Un pasaj pietonal subteran și două sensuri giratorii vor fi construite în Buftea. Scrioșteanu: Proiectele se află în faza de licitație

12 sept. 2024
994 afișări
Un pasaj pietonal subteran și două sensuri giratorii vor fi construite în Buftea. Scrioșteanu: Proiectele se află în faza de licitație
Un pasaj pietonal subteran și două sensuri giratorii vor fi construite în Buftea. Scrioșteanu: Proiectele se află în faza de licitație | Sursa foto: Irinel Ionel Scrioșteanu - Facebook

Irinel Ionel Scrioșteanu, Secretarul de Stat al Ministerului Transporturilor, transmite că documentația de atribuire necesară proiectării și execuției primului pasaj pietonal subteran din orașul Buftea, din județul Ilfov, a fost trimisă la Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP).

Un pasaj pietonal subteran va fi construit în Buftea, pe DN1A

Irinel Ionel Scrioșteanu a transmis miercuri, 11 septembrie, pe pagina de Facebook, că pasajul pietonal subteran din Buftea va fi construit pe DN1A (km 19+800), mai exact la intersecția cu Bulevardul Mihai Eminescu și va prevede:

  • 2 zone de acces acoperite pe trei laturi,
  • 2 lifturi exterioare,
  • 2 scări rulante,
  • 2 scări fixe.

Sursa de finanțare a acestui obiectiv de investiții este prevăzută din fonduri europene nerambursabile, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Durata contractului va fi de 10 luni, din care 2 luni pentru etapa de proiectare și 8 luni pentru etapa de execuție.

Scrioșteanu precizează că în SEAP au fost publicate documentațiile de atribuire pentru realizarea a încă 2 noi proiecte de infrastructură rutieră pentru Buftea, fiind vorba despre:

  • un sens giratoriu pe DN1A (km 19+250), la intersecția cu strada Știrbei Vodă (DJ 602) – Lotul I,
  • un sens giratoriu pe DN7 (km 17+750), la intersecția cu strada Milano (DJ 602, km 37+100) – Lotul III.

Constructorii pot depune ofertele pentru cele două proiecte până pe data de 21 octombrie 2024.

Aceste proiecte vor contribui la creșterea siguranței rutiere și a capacității de circulație în zona menționată, precum și la fluidizarea traficului pe drumurile naționale și se realizează la solicitarea și cu sprijinul Consiliului Județean Ilfov, prin domnul președinte Hubert Thuma și al primăriei locale Buftea, prin domnul primar Gheorghe Pistol.

Stadiul lucrărilor de lărgire la 4 benzi a DN1A, între Centura București și intersecția cu Șos. Chitilei

Scrioșteanu a făcut o vizită pe șantierul de pe DN1A, arteră pe care se fac lucrări de lărgire la 4 benzi, între Centura București și intersecția cu Șoseaua Chitilei – Parc Mogoșoaia. Acesta a precizat că începutul lucrărilor este în grafic.

Stadiul lucrărilor este:

  • au fost forați, armați și turnați 91 din 337 de piloți necesari consolidării și realizării zidurilor de sprijin a rampelor de urcare/coborâre dinspre Buftea și București aferente pasajului pe sub calea ferată. Primii piloți au fost realizați la rampa de coborâre din sensul București – Buftea și au o adâncime de până la 15 metri;
  • au fost executate lucrările de săpături necesare utilităților publice de gaz, apă potabilă, canalizare menajeră, telecomunicații și rețele electrice pe o lungime de 600 ml;
  • au început lucrările pentru canalizarea pluvială, fiind executați 100 din 1200 ml;
  • au fost realizate 5 foraje transversale pe sub DN1A din totalul de 31 necesare canalizării pluviale;
  • a fost finalizată tăierea arborilor pe tot amplasamentul lucrărilor;
  • continuă execuția lucrărilor de decapare vegetală, fiind realizate în proporție de 50%;
  • au început lucrările pregătitoare pentru platforma incintei palplanșelor necesare săpăturii bazinelor de retenție a apelor pluviale, care au un un volum total de 230 m3 și care vor fi amplasate la baza pasajului feroviar, pe banda din dreapta și care vor avea rol de acumulare în cazul unor ploi cu debite mărite pentru a se evita pe viitor inundarea zonei.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies