ÎN BUCUREȘTI

Un nou scandal la Primăria Sector 1 privind votul pe buget. Clotilde Armand, contre cu consilierii PNL care nu vor în fel și chip să o susțină

Clotilde Armand pare să se zbată din răsputeri pentru a vota bugetul primăriei Sector 1, ajungând deja la a treia încercare, după ce consilierii locali ai PNL par să îi pună bețe în roate și să o acuze că este ilegal.

Primarul Sectorului 1 al Capitalei, Clotilde Armand, a transmis că bugetul sectorului este legal şi poate fi apobat. Edilul  cere consilierilor locali să fie „responsabili” şi să voteze bugetul pentru a putea demara proiecte de investiţii.

Clotilde Armand a transmis că Prefectura Capitalei şi Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici (ANFP) au tranşat situaţia bugetului de sector, astfel încât acesta este gata să fie aprobat.

Mesajul lung și integral transmis de Clotilde Armand

„Instituția Prefectului și ANFP au tranșat situația bugetului astăzi. Astfel, bugetul Sectorului 1 este legal și poate fi aprobat iar hotărârea instanței de suspendare a Hotărârii Consiliului Local privind reorganizarea Primăriei Sectorului 1 produce efecte doar pentru viitor. În aceste condiții, proiectul de buget pe anul 2021 este perfect legal și poate fi aprobat. Fac, din nou, un apel la consilierii locali să fie responsabili și să voteze bugetul pentru a putea demara cât mai curând proiectele de investiții atât de necesare pentru reconstrucția și modernizarea Sectorului 1.

Acest punct de vedere al Prefecturii București risipește orice îndoială asupra legalității proiectului de buget pe care l-am propus Consiliului Local. Așa cum am spus și noi, hotărârea instanței de suspendare a Hotărârii Consiliului Local privind reorganizarea mai multor structuri din cadrul Primăriei produce efecte doar de la data pronunțării și numai pentru viitor.

Consiliul Local al Sectorului 1 se întrunește din nou astăzi, 22 aprilie 2021, începând cu ora 15.00, în ședință extraordinară, pentru a aproba bugetul general centralizat pe anul 2021. Proiectul de buget se află pentru a treia oară pe ordinea de zi a ședințelor de consiliu ca urmare a rezervelor anumitor consilieri locali intervenite în urma sentinței civile nr. 2071/2021 a Tribunalului București, Secția a II-a Contencios Administrativ și Fiscal prin care a fost suspendată Hotărârea nr. 291/04.12.2020 a Consiliului Local Sector 1 de reorganizare a Primăriei Sectorului 1.

Pentru a clarifica aceste rezerve, Primăria Sectorului 1 a solicitat puncte de vedere atât de la Instituția Prefectului Municipiului București, cât și de la Agenția Națională a Funcționarilor Publici.

Instituția Prefectului Municipiului București ne-a comunicat faptul că ”suspendarea dispusă de instanța de judecată are în vedere și produce efecte doar de la data pronunțării și pentru viitor, aceasta neafectând nici validitatea și valabilitatea drepturilor și obligațiilor născute în baza actului administrativ a cărui executare a fost suspendată, acestea menținându-se în integralitate, doar executarea lor este amânată pentru o anumită perioadă (60 de zile sau până la soluționarea definitivă a cauzei), și nici asupra efectelor juridice sau materiale produse până la data pronunțării sentinței prin care s-a dispus suspendarea actului administrativ”.

Totodată, Agenția Națională a Funcționarilor Publici a revenit cu un nou răspuns la solicitările Primăriei Sectorului 1 în care precizează faptul că a luat act de opinia prezentată în sensul în care se apreciază că sentința civilă nu produce efecte asupra măsurilor deja dispuse în temeiul actului administrativ deja menționat anterior datei de 30.03.2021.

Reabilitarea Teatrului din Parcul Bazilescu și investițiile în educație se află printre prioritățile din acest an. Potrivit proiectului de buget sunt alocați bani pentru construirea de noi școli iar mai multe unități de învățământ vor fi extinse sau modernizate. Alte proiecte de investiții pe care administrația locală își propune să le deruleze:
– Finalizarea lucrărilor pentru cele două bazine semi-olimpice și finalizarea studiilor pentru construirea bazinului olimpic Media.

