VEHICULELE RATB, insuficiente pe străzile din Capitală. Câte sunt STRICATE şi ce grad de uzură au

de:
26 feb. 2016
0 Afișari
VEHICULELE RATB, insuficiente pe străzile din Capitală. Câte sunt STRICATE şi ce grad de uzură au

Angajaţi ai RATB au protestat, vineri, în faţa Autobazei Militari. Oamenii şi-au exprimat nemulţumirea faţă de condiţiile de muncă, salariile primite şi dotările tehnice. Protestatarii au susţinut că printre cele mai mari probleme pe care le are Regia se numără lipsa pieselor necesare reparaţiilor maşinilor şi numărul insuficient de mijloace de transport în comun care circulă pe străzile oraşului. Sute de autobuze sunt stricate şi pentru că nu sunt bani necesari reparaţiilor acestea sunt lăsate în depou săptămâni întregi, susţin sindicaliştii RATB.

Conducerea RATB a făcut mai multe precizări, într-un comunicat de presă, despre parcul circulant de vehicule al Regiei redus din cauza uzurii.

„Conducerea RATB este deschisă la dialog, cunoscând majoritatea problemelor ridicate şi făcând permanent eforturi pentru rezolvarea lor. Pentru conducerea executivă, siguranţa circulaţiei reprezintă principalul obiectiv, astfel că, în prezent, toate mijloacele de transport în comun din trasee corespund din acest punct de vedere. Referitor la problemele legate de condiţiile de muncă şi de necesarul de piese de schimb, acestea sunt o prioritate pentru RATB. Pentru piesele de schimb sunt deja demarate proceduri în vederea asigurării necesarului posibil cu alocările financiare actuale”, se arată în comunicat. 

În ceea ce priveşte parcul de vehicule,  RATB spune că problemele sunt generate de gradul avansat de uzură al tramvaielor, troleibuze lor şi autobuzelor.

„RATB utilizează în prezent un parc circulant efectiv de 690 de autobuze, adică 69% din totalul celor 1.000 disponibile. Din acest total, parcul imobilizat ajunge la 214 autobuze, cu defecte tehnice sau tamponări (urmări ale accidentelor de circulaţie) aflate în diverse stadii de reparaţie. Restul autobuzelor sunt în perioada de reparaţii curente, în urma reviziilor tehnice.

Din parcul existent, 500 de autobuze sunt încadrate în norma de poluare Euro 3 şi au grad de uzură de 10 ani (400 – marca Mercedes), respectiv 9 ani (100 – Mercedes), cu o medie de utlizare de 450.644 km. Alte 500 de autobuze au norma de poluare Euro 4, cu grade de uzură de 9 ani (20 autobuze), 8 ani (330) şi 7 ani (150) şi cu o medie de utilizare de 371.151 km. Costurile de întreţinere pentru aceste autobuze au crescut foarte mult, având în vedere că acestea au ieşit din perioada de garanţie.

În privinţa tramvaielor, parcul circulant efectiv este de 256 din totalul de 475 de tramvaie (54%), în timp ce numărul celor nefuncţionale este de 219. Din numărul total de tramvaie, 297 au gradul de uzură de peste 100%, 82 au un grad de uzură între 75-100%, 54 – un grad de uzură între 50-75%, 32 între 25-50% şi numai 10 tramvaie sunt aproape noi, (cu un grad de uzură între 0 şi 25%).

Şi tramvaiele au un program periodic de verificări, revizii şi controale, la 1.250 km, 3.000/ 5.000 km, 12.000/ 20.000km şi 60.000 km, ocazie cu care sunt scoase din trasee.

Parcul circulant efectiv al troleibuzelor este de 172, din totalul de 297 (aproximativ 59%), numărul vehiculelor nefuncţionale ridicându-se la 125. Din total, 265 de troleibuze au un grad de uzură de peste 100%, adică peste 89%, celelalte 32 de troleibuze având un grad de uzură între 75-100%.

Situaţia actuală a parcului de vehicule se datorează ultimilor trei ani de criză economico-financiară care au afectat bugetul RATB şi au îngreunat menţinerea în exploatare a vehiculelor. Conducerea Regiei face eforturi ca în acest an să readucă
parcul circulant la un nivel normal, conform cererii, în funcţie de alocările financiare municipale”, precizează RATB. 

RATB reaminteşte că, începând cu 15 februarie 2016,a pus în practică un plan de măsuri care are ca scop eficientizarea serviciilor oferite şi reducerea numărului călătorilor frauduloşi. RATB reînnoieşte apelul adresat călătorilor deţinători de abonamente să valideze toate călătoriile efectuate, în scopul îmbunătăţirii programului de circulaţie pe fiecare linie, pe baza datelor obţinute prin sistemul automat de taxare.

Cookies