Veselie multă în București. În rotonda din Parcul Lumea Copiilor, Retroparada Primăverii vine cu 150 de mașini de epocă, scumpe și colorate

29 apr. 2022
4374 Afișari
Veselie multă în București. În rotonda din Parcul Lumea Copiilor, Retroparada Primăverii vine cu 150 de mașini de epocă, scumpe și colorate
Veselie în București. Mâine, în rotonda din Parcul Lumea Copiilor, Retroparada Primăverii vine cu 150 de mașini de epocă, scumpe și colorate

Sâmbătă, 30.04.2022, între orele 10.00 -13.00, Filiala București a Retromobil Club România ne așteaptă în rotonda din Parcul Lumea Copiilor la Retroparada Primăverii, cea mai mare reuniune de autovehicule istorice din țară. 150 de automobile de epocă de o rară frumusețe vor putea să fie admirate și studiate, pentru prima dată după pandemie. Retromobil Club România reia astfel formatul tradițional de expoziție statică de mașini de epocă, întrerupt în anul 2020. Bucurie gratis pentru toți copiii pasionați de mașini spectaculoase. Mai jos, interviu exclusiv cu Șerban Cornaciu, secretar Filiala București Retromobil Club România.

retromobil, masina
Retroparada Primăverii este un eveniment cu o tradiție de 24 de ani. Foto credit Retromobil Club România.

Retroparada Primăverii 2022 deschide șirul de evenimente care vor fi organizate în acest an de Filiala București a Retromobil Club România. La această expoziție, la cea mai mare reuniune de autovehicule istorice din țară, vor fi prezentate autoturisme atestate istoric după standardele FIVA. Mașinile fabricate între anii ‘20 și ‘90 se află în colecția membrilor Retromobil Club România Filiala București, un tezaur cu cca 600 de exemplare-bijuterii.

masini, retromobil
De la copil la bunic, autoturismele de colecție trezesc curiozitatea sau nostalgia retrăirii unor momente prețioase din viață. Foto credit Retromobil Club România.

Retroparada Primăverii împlinește 24 de ani; De la bunic la copil, mașinile vechi continuă să fascineze

Retroparada Primăverii este un eveniment cu o tradiție de 24 de ani care, prin reunirea autoturismelor din colecțiile membrilor săi, reprezintă o ocazie efervescentă și unică de a lua contact cu istoria fenomenului automobilistic mondial din ultimul secol. De-a lungul timpului, expoziția a dovedit că are o mare putere de atracție pentru publicul de toate vârstele și din cele mai diferite generații. De la copil la bunic, autoturismele de colecție trezesc curiozitatea sau nostalgia retrăirii unor momente prețioase din viață. Despre pasiunea lui Șerban Cornaciu pentru Dacii am scris aici.

serban, cornaciu, retromobil, bucuresti
Serban Cornaciu este pasionat de Dacii. Foto credit Serban Cornaciu.

În 24 de ani, nici măcar pandemia nu a întrerupt acest șir de evenimente care, practic, redau comunităților accesul la patrimoniul auto”

B365.ro: De ce anul acesta Retroparada Primăverii va fi cu totul specială?

Șerban Cornaciu, secretar Filiala București Retromobil: „Pentru noi este important faptul că am început acest eveniment într-o formă organizată de Retromobil Club România în urmă cu 24 de ani. La anul ne pregătim să aniversăm un sfert de secol de existență a acestui club, care a început cu 21 de inimoși membri fondatori. Președinte al filialei București este colegul și prietenul meu Radu M. Georgescu. În cei 24 de ani nici măcar pandemia nu a întrerupt acest șir de evenimente care, practic, redau comunităților accesul la patrimoniul auto. Fiecare filială Retromobil iese pe stradă cu ocazia Retroparadei și dă astfel ocazia tututor să vadă aceste exponate, să le cunoască, să admire artefacte ale istoriei fenomenului automobilistic din România și din toată lumea”.

teodorescu, presedinte, retromobil
Radu M. Georgescu este presedintele Filialei Bucuresti a Retromobil România. Fiica sa ii mosteneste pasiunea pentru masini vechi. Foto credit Retromobil Club România.

Expoziția reunește toate bijuteriile pe patru roți, de la Buick la Lăstun

B365.ro: Ce fel de mașini vom admira?