– Vor fi construite, reabilitate și refăcute terenurile/sălile de sport de la mai multe școli și reabilitare/construire terenuri de fotbal și rugby.
– Amenajarea de parcuri și spații de recreere.
– Modernizare, restaurare și eficientizare energetică pentru imobilul „Teatrul Excelsior”.
– Reabilitarea Teatrului “Nicolae Bălcescu” din Parcul Bazilescu.
– Amenajarea a două Centre de Colectare Selectivă a Deșeurilor (în total vor fi cinci).
– Amenajarea a 2.000 de platforme de colectare selectivă de deșeuri (faza de proiectare + 10 platforme pilot).
– Achiziția, instalarea și punerea în funcțiune a 17 stații de reîncărcare pentru autoturismele electrice.
– Plantarea a 50.000 de arbori.
– Finanțarea lucrărilor de modernizare a UPU și a Ambulatoriului de la Spitalul Floreasca.
– Construim primul centru din România de recuperare pentru marii arși (proiect aflat în pregătire).
– Lucrări de reabilitare termică la 74 de blocuri de pe raza Sectorului 1.
– Proiectare și lucrări de reabilitare termică pentru alte 85 de blocuri.
– Locuințe pentru tineri și tineri profesori.
– Modernizare infrastructură rutieră (50 de străzi).
– Parcări de cartier.”, a scris Clotilde Armand pe Facebook.

După câteva ore Clotilde a mai venit cu un anunț

„Astăzi am convocat (a treia oară) Consiliul Local al Sectorului 1 pentru ședința de buget. Consilierii PSD și PNL nu s-au prezentat și nu a fost cvorum pentru ședință. Dacă pe consilierii PSD pot să-i înțeleg, că învață să numere voturile pierdute la alegerile locale în frunte cu șeful lor, pe consilierii PNL Sector 1 nu pot.

Fac un apel public către conducerea PNL București să dispună urgent de toate măsurile statutare pentru a-și clarifica situația politică internă și a opri acest șantaj împotriva locuitorilor și al cetățenilor din Sectorul 1. De asemenea, fac un apel către domnul președinte Ludovic Orban să realizeze că astfel de consilieri locali care refuză dialogul nu fac cinste PNL și pun în pericol coaliția de guvernare. Campania electorală s-a terminat și cetățenii așteaptă rezultate. Cei care suferă din cauza inconștienței celor absenți astăzi la ședința de buget sunt cetățenii.

Iată proiectele de investiții pe care administrația locală își propune să le deruleze și n-au fost astăzi votate de consilierii PNL Sector 1 și PSD:

– Finalizarea lucrărilor pentru cele două bazine semi-olimpice și finalizarea studiilor pentru construirea bazinului olimpic Media.
– Vor fi construite, reabilitate și refăcute terenurile/sălile de sport de la mai multe școli și reabilitare/construire terenuri de fotbal și rugby.
– Amenajarea de parcuri și spații de recreere;
– Modernizare, restaurare și eficientizare energetică pentru imobilul „Teatrul Excelsior”;
– Reabilitarea Teatrului “Nicolae Bălcescu” din Parcul Bazilescu;
– Consolidare și alte lucrări de intervenție la Biserica “Mânăstirea Cașin”;
– Amenajarea a două Centre de Colectare Selectivă a Deșeurilor (în total vor fi cinci);
– Amenajarea a 2.000 de platforme de colectare selectivă de deșeuri (faza de proiectare + 10 platforme pilot);
– Achiziția, instalarea și punerea în funcțiune a 17 stații de reîncărcare pentru autoturismele electrice.
– Plantarea a 50.000 de arbori;
– Finanțarea lucrărilor de modernizare a UPU și a Ambulatoriului de la Spitalul Floreasca;
– Construim primul centru din România de recuperare pentru marii arși (proiect aflat în pregatire);
– Lucrări de reabilitare termică la 74 de blocuri de pe raza Sectorului 1;
– Proiectare și lucrări de reabilitare termică pentru alte 85 de blocuri;
– Locuințe pentru tineri și tineri profesori;
– Modernizare infrastructură rutieră (50 de străzi);
– Parcări de cartier”, a complett edilul Sectorului 1.

