BAZAR

Peste 50% dintre angajatori verifică profilele de Facebook ale candidaţilor înainte de interviu

Ce tip de informaţii împărtăşesc candidaţii, ce comentează şi ce fotografii aleg să posteze pe profilul personal sunt elementele la care cei mai mulţi recruiteri (peste 80%) se uită atunci când „culeg” date despre potenţialii noi angajaţi.

Verificaţi prin intermediul Facebook nu sunt doar middle şi top managerii (nivel la care se presupune că trebuie acordată mai multă atenţie imaginii) ci şi cei care aplică pentru poziţii de entry-level, scrie ZF. 

Peste 40% din recruiteri spun că verifică profilul de Facebook sau de Twitter al candidaţilor, indiferent de poziţia pentru care recrutează. Studiul, realizat în luna aprilie a acestui an pe un eşantion de 65 de specialişti din domeniul resurselor umane, mai arată că motorul de căutare Google este folosit de cei care fac recrutări abia în faza finală a procesului, după ce interviul a avut loc. Doar 30% din ei verifică ce apare pe Google despre un candidat înainte de a-l chema la o discuţie.

Pe de altă parte, 44% din angajatori verifică pe LinkedIn nu doar experienţa profesională a candidaţilor şi recomandările din partea partenerilor de afaceri, ci şi tipul de informaţii împărtăşite de ei, urmărind astfel şi trăsăturile de personalitate ale potenţialilor angajaţi.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button