Varianta Ocolitoare Giurgiu are autorizația de construire. Drumul este necesar și pentru viitoarea Autostradă București-Giurgiu, spune Scrioșteanu

07 aug. 2024
8079 afișări
Varianta Ocolitoare Giurgiu are autorizația de construire. Drumul este necesar și pentru viitoarea Autostradă București-Giurgiu, spune Scrioșteanu
Varianta Ocolitoare Giurgiu are autorizația de construire. Drumul este necesar și pentru viitoarea Autostradă București-Giurgiu, spune Scrioșteanu. Sursa foto: Irinel Ionel Scrioșteanu/Facebook

Pași înainte pentru Varianta Ocolitoare Giurgiu: a fost emisă autorizația de construire în vederea execuției lucrărilor, anunță secretarul de stat în Ministerul Transporturilor.

Scrioșteanu spune că acest drum devine foarte necesar și pentru viitoarea Autostradă București-Giurgiu, dar și pentru construirea unui nou pod peste Dunăre.

A fost emisă autorizația de construire pentru Varianta Ocolitoare Giurgiu

A fost emisă Autorizația de Construire în vederea execuției lucrărilor pentru Varianta Ocolitoare Giurgiu, care va traversa localitățile Giurgiu, Frățești, Stănești și Slobozia, județul Giurgiu, a anunțat Irinel Ionel Scrioșteanu, miercuri, 7 august 2024, pe Facebook.

Varianta Ocolitoare Giurgiu se va conecta și cu drumul de legătură dintre DN5 și Podul Prieteniei (drumul de beton pe care autoritățile l-au deschis în decembrie 2021, denumit și Autostrada Nemțească) prin sensul giratoriu de pe DN5.

De ce a devenit acest drum atât de important:

Această VO devine foarte necesară și în contextul în care, la solicitarea autorităților locale din Giurgiu, demarăm procedurile pentru realizarea Studiilor de Fezabilitate necesare construirii Autostrăzii București – Giurgiu și a unui nou pod peste Dunăre, pentru care deja am obținut recent finanțare prin CEF, explică secretarul de stat în Ministerul Transporturilor.

Termenul de execuție este de 36 de luni, iar principalele lucrări prevăzute în contract sunt următoarele:

  • 11,5 km lungime totală traseu;
  • 2 benzi pe sens;
  • 22 podețe;
  • 4 structuri, dintre care două sunt pasaje peste calea ferată (în lungime de 415 metri peste CF București – Giurgiu și 496 metri peste Magistrala 902 București – Videle);
  • 2 parcări de scurtă durată (stânga/dreapa).
Sursa foto: Irinel Ionel Scrioșteanu/Facebook
Sursa foto: Irinel Ionel Scrioșteanu/Facebook

Au fost finalizate documentațiile tehnice (Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic pentru Execuție) și procedura de expropriere, astfel că VO Giurgiua va intra direct în faza de execuție.

Lucrările autorizate au o valoare de 368,4 milioane lei, fără TVA. Finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport (PT) 2021-2027.

Proiectul se află în licitație pentru execuție lucrări, iar estimarea este că în această toamnă vor începe lucrările, a conchis Scrioșteanu.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies