LA MINE-N CARTIER

Unde se ridică cel mai adesea mașinile, în București – HARTA HINGHERILOR DE MAȘINI

În sectoarele 1 şi 6 ale Capitalei, singurele în care mai acţionează încă firmele care se ocupă cu ridicarea maşinilor parcate neregulamentar, au fost ridicate anul trecut peste 13.500 de maşini. În sectorul 6, un şofer a cărui maşină ajunge să fie ridicată scoate din buzunar minimum 850 de lei, în timp ce în sectorul 1 costul ajunge la cel puţin 434 de lei. Astfel, din această activitate, cele două firme poreclite „hingheri de maşini” au încasat în 2014 cel puţin 8,5 milioane lei (peste 1,9 milioane euro), bani din care la primăriile care organizează această activitate ajunge doar o mică parte.

Începând din ianuarie 2015, în Capitală maşinile mai sunt ridicate de firmele „hingher” doar în sectoarele 1 şi 6, după ce Primăria sectorului 4, condusă de Cristian Popescu Piedone, a decis să nu mai prelungească contractul cu firma care acţiona acolo – asocierea SC Autosal Expert SRL şi Euronautica Motors, şi să achiziţioneze prin Poliţia Locală două platforme cu care să acţioneze strict împotriva şoferilor care blochează traficul. Primăria sectorului 3 va relua însă această activitate, scoţând la finalul anului trecut acest serviciu la licitaţie.

În 2014, în sectoarele 1 şi 6 au fost ridicate peste 13.500 de maşini, de pe urma cărora cele două firme – Transauto în sectorul 1 şi Ilcor Auto Eco în sectorul 6 – au încasat cel puţin 1,9 milioane euro, conform calculelor gândul bazate pe tarifele minime practicate de aceste firme.

Zonele din sectorul 6 în care au fost ridicate cele mai multe maşini în 2014 au fost Bd. Iuliu Maniu, Calea Plevnei, Calea Crângaşi, Splaiul Independenţei, str. Sibiu, str. Braşov, str. Valea Cascadelor, Bd. 1 Mai, Calea Giuleşti şi str. Fabricii, conform răspunsului Primăriei sector 6 pentru gândul.

În sectorul 1, zonele din care „hingherii de maşini” au ridicat cele mai multe autovehicule parcate neregulamentar în 2014 sunt Piaţa Domenii, Piaţa Dorobanţi, Piaţa Victoriei, Bd. Ion Mihalache şi zona centrală Victoriei – Romană – Universitate, conform unui răspuns al Primăriei Sector 1 pentru gândul. Firma acţionează cu precădere asupra maşinilor parcate la colţurile intersecţiilor, pe trecerile de pietoni sau în staţiile RATB, conform municipalităţii.

După cum a arătat gândul aici, firma Transauto Servicii Ridicări este deţinută de firma CFR Transauto, deţinută la rândul ei de Valentin Giorgian Buşcă şi Alexandru Cosmin Walter, fiii lui Florian Walter (fost Buşcă), şi de firma Kimytex, din Nehoiu, judeţul Buzău. Kimytex este deţinută şi ea tot de fiii lui Florian Walter şi de Daniel-Spirea Stoica, un apropiat al lui Florian Walter.

Florian Walter şi-a clădit averea alături de fostul acţionar de la clubul Dinamo Bucureşti, Cristi Borcea, vânzând butelii pe sub mână înainte de 1989, după cum singur recunoaşte în diverse interviuri. După Revoluţie, Florian Walter a fost un apropiat al PSD. Miron Mitrea, fostul ministru al Transporturilor din guvernul Adrian Năstase, este naşul fetei lui Walter. Walter şi firmele sale au colaborat cu CFR pe vremea directorului Mihai Necolaiciuc, arestat şi judecat pentru prejudicierea CFR cu 70 de milioane de euro. Necolaiciuc a fugit din România cu o maşină a lui Florian Walter.

Mai multe, pe gândul.info


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button