Veste cât de cât bună despre Giurgiu, unul dintre cele două noi trenuri de metrou din Depoul Berceni. Mai sunt 11 pe drum, dar drumul e imposibil de parcurs la termen

01 oct. 2024
13399 afișări
Veste cât de cât bună despre Giurgiu, unul dintre cele două noi trenuri de metrou din Depoul Berceni. Mai sunt 11 pe drum, dar drumul e imposibil de parcurs la termen
Veste cât de cât bună despre Giurgiu, unul dintre cele două noi trenuri de metrou din Depoul Berceni. Mai sunt 11 pe drum, dar drumul e imposibil de parcurs la termen | Sursa foto: Alstom - LinkedIn

Reprezentanții Alstom România au transmis, pentru Gândul, care sunt ultimele detalii despre garniturile de metrou fabricate în Brazilia. Trenul Giurgiu, care a ajuns în București încă din aprilie 2024, ar fi operabil din punct de vedere tehnic. Garniturile 3 („Teleorman”) și 4 („Sălaj”) sunt așteptate să ajungă în București.

În privința metroului 5 „Sibiu”, pentru acesta s-a refuzat prerecepția de către inginerii Metrorex și ar urma să plece din Brazilia după repetarea testelor în prezența reprezentanților români.

Ce se întâmplă cu celelalte trenuri de metrou care trebuie să ajungă în Depoul Berceni

Reprezentanții Alstom au transmis, la solicitarea Gândul, că trenul „Giurgiu” este operabil din punct de vedere tehnic.

Din punct de vedere tehnic, trenul Giurgiu este operabil, situație confirmată și de către Metrorex, cu ocazia finalizării sesiunii de instruire statică și dinamică a mecanicilor de tren și a certificării acestora de către Metrorex pentru operare fără călători pe Magistrala 5.

Testele de anduranță de 10.000 km se fac numai după finalizarea testelor de validare cu participarea Metrorex și AFER, potrivit surselor citate. Totodată, parcurgerea celor 10.000 km fără călători reprezintă ultima etapă înaintea punerii în circulație.

Trenul „Giurgiu” se află în România încă din aprilie 2024, însă nici până în prezent nu a fost început rodajul de 10.000 de kilometri pentru această garnitură.

Trenul Giurgiu este perfect funcțional. Toate aspectele tehnice inerente în faza de testare au fost rezolvate. Acesta este, de altfel, și unul din obiectivele importante ale testelor, acela de a identifica și rezolva orice situație cu care se poate confrunta trenul în timpul funcționării sale, după ieșirea de pe poarta fabricii.

Despre trenul 5 „Sibiu”, căruia inginerii Metrorex i-au refuzat prerecepția din Brazilia, reprezentanții Alstom spun că ar urma să plece din America de Sud după repetarea testelor.

Până în prezent, din cele 13 garnituri cumpărate de Metrorex de la Alstom, în Depoul Berceni au ajuns doar „Giurgiu” și „Ilfov”.

Trenul de metrou cu numărul 3, „Teleorman”, va ajunge în curând în Depoul Berceni, iar trenul 4, „Sălaj”, este așteptat să ajungă în România la jumătatea acestei luni, au mai precizat reprezentanții Alstom.

Trenul 3 „Teleorman” este deja în România, în scurt timp urmând să ajungă în Depoul Berceni. Trenul 4 „Sălaj”, este așteptat să sosească în România la jumătatea lunii octombrie 2024.

Anul acesta ar trebui să ajungă 10 din cele 13 garnituri din cele cumpărate de Metrorex de la Alstom.

Întregul articol poate fi citit AICI.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies