Veste bună pentru proiectul de lărgire la 4 benzi a DN1A între Centura Capitalei și Mogoșoaia: A fost desemnat câștigătorul

06 oct. 2023
5254 afișări
Veste bună pentru proiectul de lărgire la 4 benzi a DN1A între Centura Capitalei și Mogoșoaia: A fost desemnat câștigătorul
Veste bună pentru proiectul de lărgire la 4 benzi a DN1A între Centura Capitalei și Mogoșoaia: A fost desemnat câștigătorul. FOTO: Facebook/ Irinel Ionel Scrioșteanu

A fost desemnat câștigătorul pentru proiectul de lărgire la 4 benzi a DN1A între Centura Capitalei și intersecția cu Șoseaua Chitila – Parc Mogoșoaia. Lucrările vor fi realizate de Asocierea MARISTAR COM SRL – HYDROSTROY AD, anunță Secretarul de stat în ministerul Transporturilor.

A fost ales câștigătorul pentru proiectul de lărgire la 4 benzi a DN1A între Centura Capitalei și Mogoșoaia

Irinel Ionel Scrioșteanu a anunțat că, joi, 5 octombrie, a fost ales câștigătorul pentru execuția lucrărilor proiectului de lărgire la 4 benzi a DN1A între Centura București și intersecția cu Șoseaua Chitila – Parc Mogoșoaia: Asocierea MARISTAR COM SRL (lider) – HYDROSTROY AD.

Contractul valorează 61,56 milioane lei (fără TVA), iar durata contractuală este de 12 luni, din care 2 luni pentru proiectare și 10 luni pentru execuție.

Secretarul de stat în ministerul Transporturilor spune că Asocierea poate semna contractul după ce expiră termenul pentru depunerea contestațiilor și, respectiv, după soluționarea acestora.

Ce prevede proiectul

Proiectul prevede realizarea următoarelor:

  • lărgirea la 4 benzi de circulație x 3,5 m
  • lungime traseu 1,28 km
  • trotuare, cu o lățime de 2,5 m
  • zonă mediană de 1 m
  • zonă verde
  • pasaj pietonal subteran:
    • amplasat vis-a-vis de intrarea în Parcul Mogoșoaia
    • dotat cu scări fixe, rulante și un lift la fiecare acces
  • pasaj pietonal suprateran:
    • amplasat în nordul podului CF 700
    • dotat cu 2 lifturi și 2 scări fixe
    • va fi amplasată și o stație de transport în comun în vecinătatea pasajului
    • va facilita tranzitul și traversarea în siguranță a DN1A
  • amenajarea a 3 intersecții la nivel:
    • intersecție DN1A cu DNCB
    • intersecție DN1A cu Șos. Chitila
    • intersecție DN1A cu Strada Valea Parcului
  • lucrări de colectare și evacuare a apelor pluviale:
    • rețea nouă de canalizare pluvială cu o lungime totală de 1250 m
    • sistem de rigole carosabile pe ambele părți ale drumului
    • bazin de colectare a apelor, prevăzut cu grup de pompare și conductă de refulare
  • lucrări de consolidare
  • lucrări pentru siguranța circulației
  • amenajări peisagistice pentru spațiile verzi

Finanțarea este din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operațional Infrastructură Mare POIM 2014-2020, Programul Operațional Transport POT 2021-2027, dar și de la bugetul de stat.

Este o continuare a lucrărilor pe care le-am făcut la Pasajul Mogoșoaia, dar și a celor privind realizarea primei rute de tren metropolitan, pentru că prin acest proiect creăm și primul nod intermodal de transport călători între trenul metropolitan Gara de Nord – Aeroport Otopeni și ruta de autobuze Buftea – Mogoșoaia – București. Este încă un exemplu de bună colaborare cu autoritățile locale, care au înțeles ca pe lângă dezvoltarea infrastructurii de transport, trebuie dezvoltat și sistemul de transport local, inclusiv prin intermodalitate, pentru a rezolva problema traficului din regiunea București-Ilfov sau din jurul marilor orașe, a conchis secretarul de stat în ministerul Transporturilor.

Cookies