UN NOU TERMEN pentru metroul din Drumul Taberei. Stadiul lucrărilor pe M5 şi când vor fi finalizate

de:
07 iun. 2016
0 afișări
UN NOU TERMEN pentru metroul din Drumul Taberei. Stadiul lucrărilor pe M5 şi când vor fi finalizate

Metroul din Drumul Taberei ar putea fi funcțional pe Magistrala 5 de la mijlocul anului 2017, acest termen fiind unul realist, a declarat, marți, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, care a mers, marţi, pe șantierul Magistralei 5 de metrou.

Am mai fost acum 4 săptămâni. Atunci nu am fost absolut deloc mulțumit de ceea ce am văzut la nivel de mobilizare. Acum este cu totul altceva. Schimbări au fost și sunt în bine. Sunt stații care sunt foarte avansate pe partea de finisare care se observă, și pe partea de structură este clar, tunelele sunt racordate. Eu consider că termenul pe care l-am fixat împreună cu constructorii, mijlocul anului 2017 pentru a circula cu metroul, este realist. Inițial acest termen fusese împins până la sfârșitul anului 2017, dar din punct de vedere al Ministerului Transporturilor acest termen nu este acceptabil”, a spus Dan Costescu.

El a precizat că un alt obiectiv important este eliberarea cartierului de șantiere.

„Un alt obiectiv foarte important este cât mai devreme să eliberăm cartierul. De 4 ani, Drumul Taberei este sufocat de șantiere și pentru acele stații unde avem posibilitatea trebuie să le eliberăm cât mai devreme. Primul exemplu, Orizont. Acum două săptămâni mi s-a promis că până pe 15 iulie va fi redat circulației, este aproape gata, mai au până atunci, și dacă merg în ritmul ăsta o să ne putem ține de termene. Urmează celelalte stații unde avem termen până la sfârșitul anului să redăm circulația la suprafață, este vorba de Favorit, Brâncuși, Romancierilor. Și ele pot fi eliberate. I-am rugat și pe cei de la Metrorex și pe constructori să încerce să devanseze decembrie, să meargă undeva înainte de noiembrie. Nu vreau să ne mai prindă zăpada cu șantiere la suprafață în aceste stații pentru că este mult mai complicat și pentru utilaje și pentru noi toți care mergem cu mașina sau ne deplasăm pe jos în această zonă”, a mai arătat ministrul Transporturilor.

În ceea ce privește zona Eroilor, șeful de la Transporturi a afirmat că se caută o soluție parțială pentru deblocarea stației și a zonei.

La Eroilor este o speță mai complicată. Și acolo încercăm. Acolo este vorba de blocarea unui nod important de circulație în București și acolo se caută soluții. Vom veni măcar cu o soluție parțială de deblocare a stației Eroilor și a zonei„, a explicat Costescu.

De asemenea, ministrul Transporturilor a anunțat că într-o săptămână va mai intra un tren nou în exploatare.

În ceea ce privește trenurile, lucrurile nu sunt exact cum fuseseră stabilite inițial, a fost acea problemă cu achiziția care este acum în atenția DNA de mai bine de un an și ceva. Există soluții. Într-o săptămână va mai intra încă un tren din cele 8 noi care urmează să fie date în exploatare și până la sfârșitul lunii iunie va veni și al optulea. Împreună cu trenurile de pe celelalte magistrale vom avea cu ce să circulăm chiar dacă nu vom lua alte trenuri. Flotele se dimensionează cu o rezervă de mentenanță de 10%, Metrorex are ceva mai mare. Vom circula cu acele trenuri și pe aceste magistrale noi și va veni cu siguranță și vremea trenurilor noi. Acea licitație nu va sta blocată la infinit„, a mai spus ministrul de resort.

La rândul său, directorul general al Metrorex, Marin Aldea, a subliniat că în zona Eroilor se lucrează în prezent la străpungerea peretelui spre firul 1 al Magistralei 1 de metrou, iar până pe 15 iulie se va muta scutul Varvara pe firul 2.

„La Eroilor se lucrează acum la străpungerea peretelui spre firul 1 al Magistralei 1 de metrou. Până pe 15 iulie se va muta scutul Varvara pe firul 2, acolo unde au fost probleme, unde a existat incidentul acela tehnic. Acesta se va muta până pe 15 iulie pe postamentul care deja este pregătit, se va cămășui cu beton și va începe excavarea așa încât până la 15 august va străpunge firul de pe Magistrala 1 și va fi mutat din nou pentru a continua excavarea spre puțul de scoatere scut spre Operă. Totodată, celălalt scut va străpunge peretele și va ieși fiind mutat ulterior pe firul 2 pentru a excava pe sub Dâmbovița. Ele merg în paralel. Noi am luat în calcul ca excavarea să se realizeze până spre finele anului”, a subliniat șeful Metrorex.

