Vechiul București

Palatul Telefoanelor, la prima tinerețe. Imagini-document cu primul zgârie-nori din țară, care îi făcea pe bucureșteni să se simtă pe Calea Victoriei fix ca pe Broadway
| 19.01.2024

Palatul Telefoanelor, la prima tinerețe. Imagini-document cu primul zgârie-nori din țară, care îi făcea pe bucureșteni să se simtă pe Calea Victoriei fix ca pe Broadway

Pe 23 aprilie 1934, Palatul Telefoanelor era inaugurat în prezența Regelui Carol al II-lea. Foarte, foarte mare eveniment în oraș, căci, pe locul bătrânei Terase Otetelașanu, extraordinar de populară în epocă pentru baluri, teatru de […]

citește mai mult
FOTO |
| 17.01.2024

FOTO | „O bijuterie!” Cu tramvaiul de epocă pe Bd. Regina Elisabeta, în epoca în care se numea Bulevardul „6 Martie”. Dar Cișmigiul era tot Cișmigiu!

Bulevardul Regina Elisabeta, pe unde, în 1956, circula tramvaiul, are o poveste care începuse deja de aproape 100 de ani de la momentul acestei fotografii. Cu tramvaiul pe Bulevardul Elisabeta Prima porțiune a acestei artere […]

citește mai mult
Calea Văcărești, București: povestea drumului care făcea cândva legătura între centrul orașului și mănăstirea Văcărești
| 17.01.2024

Calea Văcărești, București: povestea drumului care făcea cândva legătura între centrul orașului și mănăstirea Văcărești

Calea Văcărești este una dintre cele mai vechi artere ale Bucureștiului, care face legătura între centrul orașului și cartierele din sudul Capitalei. Odinioară aici locuia toată boierimea, în frunte cu domnitorul, apoi aici s-a format […]

citește mai mult
Flașnetarii, cei mai îndrăgiți artiști și negustori ambulanți din Bucureștiul interbelic. Cum îi înduioșau și înveseleau pe bucureșteni
| 16.01.2024

Flașnetarii, cei mai îndrăgiți artiști și negustori ambulanți din Bucureștiul interbelic. Cum îi înduioșau și înveseleau pe bucureșteni

Știți ce sunt flașnetarii? Ei bine, în Bucureștiul de odinioară, flașnetarii erau un fel de one-man-show, înarmați cu șarm, „vrăjeală”, o orgă în brațe și o cutie muzicală mare în spate. Era imposibil să nu […]

citește mai mult
FOTO | Trăsura, automobilul, tramvaiul și autobuzul, la Gara de Nord. Toate mijloacele de transport din Bucureștiul lui 1944, într-o extraordinară și singură imagine
| 15.01.2024

FOTO | Trăsura, automobilul, tramvaiul și autobuzul, la Gara de Nord. Toate mijloacele de transport din Bucureștiul lui 1944, într-o extraordinară și singură imagine

La Gara de Nord, piatra de temelie a fost pusă pe 10 septembrie 1868, în prezența lui Carol I, pe un loc  pe care chiar regele l-a ales. E vorba despre un teren care, acum […]

citește mai mult
Ce mașini conduceau „greii” Bucureștiului acum un secol? Cine avea Rolls-Royce, Cadillac sau Mercedes Benz în Capitală
| 13.01.2024

Ce mașini conduceau „greii” Bucureștiului acum un secol? Cine avea Rolls-Royce, Cadillac sau Mercedes Benz în Capitală

Pasiunea bucureștenilor înstăriți de a epata cu mașini de lux e „boală” veche, de acum aproape 100 de ani. Pe atunci pe străzile (mai goale, ce-i drept) ale Capitalei puteai să vezi personalități istorice fie […]

citește mai mult
FOTO | Ce mașini mai pricopsite erau pe străzile din Vechiul București. O mândră Volga parcată Calea Moșilor, cu treabă fie la vopsitoria de pielărie, fie la florărie
| 12.01.2024

FOTO | Ce mașini mai pricopsite erau pe străzile din Vechiul București. O mândră Volga parcată Calea Moșilor, cu treabă fie la vopsitoria de pielărie, fie la florărie

