Valoarea tranzacţiilor imobiliare a crescut de patru ori în 2014

de:
18 dec. 2014
0 Afișari
Valoarea tranzacţiilor imobiliare a crescut de patru ori în 2014

Segmentul industrial a atras 15% din tranzacţiile din acest an, iar achiziţiile de terenuri 10% din total, scrie realitatea.net.

„Considerăm că acesta este doar începutul unei perioade mai lungi în care piaţa de investiţii va creşte constant an de an. Fondurile instituţionale care cu ani în urmă nu considerau România o piaţă viabilă sunt acum active şi în căutarea de proprietăţi generatoare de venit. Cei mai importanţi jucători au fost NEPI pe zona de retail şi Globalworth (compania controlată de omul de afaceri Ioannis Papalekas, n.r.), în zona de birouri, însă noutatea este că aceştia nu mai sunt singurii care fac oferte, ci au concurenţi competitivi care îi determină să ofere preţuri agresive”, a declarat Răzvan Sin, şeful departamentului capital markets din cadrul DTZ.

În opinia sa, investitorii noi iau mai greu decizia de cumpărare pentru că nu cunosc piaţa.

„Investitorii noi nu cunosc piaţă şi nu pot să vadă care este chiria sustenabilă pe piaţa de birouri, când sunt atât de multe proiecte în dezvoltare. Când văd că se dezvoltă atât de mult în Barbu-Văcărescu şi cât de multe terenuri sunt de vânzare în Vest, nu pot să estimeze chiria sustenabilă. Nu cred că vom mai vedea tranzacţii importante fără a se lua în calcul chiria sustenabilă. Retailul este sustenabil din acest punct de vedere pentru că nivelul chiriilor s-a ajutat din mers”, a adăugat Sin.

Reprezentanţii DTZ estimează că anul viitor clădirile de birouri vor fi ţinta investitorilor deoarece pe segmentul de retail nu există active atractive.

„Nu cred că vom vedea tranzacţii pe retail anul viitor pentru că nu există proiecte pentru investitorii mari. Proprietarii AFI sau Băneasa (centrele cele mai performante din ţară, n.r.) simt că este un moment de consolidare a pieţei şi nici nu sunt presaţi să vândă. Pe birouri există mai multe şanse să vedem tranzacţii”, a arătat Sin.

DTZ estimează că va încheia în acest an cu afaceri cu circa 10%, la 2,5 milioane de euro, iar pentru 2015 şi-a bugetat 3,3 milioane de euro.

Cookies