Șerban Cornaciu, secretar Filiala București Retromobil: „Sunt automobile din perioade foarte diferite; din acest punct de vedere evenimentul de mâine va fi foarte contrastat și colorat. Putem să vedem Forduri A sau Forduri T din anii ’30, Plymouth-uri sau Buick-urile cu care se plimbau și burghezii și tovarășii în anii ’50. Vor fi acolo mașinile occidentale la care românii pofteau, dar pe care nu le aveau în perioada socialistă. O să mai vedeți și mașini fabricate în România începând cu anul 1957, pe cele produse la Uzina Mecanică Câmpulung Muscel; mă refer la IMS-uri și, ulterior, la ARO, continuând cu Dacii în toate versiunile produse: Oltcit, chiar și Lăstun. Da, mai există Lăstunuri care funcționează și pe care ne bucurăm mult că le-am păstrat”.

masini, de epoca, retromobil
„Da, mai există Lăstunuri care funcționează și pe care ne bucurăm mult că le-am păstrat”. Foto credit Retromobil Club România.
Rotonda din Parcul Lumea Copiilor, un spațiu pentru cea mai mare expoziție de automobile istorice din România

B365.ro: Ce înseamnă mai exact „expoziție statică”?

Șerban Cornaciu, secretar Filiala București Retromobil: „Înseamnă că ne reunim într-un loc generos și confortabil. În București spațiul este o problemă, din toate punctele de vedere. Avem un spațiu pentru cea mai mare expoziție de automobile istorice din România; vor fi prezente în jur de 150-160 de exponate iar lucrul acesta nu se întâmplă în niciun alt oraș din România. Așa este filiala București făcută, sunt aproape 600 de vehicule istorice certificate numai în București. Am primit sprijin în acest an de la Primăria sectorului 4 care ne-a ajutat să ne întoarcem, după o pauză de doi ani de zile, într-o locație care pentru noi a fost una tradițională, este vorba despre rotonda din Parcul Lumea Copiilor. Mașinile vor fi dispuse în acel spațiu circular, vor fi staționate acolo între orele 10.00-12.30, astfel încât toți cei care doresc să cunoască exponatele să aibă timp să le observe, să le fotografieze, să le prezinte nepoților, pentru că vom avea foarte multe momente de tip bunic-nepot sau father and son”.

masini, de epoca, retromobil
„O să mai vedeți și mașini fabricate în România începând cu anul 1957, pe cele produse la Uzina Mecanică Câmpulung Muscel; mă refer la IMS-uri și, ulterior, la ARO”. Foto credit Retromobil Club România.
Este un eveniment care aduce multă bucurie în oraș, aduce efervescență, speranță și mulțumire”

Șerban Cornaciu, secretar Filiala București Retromobil: „Este un eveniment care aduce multă bucurie în oraș, aduce efervescență, speranță și mulțumire pentru cei care văd părți din acest patrimoniu. Sunt mașini care se păstrează, se transmit din generație în generație, pentru că la Retromobil Club suntem foarte conștienți de faptul că noi suntem doar păstrătorii temporari ai unor astfel de exponate. La Retroparada de anul trecut am trăit momente foarte plăcute în care unii dintre primii membri din club au venit cu copiii lor la eveniment. Copiii aveau acum carnet și conduceau mașinile cu care părinții lor începuseră să vină în club în anul 1998. Este un transfer între generații, cumva. Se transmit pasiunile, tradițiile de automobilist și obiectele în sine”.

masina, retromobil, epoca
„Sunt mașini care se păstrează, se transmit din generație în generație, pentru că la Retromobil Club suntem foarte conștienți de faptul că noi suntem doar păstrătorii temporari ai unor astfel de exponate”. Foto credit Retromobil Club România.
Dincolo de ceea ce poți vedea pe internet, contactul vizual și tactil cu astfel de exponate este cu totul și cu totul altceva”

B365.ro: Practic, expoziția este un fel de material didactic pentru cei tineri și foarte tineri.

