Tronsonul Eroilor – Universitate strabate zona centrală cu statut de zonă construită protejată şi va îngloba patru staţii, Eroilor, Haşdeu, Cişmigiu şi Universitate. Amenajarea acestora va însemna şi modificari importante în aspectul zonelor, potrivit Raportului asupra impactului asupra mediului a Magistralei M5, realizat de Universitatea Tehnică de Construcţii Bucureşti, cu datele furnizate de proiectantul magistralei.
Staţia Eroilor 2
A doua staţie de metrou din zona Eroilor va fi amplasată sub Parcul Eriolor Sanitari şi va avea o lungime de 150 de metri, la o adâncime de circa 18 metri.
Staţia va avea două zone de acces: un acces propriu, situat la intersectia dintre Bulevardul Eroilor Sanitari şi Bulevardul Eroilor şi un alt acces construit din staţia deja existentă la Eroilor. Aici va fi construit şi un pasaj pietonal şi comercial pe sub Bulevardul Eroilor.
Mai multe imagini cu noua staţie de la Eroilor în materialul B365.ro „Cum va arăta viitoarea staţie de metrou Eroilor 2 GALERIE FOTO„
Staţia Haşdeu va fi amplasată între Facultatea de Drept şi intersecţia Kogălniceanu-Vasile Pârvan (Petrom). Unul dintre accesele în staţie va fi construit în spaţiul verde din curtea Facultăţii de Drept, iar celălalt pe trotuarul străzii B.P. Haşdeu, având în vedere că trotuarul străzii Mihail Kogălniceanu este prea îngust.
Pentru realizarea staţiei, la o adâncime de aproximativ 14 metri, vor fi deviate reţelele de apa, canal, termoficare si electrice din zonă şi vor fi tăiaţi 11 copaci din incinta Facultăţii de Drept şi 17 arbori de pe Bulevardul Mihail Kogălniceanu.
De la staţia Haşdeu până la staţia Universitate 2 se urmăreşte construcţia unei galerii comerciale.
Staţia Cişmigiu
Staţia Piaţa Universităţii 2 va fi construită la 100 de metri vest de pasajul subteran, la o adâncime de circa 14 metri.
Aici va fi construit pasaj pietonal subteran ce se va întinde de-a lungul Bulevardului Regina Elisabeta până la Facultatea de Drept. Pasajul va avea spaţii comerciale de o parte şi de alta şi accese (scări fixe, mobile şi ascensoare) în intersecţiile bulevardului Regina Elisabeta cu Calea Victoriei si Academiei. Pasajul va avea o suprafaţă de 2810 metri pătraţi şi un volum construit de 15.034 metri cubi, incluzând accesele.
Accesul în staţie se va face prin Pasajul de la Universitate, prin intermediul unui gol de 10 metri în peretele de vest al acestuia. Astfel, cele patru accese ale pasajului devin şi accese ale staţiei Universitate 2.
Pentru mai multe imagini cu această staţie citiţi şi „Cum va arăta noua staţie de metrou de la Universitate, de pe Magistrala 5 FOTO„
Tunelurile de metrou ale noii magistrale vor trece pe sub pasajul pietonal de la Universitate şi pe deasupra tunelurilor aparţinând Magistralei 2 (Berceni – Pipera).
Informaţii generale
Traseul metroului vine din Drumul Taberei, pe lângă Academia Militara, apoi pe Bd. Eroilor şi prin Parcul Eroilor Sanitari, subtraversează Râul Damboviţa (în aval de pod) şi continuă prin Parcul Operei pana în dreptul Operei Naţionale. În continuare, traseul liniei de metrou urmăreşte bulevardul Mihail Kogălniceanu şi respectiv Regina Maria până la Piaţa Universităţii.
Informaţiile despre amenajarea acestor staţii sunt extrase din Raportul pentru afectarea mediului a construcţiei Magistralei 5 de metrou, realizat de Universitatea Tehnică de Construcţii Bucureşti pentru Metrorex în urmă cu un an, când a fosst supus şi dezbaterii publice.
Citeşte şi Şase noi parcări inteligente vor fi amenajate pe traseul magistralei 5 de metrou
Conform proiectului, Linia 5 metrou va lega cartierele Drumul Taberei şi Pantelimon, prin centrul Capitalei şi cuprinde 14 staţii: Râul Doamnei, Valea Argeşului, Valea Ialomiţei, Brâncuşi, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2, Hasdeu, Cişmigiu şi Universitate.
Pentru a vedea cum arată şi unde vor fi amplasate restul staţiilor de pe Magistrala M5, citiţi şi „O stație de pe magistrala 5 de metrou bate recordurile de până acum. FOTOGALERIE şi TUR VIRTUAL„