Unul dintre noile trenuri Alstom a fost lovit cu pietre în timpul testelor. „Pagubele sunt considerabile”

05 sept. 2024
17555 afișări
Unul dintre noile trenuri Alstom a fost lovit cu pietre în timpul testelor. „Pagubele sunt considerabile”
Unul dintre noile trenuri Alstom a fost lovit cu pietre în timpul testelor. „Pagubele sunt considerabile” | Foto simbol: Asociația Pro Infrastructură - Facebook

Noile trenuri Alstom Coradia Stream au fost lovite cu pietre, zgâriate, iar câteva geamuri au fost sparte în timpul testelor în vederea omologării. Incidentul s-a produs în timp ce trenul circula cu viteză mare, aflându-se în faza de testare, iar făptașii nu au fost încă identificați.

Noile trenuri Alstom au fost lovite cu pietre

Primul tren Alstom Coradia Stream a fost livrat în decembrie 2023, iar cel de-al doilea a ajuns în România pe data de 31 mai. Acum se află în faza de testare, însă lucrurile nu au decurs tocmai bine.

Recent, trenurile au fost atacate cu pietre, zgâriate, iar un geam al unui tren a fost spart în timp ce acesta rula cu viteză mare în timpul testelor. Pe noua garnitură se observă o dungă, ce a fost provocată de vegetație, iar pe celelalte vagoane se pot observa punctele de impact, 20 la numărul, inclusiv pe geam, unde pietrele au lovit trenul.

Deocamdată, potrivit Euronews.ro, oficialii au evaluat doar pagubele.

Gabriel Stanciu, director General Alstom, a declarat următoarele:

Ambianță tren nou avariat. Nu știu cum se poate rezolva, ține de gradul de civilizație al oamenilor. Presupun că sunt niște copii teribiliști, nu-mi imaginez că un om matur poate să facă așa ceva. Cert este că fiecare eveniment de acest gen induce timpi suplimentari plus pagube materiale. E păcat, România se află în prim program de echipare, primul cu trenuri electrice din istoria României, cel mai mare.

Petre Ivănuș, responsabil:

Suntem în plin proces de evaluare a pagubelor care sunt considerabile, procesul este minuțios, este lovit în zeci de puncte. Un lucru neplăcut, suntem în perioada de probe și nici nu am intrat cu trenul în serviciul comercial. Dacă s-a întâmplat în această fază nici nu vreau să mă gândesc ce se va întâmpla când va fi cu călători.

Și angajații CFR Călători spun că se confruntă cu astfel de probleme. Aceștia se întorc aproape în fiecare zi cu vagoane sau locomotive avariate de cei care aruncă cu pietre.

Trenurile Alstom, produse în Polonia, sunt așteptate de peste 20 de ani, de când România cumpăra ultima dată „Săgețile Albastre”. Au fost cumpărate 37 de rame, livrate au fost doar două, iar oficialii ne promit că o să putem circula cu o astfel de garnitură cel târziu în această iarnă.

Întregul articol, AICI.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies