Vacanța de Crăciun și Revelion e după colț, iar ANPC ne avertizează la ce să fim atenți dacă plecăm cu avionul. Mare atenție la taxele ascunse din prețul biletelor

17 dec. 2024
527 afișări
Vacanța de Crăciun și Revelion e după colț, iar ANPC ne avertizează la ce să fim atenți dacă plecăm cu avionul. Mare atenție la taxele ascunse din prețul biletelor
Vacanța de Crăciun și Revelion e după colț, iar ANPC ne avertizează la ce să fim atenți dacă plecăm cu avionul. Mare atenție la taxele ascunse din prețul biletelor. Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Mult a fost, puțin a mai rămas până la vacanța de Crăciun și Revelion, iar reprezentanții ANPC au mai multe recomandări pentru călătoria cu avionul în perioada sărbătorilor.

Oamenii sunt sfătuiți să fie foarte atenți la data zborului pe care îl rezervă, dacă bagajul este inclus în prețul biletului și să fie cu ochii-n patru după taxele ascunse în prețul biletului.

De asemenea, dacă zborul întârzie, pasagerii trebuie să știe că au dreptul la băuturi răcoritoare și două convorbiri telefonice, iar dacă întârzierea necesită cazare peste noapte, atunci trebuie să se fie oferită și cazare gratuită.

ANPC, recomandări pentru călătoria cu avionul în perioada sărbătorilor de iarnă

Centrul European al Consumatorilor din România (ECC Romania) – direcție din cadrul ANPC (Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor) care instrumentează și soluționează pe cale amiabilă reclamații transfrontaliere – face o serie de recomandări utile, în cazul în care oamenii aleg, în vacanța de Crăciun și Revelion, să plece cu avionul în spațiul Uniunii Europene.

Mare grijă la ofertele cu preț redus, verificați-vă datele personale de pe bilet, zborul rezervat și aflați dacă bagajul este inclus în prețul biletului de avion.

Înainte de a confirma rezervarea, verificaţi-vă opţiunile, deoarece nu beneficiaţi de un drept de retragere de 14 zile în care să anulaţi un zbor rezervat online, nu vă lăsaţi influenţaţi de ofertele cu preţ redus sau de menţionarea numărului de persoane care consultă acelaşi zbor şi a numărului de locuri rămase, verificaţi data zborului rezervat, numele, prenumele şi data naşterii, aflaţi dacă bagajul dumneavoastră este inclus în preţul biletului, dacă rezervaţi mai multe zboruri separate, acordaţi-vă suficient timp pentru conexiuni, a anunțat ANPC, potrivit News.ro.

Există multe taxe ascunse în prețul biletelor de avion

Totodată, pasagerilor li se recomandă să verifice cu atenție unde anume se află aeroporturile de plecare și de sosire, astfel încât să poată planifica din timp transportul către și de la aeroport.

Teoretic, companiile aerile, agențiile de turism și intermediarii trebuie să specifice prețul final al biletului de avion. În practică, situația nu e atât de simplă, iar pericolul este real: există taxe ascunse la biletele de avion.

Feriți-vă de taxele ascunse la biletele de avion! În teorie, companiile aeriene, agențiile de turism și intermediarii care vând zboruri cu plecare din UE trebuie să specifice prețul final (cu toate taxele incluse) care trebuie plătit de la începutul procesului de rezervare. Cu toate acestea, în practică, o serie de taxe ascunse legate de opţiuni suplimentare pot umfla preţul unui bilet de avion. Printre acestea se numără asigurarea de anulare, suprataxele pentru bagajele suplimentare, check-in-ul la aeroport şi alegerea numărului de loc.

Întârzie zborul, ce drepturi au pasagerii

În cazul în care întârzie zborul, pasagerii au dreptul să primească băuturi răcoritoare și două convorbiri telefonice/SMS, iar dacă întârzierea necesită cazare peste noapte, compania aeriană este obligată să ofere cazare gratuită și să asigure transportul dintre aeroport și locul cazării.

Ce se întâmplă atunci când întârzierea depășește trei ore, cinci ore și ce întâmplă când compania aeriană anulează zborul:

Dacă întârzierea depăşeşte trei ore când ajungeţi la destinaţie puteţi beneficia de o compensaţie financiară, care trebuie solicitată. Dacă întârzierea depăşeşte cinci ore, aveţi dreptul de a renunţa la călătorie şi de a solicita rambursarea integrală a preţului biletului.

În cazul anulării zborului, compania aeriană trebuie să ofere opţiunea de rambursare a biletului neutilizat sau redirecţionarea către destinaţia finală. Dacă optaţi pentru redirecţionare, aceasta trebuie efectuată cât mai curând posibil, iar costurile pentru mesele şi cazarea necesare, în timpul de aşteptare, vor fi acoperite de companie. În funcţie de distanţa zborului şi circumstanţele specifice, puteţi beneficia de o compensaţie financiară, explică ANPC.

Sunt situații în care pasagerii pot fi refuzați la îmbarcare, deși aceștia respectă toate condițiile impuse (rezervare validă și prezentare la timp la check-in), iar oamenii trebuie să știe că au dreptul la asistență, rambursare și compensație, așa cum sunt cele prevăzute pentru întârzieri și anulări.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies