Undă verde pentru primele trenuri cu hidrogen care vor circula pe rute din București și Ilfov. Unul dintre trasee: Gara de Nord – Otopeni

02 mai 2022
1681 Afișari
Undă verde pentru primele trenuri cu hidrogen care vor circula pe rute din București și Ilfov. Unul dintre trasee: Gara de Nord - Otopeni
Undă verde pentru primele trenuri cu hidrogen care vor circula pe rute din București și Ilfov. Unul dintre trasee Gara de Nord - Otopeni | Sursă foto: Facebook-Irinel Ionel Scriosteanu

Secretarul de stat, Irinel Ionel Scrioșteanu, a transmis luni, 2 mai 2022, că proiectul pilot pentru achiziționarea primelor trenuri cu hidrogen a fost avizat, de Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor.

Undă verde pentru primele trenuri cu hidrogen

Proiectul pilot va fi implementat prin intermediul Autorității pentru Reformă Feroviară. În data de 29 aprilie 2022, au fost avizați indicatorii de investiție pentru cumpărarea primelor trenuri pe hidrogen din România.

Urmează să fie achiziționate 12 automotoare, fiecare dintre acestea având 160 de locuri. De asemenea vor fi achiziționate și serviciile de întreținere, reparații și alimentarea cu hidrogen a acestora, pentru un termen lung, după cum a informat Irinel Ionel Scrioșteanu.

Trenurile vor circula cu frecvență ridicată pe rute din nordul Bucureștiului și județul Ilfov, în conexiune cu județele din apropiere: Argeș, Dâmbovița și Giurgiu.

După cum a informat secretarul de stat, vehicule vor ajunge și în județele Olt și Dolj, datorită fiabilității trenurilor.

Care sunt traseele pe care vor circula

Finanțarea pentru acest proiect va fi realizată din fonduri nerambursabile, obținute prin Programul Național de Redresare și Reziliență. De asemenea, se vor folosi și bani de la bugetul de stat, prin intermediul bugetului Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

Costul total, estimat, pentru acest proiect este de 973 milioane de euro, fără TVA.

Înlocuirea trenurilor diesel cu cele cu o tracțiune electrică, pe pile de combustie cu hidrogen, va ajuta la reducerea poluării cu un echivalent de mai mult de 600.000 de euro pe an.

Strategiile europene, dar și cele naționale au ca obiectiv atingerea efectului net-zero al poluării, până în anul 2050.

Prin acest proiect vor fi asigurate:

  • Trenuri la fiecare 30 de minute pe ruta : Gara de Nord – Aeroportul Otopeni,
  • Trenuri la fiecare 30 de minute pe ruta: Gara de Nord – Chitila – Săbăreni și Titu,
  • Trenuri la fiecare oră pe ruta: București – Găești – Pitești,
  • Trenuri la fiecare oră pe ruta: București – Târgoviște,
  • Patru trenuri/zi pe ruta: București- Slatina – Craiova (prin Pitești).

La bordul trenurilor va fi asigurat accesul facil pentru persoanele cu dizabilități, iar cetățenilor le va fi permisă îmbarcarea cu bicicleta.

Cookies