Proiectul „Linia de metrou Magistrala 5: Secțiunea Râul Doamnei — Eroilor (PS Operă) inclusiv Valea Ialomiței” se încadrează în Programul Operațional Sectorial — Transport, Axa prioritară 2 — Modernizarea și dezvoltarea infrastructurii naționale de transport în afara axelor prioritare TEN-T în scopul dezvoltării unui sistem național durabil de transport și în Domeniul major de intervenție 2 — Modernizarea și dezvoltarea infrastructurii feroviare naționale și a serviciilor pentru călători.

Stadiul lucrărilor

Pe secțiunea Râul Doamnei – Eroilor, din punct de vedere structural, stadiul fizic de execuție al stațiilor este de 90%, iar al tunelurilor și galeriilor de 95%. Termenul fixat de Ministerul Transporturilor și constructorii proiectului este mijlocul anului 2017 pentru deschiderea circulației pe Magistrala 5. Ministrul Dan M. Costescu a subliniat eforturile depuse de toate părțile implicate pentru devansarea acestui termen, față de sfârșitul lui 2017, se arată într-un comunicaT al Ministerului Transporturilor.

Stadiul lucrărilor la toate stațiile M5 de pe secțiunea Râul Doamnei – Eroilor:

1. Eroilor 2
Execuția structurii este realizată în proporție de 68%. În acest moment se lucrează la legătura dintre M5 și M1 și se efectuează excavații pentru stația de pompare. De asemenea se lucrează la soluţii pentru diminuarea perioadei aferente devierii traficului auto.

2. Academia Militară
Execuția structurii este realizată în proporție de 85%. Aceasta este ultima statie care va fi definitivată deoarece la finalul proiectului va servi la evacuarea tuturor instalaţiilor tehnologice utilizate la execuţia tunelurilor (benzi transportoare pentru materialul rezultat din excavaţia acestora pe întreaga secţiune aflată în execuţie) precum şi pentru introducerea materialelor pentru finalizarea tunelurilor (bolţari prefabricaţi pentru zona finală a a secţiunii, respectiv Eroilor 2 – Puţ de scoatere TBM situat în parcul Operei şi legătura Eroilor 2 – Magistrala 1)

3. Orizont
Execuția structurii este realizată în proporție de 98%. Traficul auto va fi reluat în totalitate în zona stației până la data de 15 iunie 2016, iar centrala de ventilaţie de pe interstația Orizont – Academia Militară (Stație PETROM), se va realiza până la sfârșitul acestui an.

4. Favorit
Execuția structurii este realizată în proporție de 97%. În această zona se va putea circula, la suprafață, fără restricții înainte de finalul anului 2016.

5. Drumul Taberei 34
Execuția structurii este realizată în proporție de 94%. De asemenea, în zona acestei stații, traficul rutier va putea fi reluat până la finele lui 2016.

6. Parc Drumul Taberei
Execuția structurii este realizată în proporție de 62%.

7. Romancierilor
Execuția structurii este realizată în proporție de 95%. Traficul autoturismelor în zonă va fi permis în totalitale în Trimestrul IV din 2016.

8. Brâncuși
Execuția structurii este realizată în proporție de 94%. Și aici traficul rutier va fi reluat fără restricții până în decembrie 2016.

9. Râul Doamnei
Execuția structurii este realizată în proporție de 51%. În prezent, se lucrează la devieri ale rețelei de canalizare, însă este nevoie de avizul Primăriei Sectorului 6.

10. Stația și Depoul Valea Ialomiței
Execuția structurii este realizată în proporție de 98%, iar finisajele în proporție de 24%. Traficul auto va fi redeschis după achiziția lucrărilor de iluminat public, estimată la începutul Trimestrului IV din 2016.

În acest moment, la toate stațiile se execută finisaje.

Proiectul a fost finanțat integral de la bugetul de stat până în luna aprilie 2013. Ulterior, acesta a primit acordul Comisiei Europene pentru finanțarea din fondurile structurale în cadrul POST 2007 – 2013 şi ulterior fazat în POIM 2014-2020.

Cookies