Pe străzile din București, în  ’70-’80 circulau mai multe mărci și modele de mașini decât am fi tentați acum să ne imaginăm. Sigur, nici vorbă să se compare cu ce avem și vedem acum prin […]

citește mai mult
FOTO | Fantastică imagine din Bucureștiul dispărut. Pe Calea Moșilor, pietruită și aproape pustie, într-o zi însorită din mileniul trecut
| 12.01.2024

FOTO | Fantastică imagine din Bucureștiul dispărut. Pe Calea Moșilor, pietruită și aproape pustie, într-o zi însorită din mileniul trecut

Calea Moșilor, cândva numită „Podul Târgului de Afară,” este una dintre cele mai vechi străzi din București. Calea Moșilor și îndelungata ei istorie Muzeul Bucureștiului amintește că, de-a lungul timpului, a făcut obiectul a numeroase […]

citește mai mult
Dimitrie Cariagdi, primul primar al Bucureștiului de după Războiul de Independență, cel care a pornit lucrările de îmblânzire a Dâmboviței
| 11.01.2024

Dimitrie Cariagdi, primul primar al Bucureștiului de după Războiul de Independență, cel care a pornit lucrările de îmblânzire a Dâmboviței

Dă numele unei străduțe din Sectorul 2,iar acum aproape un secol și jumătate a dat Bucureștiului canalizarea și structurarea Dâmboviței, pe vremea când era primar al Capitalei, și nu oricare primar – unul dintre cei […]

citește mai mult
Mersul cu mașina pe linia de tramvai pare moștenire genetică. O imagine care ne arată că așa ne-au învățat strămoșii noștri. Bucureștii Noi, anii '50 😉
| 10.01.2024

Mersul cu mașina pe linia de tramvai pare moștenire genetică. O imagine care ne arată că așa ne-au învățat strămoșii noștri. Bucureștii Noi, anii ’50 😉

Înainte de orice, despre frumusețea mașinilor clasice care circulau cândva pe străzile din București, pe unde puteai să vezi ba  un Buick, ba un Oldsmobile, vreun Dodge ori un GIS, dar și Skoda. Cu mașina […]

citește mai mult
Doar două mașini și un autobuz fumegând pe Bulevardul Aviatorilor, o imagine azi neverosimilă. București, anii '50
| 09.01.2024

Doar două mașini și un autobuz fumegând pe Bulevardul Aviatorilor, o imagine azi neverosimilă. București, anii ’50

Bulevardul Aviatorilor, aceeași șosea din București, dar o cu totul altă lume cu 80 de ani în urmă. O lume pe care, cumva, abia dacă o mai intuim. Doar statuia e, practic, neschimbată. În rest, […]

citește mai mult
FOTO | “Nu există, n-are cum!” Totuși, a existat: Piața Victoriei, pustie în miez de zi, în vremuri cu două autobuze și două mașini în intersecția care azi ne scoate peri albi
| 04.01.2024

FOTO | “Nu există, n-are cum!” Totuși, a existat: Piața Victoriei, pustie în miez de zi, în vremuri cu două autobuze și două mașini în intersecția care azi ne scoate peri albi

Piața Victoriei este în viața orașului încă de dinainte de anul 1700, iar transformările pe care locul le-a suferit de-a lungul secolelor sunt impresionante. Piața Victoriei, de la Capu’ Podului și până în zilele noastre […]

citește mai mult
FOTO | Iarna în Herăstrău, pe când ningea atât de mult, că se așternea zăpadă de-ajuns pentru un concurs de ski
| 27.12.2023

FOTO | Iarna în Herăstrău, pe când ningea atât de mult, că se așternea zăpadă de-ajuns pentru un concurs de ski

Dacă ieșim acum la o plimbare în Herăstrău, plimbarea asta seamănă mai degrabă cu una de Paște, nu cu una de Crăciun. În  iarna 2023-2024, vremea a fost mai degrabă de primăvară ciudată în București. […]

citește mai mult
FOTO | O imagine cât 1959 de cuvinte: un București schimbat total, și totuși atât de ușor de recunoscut. Nordul orașului, vedere panoramică de-acum mai bine de 60 de ani
| 20.12.2023

