O singură ramă Coradia Alstom mai circulă de luni, 6 octombrie, pe ruta București Nord – Constanța și retur, după ce compania CFR Călători le-a retras pe celelalte două „din motive de ordin tehnic”.
Compania de stat de transport feroviar informează, printr-un comunicat, că din cele trei rame Coradia Alstom, puse la dispoziția CFR Călători de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară în cadrul Contractului de Servicii Publice, până mai ieri în circulație se mai aflau două rame. Una dintre rame a fost retrasă de către Alstom la data 19 septembrie 2025 pentru aspecte de ordin tehnic.
Cele patru trenuri ce erau formate cu rame Coradia (IR 16091, IR 16092, IR 16093 și IR 16094 București Nord – Constanța și retur) circulă în prezent cu vagoane și locomotive PNRR, a mai spus CFR Călători.
De luni, 6 octombrie, CFR Călători, din avizarea Alstom, a mai retras o ramă Coradia din motive de ordin tehnic.
Nu se știe de când călătorii vor beneficia din nou de o călătorie în ramele scoase din circulație, întrucât Alstom nu a comunicat o dată pentru repunerea în circulație.
Până la acest moment Alstom nu a comunicat o dată pentru repunerea în circulație a celor două rame, se mai arată în comunicatul transmis de CFR Călători.
Compania de transport feroviar menționează că face eforturi pentru a substitui ramele Coradia Alstom cu vagoane din parcul propriu de material rulant.
CFR Călători cere scuze pasagerilor pentru neplăcerile întâmpinate.
Autoritatea pentru Reformă Feroviar (ARF) anunța, în data de 1 octombrie, că la fabrica furnizorului din Bautzen sunt in lucru 15 trenuri Coradia Steam.
În perioada octombrie-decembrie 2025 urmează a fi livrate către trei trenuri lunar, iar din ianuarie 2026 ritmul livrărilor va crește la patru trenuri pe lună.
Pe măsură ce restul de unități ale ramelor electrice interregionale Coradia Stream din acest lot vor intra în proprietatea ARF și vor fi predate către SNTFC „CFR – Călători” – S.A., acestea urmează a circula pe toate rutele din contract (CSP-L1), respectiv:
Te-ar mai putea interesa și: