Vești bune despre lotul 4 Nord al A0 – Autostrada Bucureștiului sau Centura modernă a Capitalei. A fost emisă autorizația de construire pentru etapa I

24 apr. 2023
3252 afișări
Vești bune despre lotul 4 Nord al A0 - Autostrada Bucureștiului sau Centura modernă a Capitalei. A fost emisă autorizația de construire pentru etapa I
Vești bune despre lotul 4 Nord al A0 - Autostrada Bucureștiului sau Centura modernă a Capitalei. A fost emisă autorizația de construire pentru etapa I. Sursa foto: Facebook/ Irinel Ionel Scriosteanu

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor a anunțat că și lotul 4 Nord din Autostrada Bucureștiului A0 intră acum în linie dreaptă pentru execuție. A fost emisă autorizația de construire pentru prima etapă, care cuprinde autorizarea lucrărilor în zonele neafectate de modificările Acordului de Mediu.

A fost emisă autorizația de construire (etapa I) pentru Lotul 4 Nord din Autostrada Bucureștiului A0

A fost emisă Autorizația de Construire – Etapa I pentru execuția lucrărilor pentru Lotul 4 Nord al Autostrăzii Bucureștiului #A0, care cuprinde autorizarea lucrărilor în zonele neafectate de modificările Acordului de Mediu, prin apariția ariilor protejate Lacul și Pădurea Cernica, anunță Irinel Ionel Scrioșteanu pe Facebook.

Responsabilă de lucrări este Asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL. Potrivit autorizației de construire, etapa I, se vor construi pe acest lot următoarele:

  • Pasaj peste calea ferată București Sud – Oltenița (km 51+077), cu o lungime de 504 m,
  • Pod pe autostradă peste Lacul Cernica și drum de exploatare la km 49+157 (o primă parte din pod: Culeea C1, Pilele P1 și P2), cu o lungime de 1274 m.

Urmează să fie emis Acordul de Mediu

Acordul de Mediu urmează să fie emis în perioada iunie-august 2023, iar în acel moment se va putea depune documentația și pentru obținerea etapei II pentru Autorizația de Construire. Aceasta va cuprinde și restul lucrărilor afectate acum de ariile protejate, dar și pasajul peste autostradă DJ301 și a doua parte a podului peste Lacul Cernica.

Reiterez faptul că, deși contractul de proiectare și execuție lucrări fost semnat în august 2020, având în vedere traversarea celor 2 arii protejate (Lacul și Pădurea Cernica), antreprenorul a realizat și un studiu de evaluare aplicată, cu monitorizarea florei si faunei timp de 12 luni, explică secretarul de stat în Ministerul Transporturilor.

În prezent, monitorizarea a fost finalizată, iar documentele au fost transmise către Agenția Națională pentru Protecția Mediului (ANMP). Agenția urmează să emită o decizie a etapei de încadrare cu pașii următori, iar la final se va emite Acordul de Mediu.

Cu o lungime de 4,47 km, Lotul 4 Nord al A0 are un traseu care se desfășoară pe teritoriul județului Ilfov între DN3 și începutul nodului rutier A2 (București-Constanța), pe raza localităților Pantelimon și Cernica.

După ce Autostrada Bucureștiului intersectează DN3 la km 47+550, traseul acesteia se continuă ocolind proprietatea Mănăstirii Cernica, intersectează DJ301 și apoi traversează Lacul Cernica, a conchis Irinel Ionel Scrioșteanu.

Sursa foto: Facebook/ Irinel Ionel Scriosteanu
Sursa foto: Facebook/ Irinel Ionel Scriosteanu
Cookies