Un tramvai ieșit la pensie, salvat de la casare, urmează să fie restaurat în București – cu votul bucureștenilor

19 iul. 2022
3116 Afișari
Un tramvai ieșit la pensie, salvat de la casare, urmează să fie restaurat în București - cu votul bucureștenilor
FOTO: Buget participativ, Primăria Municipiului București. Proiectul: RESTAURARE TRAMVAI ISTORIC UNICAT ROMÂNESC

Un bătrân tramvai din București, singurul salvat de la casare din lotul său, va fi restaurat. Votat de bucureșteni, proiectul s-a calificat ca eligibil la concursul de bugetare participativă.

Bucureștenii au votat pentru salvarea și restaurarea unei piese de istorie a transportului public: tramvaiul românesc unicat V2A-2S, cu numărul 4042, conservat de STB de peste 10 ani în vederea restaurării ca piesă de muzeu. Tramvaiul va fi folosit la parade și la evenimente speciale.

Proiectul restaurării bătrânului tramvai a fost depus la concursul de buget participativ de la Primăria Capitalei, concurs care s-a încheiat pe 17 iulie, și s-a calificat între primele 4 proiecte ca număr de voturi, ceea ce îl face un proiect eligibil și finanțabil, conform listei PMB. Proiectul se califică să primească un buget de maxim 500.000 de lei, cât este valoarea maximă acordată.

Primul tramvai care a circulat pe linia 41

Tramvaiul 4042 a fost produs în anul 1982 la Atelierele Centrale ITB și a fost folosit la deschiderea liniei 41, pe 10 martie 1983, spune Asociația Metrou Ușor, autoarea proiectului. Face parte dintr-un lot mic, de doar 8 vagoane denumite „V2A-2S”. Aceste vagoane au fost alcătuite din două module, echipate cu posturi de conducere la ambele capete și uși pe ambele laturi, pentru a circula pe linii cu încărcare mai redusă, ce nu dispuneau de bucle de întoarcere.

Îți propunem să citești și:

Tramvaiul 4042 a fost retras din circulație în august 2010 și selectat pentru a deveni un vagon de muzeu. Toate celelalte tramvaie V2A-2S au fost casate, astfel că 4042 va rămâne un exponat unicat.

„În lipsa fondurilor pentru restaurare, 4042 se va degrada treptat, în Depoul Victoria, până în anul 2020, când este propus pentru a fi valorificat ca fier vechi. Casarea vagonului este oprită în ultima clipă de protestele vehemente ale societății civile. Cu toate acestea, viitorul vagonului încă nu este asigurat, acesta stând în continuare sub cerul liber, în Depoul Victoria”, precizează organizația.

Proiectul depus prin bugetare participativă prevede restaurarea vagonului 4042 și introducerea sa în colecția de tramvaie de patrimoniu ale Bucureștiului. Această inițiativă este complementară demersului pentru Muzeul Transportului Bucureștean, pentru care Asociația Metrou Ușor a obținut peste 3000 de voturi de susținere.

Pentru a primi voturi, Asociația a făcut campanie pe Facebook, iar proiectul poate fi accesat la https://bugetare-participativa.pmb.ro/view/78. Votul s-a încheiat pe 17 iulie.

Un alt proiect care a obținut votul bucureștenilor este Coroană verde pentru Bulevardul Regina Elisabeta.

Îți mai recomandăm și:

Cookies