Un tramvai istoric e ieșit în misiune specială prin București: joacă-n filme! O să-l vedem în „Moromeții 3”. I-a furat rolul lui Thomson, care are o problemă de sănătate

03 apr. 2023
1624 afișări
Un tramvai istoric e ieșit în misiune specială prin București: joacă-n filme! O să-l vedem în „Moromeții 3”. I-a furat rolul lui Thomson, care are o problemă de sănătate
Un tramvai istoric e ieșit în misiune specială prin București: joacă-n filme! O să-l vedem în „Moromeții 3”. I-a furat rolul lui Thomson, care are o problemă de sănătate. Sursa foto: Tudor Eugen pe Forumul Metrou Ușor/ Facebook/ Inițiativa MTB

În noaptea dintre 1 și 2 aprilie, un tramvai istoric ITB a avut o misiune specială și a poposit câteva ore în București: vagonul V056 119 a fost prezent la filmările pentru „Moromeții 3”, la capătul de linie Piața Sf. Gheorghe.

Capitala are nevoie de un Muzeu al Transporturilor, iar reprezentanții Inițiativei MTB transmit că aceste bijuterii istorice pot reprezenta o sursă de venit pentru municipalitate, putând fi folosite pentru evenimente sau producții media ori pentru curse turistice.

Misiune specială pentru un tramvai istoric ITB, în București: Filmări pentru „Moromeții 3”

Sâmbătă spre duminică noapte, vagonul istoric ITB V056 119 a avut o misiune specială și a fost sub lumina reflectoarelor. Pe tramvai au fost amplasate mesajele de propagandă specifice perioadei R.P.R. (1947 – 1965), precum „Traiască Republica Populară Romînă” și „Cereți zilnic SCÎNTEIA!”.

Vagonul a poposit câteva ore la terminalul Piața Sf. Gheorghe din București, unde au avut loc filmări pentru pelicula „Moromeții 3”, ce are premiera în cinematografe în toamna anului 2024.

Mai multe informații despre acest model de tramvai

Inițiativa pentru Muzeul Transportului Bucureștean transmite că tramvaiul ITB model V056 cu numărul 119 nu este, de fapt, nici V056 și nici 119.

Mai exact, vagonul este un model V054, ce a avut numărul 246 până în anul 1999.

Inexplicabil, între vagoanele 119 și 246 a avut loc un schimb reciproc de identități. Tramvaiul V056 119 real a fost casat, iar V054 246 a fost restaurat la URAC între 2003-2007, furându-i identitatea, transmit reprezentanții Inițiativei MTB.

Pe tramvai a fost reprodus traseul „42: Șos. Mihai Bravu – Piața Nic. Bălcescu – Palatul Pionierilor – Orașul Militari”, dar acesta nu este corect din punct de vedere istoric. Primul tramvai a primit indicativul 42 abia în anul 1982, pentru traseul Granitul – Piața Coșbuc. Însă, până atunci, indicativul a fost specific autobuzelor. Din punct de vedere istoric, ruta ilustrată aparține aproximativ liniei 13 de tramvai.

Despre mesajele gravate pe vagon pentru filmare

Deși mesajele gravate pe vagon pentru filmarea peliculei sunt corect reproduse, din analizele noastre asupra istoriei transportului public, vagoanele de tipurile V054 (1954), V056 (1956) sau V058 (1958) nu au fost contemporane cu astfel de inscripții propagandistice, acestea fiind specifice perioadei 1947-1953. Majoritatea fotografiior vremii ilustrează vagoane tip Thomson-Houston V09 purtând aceste inscripții. Cea mai recentă astfel de fotografie datează din aprilie 1953. #STB deține un vagon Thomson #V09 restaurat, însă acesta nu a mai ieșit la un eveniment public din data de 27 decembrie 2014, când a fost tractat la Piața Sf. Gheorghe cu ocazia aniversării a 120 de ani de la darea în folosință a primei linii electrice din București.

Din nefericire, potrivit informațiilor transmise de Inițiativa pentru Muzeul Transportului Bucureștean, în prezent, vagonul Thomson ar fi defect, de aceea ar fi fost selectat vagonul 119.

Bucureștiul are nevoie de un muzeu al transporturilor

Aceste bijuterii istorice pot reprezenta o sursă de venit pentru primărie, ele putând fi folosit pentru evenimente și producții media sau pentru curse turistice regulate.

Multe muzee din Occident programează regulat trasee turistice cu vehicule de epocă, iar banii obținuți sunt investiți în întreținerea vehiculelor istorice, dar și în dezvoltarea colecțiile din muzee cu alte exponate ce au fost restaurate.

 Și București are nevoie de un muzeu al transporturilor, astfel încât istoria să poată fi expusă, ci nu vândută la fier vechi, transmite Inițiativa pentru Muzeul Transportului Bucureștean.

Petiția poate fi semnată AICI.

Cookies