Undă verde pentru lărgirea DN1A la 4 benzi în zona Mogoșoaia și realizarea primului nod intermodal de transport public, între trenul metropolitan și autobuze

13 dec. 2023
3707 afișări
Undă verde pentru lărgirea DN1A la 4 benzi în zona Mogoșoaia și realizarea primului nod intermodal de transport public, între trenul metropolitan și autobuze
Undă verde pentru lărgirea DN1A la 4 benzi în zona Mogoșoaia și realizarea primului nod intermodal de transport public, între trenul metropolitan și autobuze. Sursa foto: Facebook/ Irinel Ionel Scrioșteanu

Lărgirea la 4 benzi a DN1A din zona Mogoșoaia și realizarea primului nod intermodal de transport călători au undă verde, anunță secretarul de stat în Ministerul Transporturilor.

Pe site-ul Ministerului Transporturilor a fost publicat proiectul de Hotărâre de Guvern pentru declanșarea procedurilor de expropriere. Poate fi consultat AICI.

A fost semnat contractul pentru lărgirea la 4 benzi a DN1A din zona Mogoșoaia

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor anunță că, marți, 12 decembrie 2023, a fost semnat contractul pentru execuția lucrărilor de lărgire la 4 benzi a DN1A între Centura București și intersecția cu Șoseaua Chitila – Parc Mogoșoaia cu Asocierea MARISTAR COM SRL (lider) – HYDROSTROY AD.

În contract sunt prevăzute 12 luni pentru finalizarea lucrărilor: două luni pentru proiectare și 10 luni pentru execuție. Vor fi realizate următoarele:

  • lărgirea la 4 benzi de circulație x 3,5 m;
  • lungime traseu de 1,28 km;
  • trotuare, cu o lățime de 2,5 m;
  • zonă mediană de 1 m;
  • zonă verde;
  • pasaj pietonal subteran:
    • amplasat vis-a-vis de intrarea în Parcul Mogoșoaia,
    • dotat cu scări fixe, rulante și un lift la fiecare acces.
  • pasaj pietonal suprateran:
    • amplasat în nordul podului CF 700,
    • dotat cu 2 lifturi și 2 scări fixe,
    • va fi amplasată și o stație de transport în comun în vecinătatea pasajului,
    • va facilita tranzitul și traversarea în siguranță a DN1A.
  • amenajarea a 3 intersecții la nivel:
    • intersecție DN1A cu DNCB,
    • intersecție DN1A cu Șos. Chitila,
    • intersecție DN1A cu Strada Valea Parcului.
  • lucrări de colectare și evacuare a apelor pluviale:
    • rețea nouă de canalizare pluvială cu o lungime totală de 1250 m,
    • sistem de rigole carosabile pe ambele părți ale drumului,
    • bazin de colectare a apelor, prevăzut cu grup de pompare și conductă de refulare.
  • lucrări de consolidare;
  • lucrări pentru siguranța circulației;
  • amenajări peisagistice pentru spațiile verzi.

Primul nod intermodal de transport călători între Gara de Nord și Otopeni

Urmează să fie realizat și primul nod intermodal de transport călători între trenul metropolitan Gara de Nord – Aeroport Otopeni și ruta de autobuze Buftea – Mogoșoaia – București.

Așa cum am susținut de fiecare dată, cheia descongestionării traficului în regiunea București-Ilfov și a marilor orașe constă în integrarea infrastructurii de transport cu sistemul de transport călători (tren, metrou, tramvai, autobuz), iar conceptul de intermodalitate permite utilizarea mai multor tipuri de transport al călătorilor într-o călătorie, îmbunătățind astfel eficiența și timpul parcursului, transmite Irinel Ionel Scrioșteanu într-o postare pe Facebook.

Contractul valorează 61,56 milioane lei, fără TVA. Finanțarea este asigurată din fonduri externe nerambursabile.

Lucrările pentru lărgirea la 4 benzi a DN1A sunt estimate să înceapă, cel târziu, în luna aprilie 2024.

Te-ar mai putea interesa și: Pas înainte pentru Centura Buftea. A fost ales câștigătorul pentru proiectarea și execția drumului de aproape 6 km

Cookies