Unde se vor afla, mai exact, viitoarele stații de metrou de pe Magistrala 6, care va ajunge la Aeroportul Otopeni. Washington va fi, de exemplu, la intersecția DN1 cu Jandarmeriei

08 apr. 2024
32833 afișări
Unde se vor afla, mai exact, viitoarele stații de metrou de pe Magistrala 6, care va ajunge la Aeroportul Otopeni. Washington va fi, de exemplu, la intersecția DN1 cu Jandarmeriei
Unde se vor afla, mai exact, viitoarele stații de metrou de pe Magistrala 6, care va ajunge la Aeroportul Otopeni. Washington va fi, de exemplu, la intersecția DN1 cu Jandarmeriei | Sursă foto: Metrorex/facebook

Magistrala 6 extinde actuala rețea de transport subteran, cuprinzând 12 stații de metrou. Traseul va lega Gara de Nord de Aeroportul Internațional Henri Coandă.

Metrorex afirmă, printr-o postare pe Facebook, că Magistrala 6 de metrou nu este doar o soluție eficientă de transport, ci și un exemplu din punct de vedere tehnic. Au fost organizate vizite, la viitoarea stație Aeroport Băneasa, pentru studenții la Master anul I Inginerie Geotehnică UTCB CH, Departamentul de Geotehnică și Fundații.

Care sunt stațiile Magistralei 6

Un total de 12 noi stații urmează să fie realizate pe M6, iar pe acest traseu vor circula trenuri noi și moderne. Locațiile exacte ale stațiilor de metrou sunt următoarele, potrivit EVZ.ro:

  1. Stația Pajura – în lungul căii ferate, în ampriza străzii Băiculești;
  2. Stația Expoziției – în cadrul ariei delimitate de Bulevardul Expoziției, Bulevardul Poligrafiei și strada Parcului, în proximitatea complexului expozițional Romexpo;
  3. Stația Piața Montreal – de-a lungul Bulevardului Mărăști, între cele două pasaje subterane auto dinspre Drumul Național București-Ploiești către Bulevardul Mărăști, respectiv Șoseaua Kiseleff, în proximitatea Parcului Herăstrău și a clădirii Presei Libere;
  4. Stația Gara Băneasa – adiacent Drumului Național București-Ploiești, pe espalanada din fața Gării CFR Băneasa;
  5. Stația Aeroportul Băneasa – adiacent Drumului Național București-Ploiești, în proximitatea Aeroportului Băneasa;
  6. Stația Tokyo – de-a lungul Drumului Național București-Ploiești, în proximitatea Complexului Comercial Băneasa;
  7. Stația Washington – adiacent Drumului Național București-Ploiești, în zona intersecției acestuia cu străzile Jandarmeriei și Bulevardul Liviu Librescu, în zona Institutului de Meteorologie, în zona de Est a podului rutier;
  8. Stația Paris – de-a lungul Drumului Național București-Ploiești, în nordul străzii Aleea Padina, în proximitatea Liceului Francez Anna de Noailles și a Țiriac Auto Service;
  9. Stația Bruxelles – de-a lungul Drumului Național București-Ploiești, la Nord de linia de centură a Capitalei, în dreptul piciorului pasajului rutier de subtraversare a căii ferate de centură înspre orașul Otopeni;
  10. Stația Otopeni – în orașul Otopeni, de-a lungul străzii Calea Bucureștilor la intersecție cu strada 23 August;
  11. Stația Ion I. C. Brătianu – în lungul străzii Calea Bucureștilor, între străzile Zborului și Nicolae Grigorescu;
  12. Stația Aeroportul Otopeni – sub parcarea aferentă Aeroportului Internațional Henri Coandă – Otopeni.

M6 asigură legătura directă între Gara de Nord și Aeroportul Internațional Henri Coandă

Magistrala 6 de metrou, proiectul inițiat de Metrorex și Ministerul Transporturilor, va asigura o legătură directă între Gara De Nord și Aeroportul Internațional Henri Coandă. Magistrala se desfășoară pe o distanță de 14,2 km și va avea o capacitate de transport de 50.000 de călători pe oră.

În data de 25 martie 2024, compania anunța că lucrările avansează, traficul rutier nefiind încă afectat:

  • La viitoarea interstație 1 Mai – Pajura au fost montați 45,5 metri liniari de gard și au făcute probe de injecții;
  • La viitoarea stație Pajura au continuat săpăturile pentru sondaje rețele utilități;
  • La viitoarea interstație Expoziției – Pajura s-au amenajat drumul de acces, dar și platforma de lucru;
  • Pentru viitoarea stație Expoziției lucrările au avansat cu pregătirea pentru grinzile de ghidaj și pentru executarea pereților mulați;
  • La viitoarea stație Piața Montreal au continuat măsurătorile topografice și au fost efectuate lucrări la grinda de ghidaj;
  • La viitoarea stație Gara Băneasa s-au făcut săpături de sondaje și probe de injecții;
  • La viitoarea stație Aeroport Băneasa, s-au executat lucrări de cofrare, armare, excavație și betonare pentru grinzile de ghidaj și continuă lucrările la piloții forați și pregătirile pentru pereții mulați;
  • La interstația Aeroport Băneasa – Tokyo au fost efectuate sondaje de utilități;
  • La viitoarea stație Tokyo, a fost excavată grinda de ghidaj;
  • Lângă viitoarea Stație Tokyo, au început să fie amplasate containerele de lucru în care se va derula activitatea de organizare de șantier principală.

Finanțarea proiectului este asigurată din bugetul de stat și din resurse externe rambursabile. Magistrala 6 ar urma să fie gata în luna martie a anului 2027, conform Metrorex.

Cookies