Avansează lucrările pe la Autostrada Moldovei A7, anunță secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, după ce a fost în inspecție pe șantierul Lotului 3 și șantierul Lotului 2.
Irinel Ionel Scrioșteanu a vrut să verifice stadiul lucrărilor celui mai mare și primului nod rutier turbion din România.
Progresul este bun pe Autostrada Moldovei A7 (Bacău – Pașcani), anunță Irinel Ionel Scrioșteanu, marți, 25 februarie 2025.
Am fost pe șantierul Lotului 3 Mircești – Pașcani și Lotului 2 Trifești – Gherăiești aferente Autostrăzii Moldova A7 (Bacău – Pașcani) pentru a verifica stadiul lucrărilor celui mai mare și primul nod rutier turbion din România.
Stadiul lucrărilor este următorul:
Primul nod rutier de mare viteză de tip turbion din România este poziționat între cele două autostrăzi A7 și A8, la sud de Pașcani, mai exact pe raza U.A.T.-urilor Stolniceni – Prăjescu și Pașcani.
Acest nod se va întinde pe o lungime de circa 2 km și pe o suprafață de 220 hectare și va avea, în principal:
Despre ritmul lucrărilor, Scrioșteanu spune că antreprenorul are un ritm bun, iar mobilizarea muncitorilor (481 persoane) și utilajelor (265) este eficientă, astfel că darea în circulație va avea loc la timp:
fapt ce va asigura finalizarea acestui lot în termenul contractual, chiar dacă in ultima perioada temperaturile scăzute au dus la suspendarea unor categorii de lucrări.
Autostrada Moldovei A7 este prevăzută în Programul Investițional 2021 – 2030 pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din România, elaborat și aprobat de guvern în perioada 2020-2021, la finalul celor 13 loturi unind Moldova de Muntenia și prin infrastructură rutieră.