Validatoare STB care dau erori și nu îi lasă pe bucureșteni să facă plata călătoriei cu cardul bancar. Tot mai mulți călători se plâng de această problemă

28 dec. 2022
18065 afișări
Validatoare STB care dau erori și nu îi lasă pe bucureșteni să facă plata călătoriei cu cardul bancar. Tot mai mulți călători se plâng de această problemă
Validatoare STB care dau erori și nu îi lasă pe bucureșteni să facă plata călătoriei cu cardul bancar. Tot mai mulți călători se plâng de această problemă | Sursă foto: Facebook- Reclamatii STB (fostul RATB) Bucuresti

Mai multe validatoare aflate în mijloacele de transport în comun STB dau erori și nu le permit oamenilor să achite călătoriile prin intermediul cardului.

Același lucru a pățit și un bărbat ce a relatat situația marți, 27 decembrie, pe grupul de Facebook „Reclamații STB (fostul RATB) București”. Atunci când acesta a încercat să plătească titlul de călătorie validatorul a afișat o eroare.

Validatoare STB care dau erori și nu îi lasă pe bucureșteni să plătească călătoriile

În luna mai 2022 Societate de Transport București (STB) a anunțat că bucureștenii vor putea achita călătoriile prin intermediul cardului bancar în toate mijloacele de transport ale companiei.

În total au fost montate 700 de astfel de validatoare inteligente. Cu toate astea, mai multe persoane au avut probleme în ceea ce privește plata.

Un bărbat a relatat marți, 27 decembrie 2022, pe grupul de Facebook „Reclamații STB (fostul RATB) București” că deși a încercat în repetate rânduri să plătească cu cardul, validatorul nu i-a permis.

Aparatul afișa următoarea eroare: Tranzacție refuzată. Eroare comunicație (999). Problema a fost întâmpinată de călător pe linia de tramvai 32.

De asemenea, bărbatul a povestit că la întoarcere a reușit să achite cu cardul fără probleme. Iată mesajul transmis de acesta:

Buna seara,

Astăzi am călătorit cu un tramvai (nr de înmatriculare B02446 / 304) pe linia 32, sensul de deplasare spre Piața Unirii, și vrând sa validez cu cardul MasterCard, am primit următoarea eroare.

Motiv pentru care am achiziționat un abonament metropolitan de 24 de ore prin SMS. Căutând pe net, eroarea a mai fost la alți calatori, si pe alte linii.

Pe primul autobuz a mers (al doilea fiind tramvaiul). La retur, transfer 41 -> 424, funcțional fără probleme.

Alte persoane au întâmpinat aceeași problemă. În comentarii oamenii au relatat că deși un încercat de mai multe ori să plătească, aparatele nu le-au permis.

  • „Inclusiv în autobuz văd oameni care încearcă să plătească prin intermediul cardului și nu reușesc. E clar o problemă a validatoarelor, nu a călătorilor sau a cardurilor lor.” – A.B.
  • „Sunt pline de erori și la Visa. Se pare că nu sunt chiar atât de moderne. Mai sigur e cu cardul de transport.” – E.V.
  • „Așa e. Nu merge. Am încercat și eu de nenumărate ori cu cardul și am primit tranzacție refuzată. Dacă vine controlul, le arăt în față și le zic să rezolve problema.” – O.U.

Nu este prima dată când validatoarele dau erori

În luna iulie 2022, publicația Bugetul.ro a atras atenția asupra aceste probleme. De fiecare dată când validatoarele nu au permis efectuare plății, călătorilor le-a fost afișat același mesaj: Tranzacție refuzată. Eroare comunicație (999).

În luna august, STB a declarat pentru Bugetul.ro următoarele:

„Specialiștii în domeniu lucrează la dezvoltarea acestui canal de plată, atât în ceea ce privește extinderea lui în toate vehiculele STB SA, cât și în privința identificării și eliminării diferitelor situații care ar putea împiedica realizarea plății”

De asemenea, societatea a informat că există 3 situații în care validatoarele ar putea da erori:

  • Lipsă conexiune – nu există semnal GSM în punctul respectiv,
  • Fonduri insuficiente,
  • Card expirat.

Oamenii au la dispoziție aplicația 24pay prin care pot plăti cu călătoriile prin intermediul cardului bancar.

Cookies