Ne-au rămas puține locuri prin București și prin țară în care să ne putem ascunde / feri de reclamele la medicamente. Unul dintre aceste puține refugii este Netflix. Dar cică n-o să mai fie! Netflix ne anuțță că vrea să afişeze reclame în program/e, după ce a pierdut abonaţi, chestie care i se întâmplă pentru prima oară în mai bine de zece ani
Ani buni, Netflix a fost Refugiul. Locul în care te uiți la filme/seriale/documentare/orice fără piua, pauză de publicitate. Plătești abonament și conținutul se revarsă în fața ochilor neîntrerupt, nestingherit. Pur. A fost filosofia Netflix, a fost diferențiator esențial.
Acum, șeful Netflix se sucește complet. Spune că este cât se poate de deschis la ideea unei variante a platformei care să integreze și reclame. Varianta „Netflix Cu Reclame” ar urma fie mai ieftină decât varianta „Netflix Fără Reclame”, spune Reed Hastings, CEO-ul companiei, citat de news.ro.
Sigur, pare mai digerabilă vestea, în condițiile în care auzi că Tărâmul Liber de Reclame pare să rămână, în continuare, o opțiune. Doar că așa încep toate, un un rău mai mic, cu un răuț care se umflă apoi ca pâinea-n țest.
Netflix ar avea nevoie de timp – un an sau chiar doi – ca să analizeze și să aleagă cea mai bună variantă a pachetului cu reclame.
Este destul de puțin probabil ca o asemenea schimbare radicală de abordare să nu aibă legătură cu situația actuală a numărului de abonați Netflix. Un număr care este, pentru prima dată în zece ani, în scădere. Față de ultimul trimestru al anului trecut, Netflix a pierdut 200.000 de abonaţi la nivel global. Iar pentru al doilea trimestru al anului în curs, Netflix estimează noi pierderi semnificative.
Compania dă vina pe password sharing – da, pe dăruitul de username și parola pe la rude și prieteni. Dar, pe deoparte, producția a încetinit dramatic din cauza pandemiei (cu toții am avut senzația că am ajuns la capătul Netflixului). Pe de alta, a mai apărut și concurență serioasă, care e chiar mai ieftină.