Lărgirea la 4 benzi a DN1A din zona Mogoșoaia și realizarea primului nod intermodal de transport călători au undă verde, anunță secretarul de stat în Ministerul Transporturilor.
Pe site-ul Ministerului Transporturilor a fost publicat proiectul de Hotărâre de Guvern pentru declanșarea procedurilor de expropriere. Poate fi consultat AICI.
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor anunță că, marți, 12 decembrie 2023, a fost semnat contractul pentru execuția lucrărilor de lărgire la 4 benzi a DN1A între Centura București și intersecția cu Șoseaua Chitila – Parc Mogoșoaia cu Asocierea MARISTAR COM SRL (lider) – HYDROSTROY AD.
În contract sunt prevăzute 12 luni pentru finalizarea lucrărilor: două luni pentru proiectare și 10 luni pentru execuție. Vor fi realizate următoarele:
Urmează să fie realizat și primul nod intermodal de transport călători între trenul metropolitan Gara de Nord – Aeroport Otopeni și ruta de autobuze Buftea – Mogoșoaia – București.
Așa cum am susținut de fiecare dată, cheia descongestionării traficului în regiunea București-Ilfov și a marilor orașe constă în integrarea infrastructurii de transport cu sistemul de transport călători (tren, metrou, tramvai, autobuz), iar conceptul de intermodalitate permite utilizarea mai multor tipuri de transport al călătorilor într-o călătorie, îmbunătățind astfel eficiența și timpul parcursului, transmite Irinel Ionel Scrioșteanu într-o postare pe Facebook.
Contractul valorează 61,56 milioane lei, fără TVA. Finanțarea este asigurată din fonduri externe nerambursabile.
Lucrările pentru lărgirea la 4 benzi a DN1A sunt estimate să înceapă, cel târziu, în luna aprilie 2024.
Te-ar mai putea interesa și: Pas înainte pentru Centura Buftea. A fost ales câștigătorul pentru proiectarea și execția drumului de aproape 6 km