FOTO | O imagine cât 1959 de cuvinte: un București schimbat total, și totuși atât de ușor de recunoscut. Nordul orașului, vedere panoramică de-acum mai bine de 60 de ani

Pentru București, sunt multe momente cheie în istoria marilor sale transformări, dar dincolo de aceste borne, un lucru e cert: transformarea este, cumva, chiar în ADN-ul orașului. Subtil sau brutal, îl vedem cum se schimbă, […]

citește mai mult
FOTO-DOCUMENT | Palatul Universității, după bombardamentul din ‘44, care i-a nimicit vulturii și grifonii. Spectaculosul fronton va fi refăcut la restaurarea de acum
| 18.12.2023

FOTO-DOCUMENT | Palatul Universității, după bombardamentul din ‘44, care i-a nimicit vulturii și grifonii. Spectaculosul fronton va fi refăcut la restaurarea de acum

Era tot decembrie, luna decembrie a anului anul 1869, când Palatul Universității din București era inaugurat. Era cea mai mare, mai impunătoare, mai importantă clădire din oraș.  Fusese și cea mai costisitoare, dar a fost […]

citește mai mult
Până la Trollino… La început a fost MTB-82D, primul troleibuz care a circulat în București. Sovieticul ăsta mic trece pe Kiseleff, pe lângă MȚR, pe-atunci Muzeul PCR
| 11.12.2023

Până la Trollino… La început a fost MTB-82D, primul troleibuz care a circulat în București. Sovieticul ăsta mic trece pe Kiseleff, pe lângă MȚR, pe-atunci Muzeul PCR

Trollino Solaris, troleibuzul verde produs de Solaris care începe să circule în februarie 2024  pe trasee STB  e primul troleu nou pe care-l vom vedea după o pauză de 20 de ani. De la MTB-82D […]

citește mai mult
FOTO | Iarna pe schiuri în București. Când în oraș ningea atât de mult, că transforma drumurile în pârtii
| 07.12.2023

FOTO | Iarna pe schiuri în București. Când în oraș ningea atât de mult, că transforma drumurile în pârtii

Adevărul e că, în București, ne-am cam dezvățat de iarnă cu nămeți, dar în orașul ăsta au fost ani cu zăpezi care te aruncau pe schiuri, dacă voiai să ajungi din punctul A în punctul […]

citește mai mult
Unde se pierdeau nopțile cu succes în Bucureștiul interbelic. Taverne, restaurante și baruri faimoase, unde se chefuia până-n zori
| 28.11.2023

Unde se pierdeau nopțile cu succes în Bucureștiul interbelic. Taverne, restaurante și baruri faimoase, unde se chefuia până-n zori

O fi New York „orașul care nu doarme niciodată” sau Paris „orașul luminilor”, dar nici Bucureștiul nostru de peste-două-milioane-de-locuitori nu se lasă mai prejos. Azi e înțesat de cluburi, terase, baruri, restaurante și multe alte […]

citește mai mult
FOTO | Până la prima ninsoare din București, iată Marea Ninsoare din oraș de acum 50 de ani. Cu troleibuze și tramvaie care înoată prin nămeți și cu bucureșteni zgribuliți
| 22.11.2023

FOTO | Până la prima ninsoare din București, iată Marea Ninsoare din oraș de acum 50 de ani. Cu troleibuze și tramvaie care înoată prin nămeți și cu bucureșteni zgribuliți

Acum, că meteorologii ne-au anunțat și când o să fie prima ninsoare din București din acest sezon (în weekend zice ANM că o să ningă), să stabilim un lucru de la bun început: iarna și […]

citește mai mult
Băcăniile din București, comorile pierdute ale orașului.  Povestea vestitei băcănii a lui Dragomir Niculescu
| 22.11.2023

Băcăniile din București, comorile pierdute ale orașului. Povestea vestitei băcănii a lui Dragomir Niculescu

Băcăniile sunt pe cale de dispariție în Bucureștiul de azi, împânzit de supermarket-uri și mall-uri, însă în orașul de odinioară băcăniile erau magazine reputabile, semn de modernitate și evoluție de la târguri, piețe și dezordine. […]

citește mai mult
Cookies