Șerban Cornaciu, secretar Filiala București Retromobil: „ Exact. Este importantă pentru cei care continuă procesul de autoeducare pe care nu l-au oprit niciodată. Pentru că dincolo de niște mașini pe care le poți găsi pe Wikipedia sau oriunde pe internet, contactul vizual chiar și tactil cu astfel de exponate este cu totul și cu totul altceva. Iar relația între proprietar de exponat și vizitator a fost ciuntită în perioada de pandemie. Sunt foarte mulți din generația tânără, de până în 30 de ani, care sunt foarte interesați de fenomen și se găsesc în punctul de a lua hotărârea de a intra în acest domeniu. Pandemia a avut două efecte asupra fenomenului de prezervare a părților de patrimoniu tehnic. O parte dintre proiecte au fost vândute, altele însă au fost dezvoltate. Izolarea de societate a dus la o întoarcere la explorarea acestui hobby de unul singur, la inițierea proiectelor de restaurare. Au fost foarte multe proiecte care au fost începute în curți sau în ateliere individuale în perioada de pandemie și care, în doi ani de zile, au dus la niște exponate foarte frumoase, pe care le vedem anul acesta la expoziție. Oamenii constrânși să stea în spațiul privat s-au ocupat de mașinile din curte, azi o piuliță, mâine o planetară”.

retromobil, masina, epoca
„Pentru că dincolo de niște mașini pe care le poți găsi pe Wikipedia sau oriunde pe internet, contactul vizual chiar și tactil cu astfel de exponate este cu totul și cu totul altceva”. Foto credit Retromobil Club România.
Oamenii se întorc la transportul privat, la călătoriile cu mașina prin Europa”

Șerban Cornaciu, secretar Filiala București Retromobil: „Se produce un fenomen, tot pornind de la distanțarea fizică care a fost impusă și, în continuare, produce efecte: oamenii se întorc la transportul privat. Mulți încep să ia în considerare road-tripurile în Europa, călătoriile cu mașina așa cum se făceau odinioară în anii ’70-’80. Evident că există și factorul de constrângere, mă refer la prețul inflamat al combustibilului din această perioadă, pe fondul războiului din Ucraina”.

masina, retro, retromobil
Foto credit Retromobil Club România.
Să călătorești cu mașina, cu familia, este cel mai frumos lucru”

Șerban Cornaciu, secretar Filiala București Retromobil: „Să călătorești cu familia este cel mai frumos lucru, pentru că până la urmă lucrezi la un bagaj de amintiri și asta este tot ceea ce contează până la urmă, sunt lucrurile cu care rămâi. Clubul a crescut foarte mult în momentul de față, suntem peste 2800 de membri. Sprijinul autorităților locale din București ar fi nemaipomenit să fie mai considerabil. Fiind un gest pe care noi îl facem pe costul și pe timpul nostru ca voluntari, pentru a arăta acest patrimoniu comunității din care facem parte, ne așteptăm și ne dorim ca autoritățile locale să devină partenerele noastre la acest demers. Aici este o chestiune la care ne propunem să lucrăm mai mult”.

masina, retromobil
Foto credit Retromobil Club.
Retromobil Club România a fost înființat în anul 1998 și are peste 2.800 de membri care dețin 5000 de autovehicule istorice

Retromobil Club România este cea mai importantă asociație de profil din țară, fapt ce se datorează minunaților săi membri care fac eforturi considerabile să restaureze și să intrețină vehicule istorice care se înscriu în patrimoniul tehnic și cultural național și mondial. La Adunarea Generală̆ a F.I.V.A. – Federation Internaționale des Vehicules Anciens (fondată în 1966 la Paris – recunoscută̆ și de UNESCO) care a avut loc la Malaga în Octombrie 2003, Retromobil Club România a fost acceptată̆ cu unanimitate de voturi să facă parte din acest organism internațional, devenind astfel A.N.F. – Autoritatea Națională F.I.V.A.

Foto credit Retromobil Club România.

Având în prezent peste 2.800 de membri care deț̦in peste 5.000 de vehicule istorice, dintre care mai mult de 10% fabricate înainte de 1944, Retromobil Club România este în prezent păstrătorul unei tradiții naționale automobilistice, care a început în urmă cu peste 120 de ani, când România s-a înscris în topul primelor 10 țări din Europa care au introdus automobilul fiind, totodată, cea a șașea țară din lume în care s-au organizat curse de automobile ( în anul 1904). Vezi și www.retromobil.ro.

Foto credit Retromobil Club România.
Cookies