4 pasaje aferente A8);
  • 5 podețe.

Despre ritmul lucrărilor, Scrioșteanu spune că antreprenorul are un ritm bun, iar mobilizarea muncitorilor (481 persoane) și utilajelor (265) este eficientă, astfel că darea în circulație va avea loc la timp:

fapt ce va asigura finalizarea acestui lot în termenul contractual, chiar dacă in ultima perioada temperaturile scăzute au dus la suspendarea unor categorii de lucrări.

Autostrada Moldovei A7 este prevăzută în Programul Investițional 2021 – 2030 pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din România, elaborat și aprobat de guvern în perioada 2020-2021, la finalul celor 13 loturi unind Moldova de Muntenia și prin infrastructură rutieră.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies