Până să ne „urcăm” în cele mai simpatice autobuze cu care bucureștenii au circulat de colo-colo prin oraș, o scurtă paranteză introductivă. Acum vreo 30 de ani și-un pic, o foarte faimoasă (la vremea ei) trupă synth-pop britanică, Erasure pe numele ei, lansa piesa „I love to hate you”.
Din când în când, pe la discuțiile din redacție, ne întrebăm dacă Andy Bell și Vince Clark (băieții de la Erasure) nu cumva fuseseră într-un citybreak prin București înainte să scoată piesa și că, de fapt, orașul nostru i-a inspirat. Căci Bucureștiul e definiția acestui paradox, căci relația noastră cu el fix pe-aici se-nvârte mereu, la „love and/to hate” la aproape orice capitol.
Avem minunății de clădiri, avem și odioșenii.
Avem bulevarde pe care e o încântare să te plimbi, dar le avem și pe cele în care dai în gropi la tot pasul.
Avem și vietăți extraordinare care trăiesc la doi pași de centru de parcă am fi în Deltă, avem și bărzăuni, țînțari și șobolani prin parcuri istorice.
Și, ca să revenim la oile noastre din titlu, din poze și din ideea acestui articol, avem pe te miri ce trasee STB autobuze ori tramvaie răcoroase vara, călduroase iarna, dar avem și o grămadă de răpciugi cărora „cineva” se încăpățânează să le spună, în continuare, mijloace de transport în comun.
Cum mult înainte să oprească prin stații Mercedesuri și Otokare, pe străzile Bucureștiului circulau aceste autobuze care aratăc exact așa cum arată autobuzele desenate de mulți copii (inclusiv cei care nu le-au văzut niciodată pe fix acestea).
În anul 1938, Societatea de Transport București (dap, în acea epocă se chema, efectiv, tot așa) obșinea exclusivitatea transportului in comun cu tramvaie si autobuze pentru Capitală.
Pe pagina de internet a actualului STB, la capitolul „istoric„, aflăm care era situația transportului în comun la acel moment:
Bucurestiul avea o suprafata de 31.000 hectare, inclusiv 12 comune suburbane, pentru care asigura transportul. Parcul de autobuze era de 392 buc (Renault, Chevrolet si Henschel) functionand pe 22 trasee cu 131 kilometri cale dubla.
Iar aceste autobuze din aceste trei imagini sunt exact autobuzele Renault, Chevrolet și Henschel cu care STB oferea serviciul de transport public.
S-ar putea să îți placă să citești și: