Metrorex are undă verde pentru semnarea contractului cu firma ce a câștigat licitația pentru proiectarea și execuția secțiunii 2 din Magistrala M6 Băneasa-Otopeni. Irinel Ionel Scrioșteanu a anunțat că nu a fost depusă nici o contestație în termenul legal.
Proiectul Magistrala M6 a fost deblocat în data de 2 octombrie 2021, în ședința de Guvern. La scurt timp după deblocarea, a fost lansată și licitația pentru realizarea acestui amplu proiect. În urmă cu o lună Metrorex a anunțat că a fost ales câștigătorul licitației pentru lotul 2 din M6.
În data de 16 martie 2023, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu a anunțat că termenul legal în care puteau fi depuse contestațiile a trecut. Astfel că, acum compania Metrorex poate semna contractul cu firma ce a câștigat licitația.
Secțiunea 2: a magistralei M6, Tokyo – Aeroport Henri Coandă, va avea un traseu de 7,6 km. Iată care sunt cele 6 stații pe care le cuprinde:
Magistrala de metrou M6 este prima linie de transport public în comun de mare capacitate ce asigură bucureștenilor legătura între nordul și sudul Capitalei. Aceasta leagă în mod direct Municipiul București de județul Ilfov (Otopeni-București-Jilava).
Prima secțiune a aceste magistrale este cea cuprinsă între stațiile 1 Mai și Tokyo. În cazul aceste secțiuni, etapa de proiectare a intrat pe ultima sută de metri. Astfel că, în scurt timp urmează să fie începute pregătirile pentru executarea efectivă a lucrărilor.
Lotul 1, are un traseu ce se întinde pe 6,6 km și cuprinde 6 stații. Iată care sunt acestea:
Firma ce a câștigat licitația privind proiectarea și executarea lotului 2 al acestei magistrale de metrou este GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş. Compania are la dispoziție un termen de 48 de luni pentru executarea contractului, de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor.
Valoare contractului pe care Metrorex urmează să îl semneze este de 1,27 miliarde de lei, fără TVA. Finanțarea a fost obținută din fonduri externe nerambursabile.