ÎN ȚARĂ

Uzina Dacia din Mioveni oprește, temporar, producția în luna aprilie. Care este motivul

Industria auto este afectată tot mai grav de criza semiconductorilor auto. Astăzi, Dacia a confirmat oprirea pentru încă șapte zile a producției de la Mioveni, potrivit Economica.net.

Potrivit informațiilor oficiale transmise de cei de la Automobile Dacia astăzi, uzina de vehicule din Mioveni va opri din nou producția în luna aprilie.

Uzina Dacia din Mioveni oprește, temporar, producția în luna aprilie

„Penuria de componente electronice care afectează toată industria auto nu ocolește grupul Renault. Compania depune toate eforturile pentru a limita impactul asupra producției. Încă de la debutul acestei crize, lucrăm îndeaproape cu furnizorii noștri pentru a limita cât mai mult posibil impactul.

Am organizat o celulă de criză condusă de către direcțiile de Supply Chain și Achiziții, cu întâlniri zilnice, astfel încât să implementam toate acțiunile adecvate. Această criză poate antrena închiderea temporară, în anumite zile, a activității din uzinele grupului”, au declarat cei de la Dacia răspunzând unei solicitări a Economica.net.

Așadar: „la Mioveni, în luna aprilie, activitatea de la Uzina Vehicule va fi întreruptă în zilele de 1, 2, 16, 26, 27, 28, 29. Iar La Uzina Mecanica și Șasiuri, parțial, pe 1, 2, 16, 28 și 29 aprilie”.

Producția de vehicule a mai fost oprită temporar și în zilele de 1, 5, 8, 12, 15 februarie și 5, 8 martie. Cei de la Dacia se văd nevoiți să oprească asamblarea încă șapte zile.

Care este motivul

Producția zilnică medie a uzinei Dacia din România este de circa 1.300 de mașini/zi. Acest lucru rezultă clar că, până acum, volumul producției s-a redus cu 9.100 de unități, iar oprirea temporară din aprilie va adăuga încă 9.100 de unități la acest bilanț făcând ca producția Dacia să se reducă, după primele patru luni din 2021 cu peste 18.000 de mașini, potrivit sursei citate.

Amintim că Automobile Dacia are noi modele în portofoliu – Logan și Sandero Stepway – pentru care există o cerere majoră pe piață.

Uzina Dacia din Mioveni ar fi avut cum să mențină un ritm susținut al producției dacă lipsa semiconductorilor nu ar fi blocat asamblarea. Din nefericire, o încheiere a actualei crize a semiconductorilor este departe. Majoritatea producătorilor mondiali, printre care și Renault, consideră că impactul va fi chiar mai mare în al doilea trimestru al anului.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button