Consilierii PNL au anunațat deja că nu vor vota bugetul propus pentru S1

Consilieri PNL Sector 1 anunţă că nu vor vota bugetul Primăriei de sector pentru că este unul ilegal şi nu ţine cont de o decizie a instanţei prin care a fost supendată o hotărâre a consiliului local de la începutul lunii decembrie a anului trecut în legătură cu acest proiect de buget. O şedinţă a consiliului local a fost reprogramată pentru joi, ora 15.00, fiind a patra oară când este introdus acest punct pe ordinea de zi. De asemenea, aceştia solicită demisia secretarului general al primăriei Lavinia Ionescu „care şi-a asumat legalitatea reorganizării primăriei şi care acum insistă să dea asigurări verbale consilierilor că totul este în regulă cu proiectul de buget”.

„O nouă zi, o nouă şedinţă extraordinară de îndată la primăria sectorului 1, convocată spre finalul zilei de ieri pentru azi, orele 15. Şedinţele de îndată au devenit un instrument la ordinea zilei la sectorul 1, abuzat de nenumărate ori de actuala administraţie, ca un mijloc de presiune asupra consiliului local. Şi în al doisprezecelea ceas, primarul sectorului 1 şi aparatul său administrativ insistă cu un proiect de buget ilegal, care sfidează o decizie a Tribunalului Bucureşti şi o opinie avizată emisă sub semnătura preşedintelui Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici (ANFP).

În tot acest timp, Primăria sectorului 1 este blocată, funcţionarii publici nu ştiu dacă au dreptul să semneze acte importante, primarul se încăpăţânează să ignore decizia instanţei, iar problemele cetăţenilor rămân nerezolvate. Acelaşi proiect de buget, la virgulă, este propus pe ordinea de zi în şedinţa de Consiliu Local de astăzi. Este a patra şedinţă consecutivă în care se supune la vot acelaşi proiect de buget ilegal”, potrivit unui comunicat de presă al filialei PNL Sector 1.

Potrivit sursei citate, consilierii PNL de la Sectorul 1 nu vor gira nesocotirea deciziei unei instanţe şi nici călcarea în picioare a legii. Motivarea deciziei instanţei de suspendare a Hotărârii Consiliului Local (HCL) al Sectorului 1 nr. 291/04.12.2020 arată negru pe alb grave nereguli în redactarea şi conţinutul acestei hotărâri. Iată câteva extrase din motivarea Tribunalului Bucureşti, care validează decizia consilierilor PNL de a nu vota un proiect de buget care ignoră hotărârea instanţei:

– „Instanţa apreciaza ca exista o îndoială puternică şi evidentă asupra prezumţiei de legalitate pe care se fundamentează actul administrativ ce face obiectul cauzei.”

– „Organul emitent se contrazice în cuprinsul hotărârii respective de o astfel de manieră încât nu se poate înţelege care sunt măsurile dispuse, cu claritate, când încetează, ce anume se abrogă şi începând de când, constituie un temei justificat, în sensul legii, pentru suspendarea acestuia.”

– „În ce priveşte instituţiile vizate de hotărâre, prin maniera neclară de redactare a acesteia, prin nerezolvarea expresă a situaţiei personalului şi prin lipsa unei coerenţe de reglementare raportat la desfiinţarea lor, le pune în situaţia imposibilităţii de funcţionare şi a imposibilităţii cunoaşterii atribuţiilor proprii.”

– „Instanţa apreciază că executarea abruptă a unei astfel de hotărâri este de natură să perturbe grav activitatea instituţiilor vizate de desfiinţare, să prejudicieze sever reclamanţii şi chiar să creeze disfuncţionalităţi activităţii [primăriei].”

– „De asemenea, se apreciază că suspendarea executării acesteia corespunde atât interesului personal al reclamanţilor, dar şi imperativului interesului public de a avea în circuitul civil acte administrative clare şi inteligibile, şi de a nu executa intempestiv acte administrative incerte şi care au un efect dramatic asupra societăţii în care autoritatea funcţionează.”

Consilierii PNL Sector 1 mai spun că punctul de vedere al ANFP este, de asemenea, extrem de clar şi solicită „să se revină la situaţia anterioară reorganizării prin actul administrativ menţionat”, adică HCL suspendată de instanţă.

Motivarea instanţei şi punctul de vedere al ANFP confirmă că primarul şi aparatul administrativ ar trebui să iniţieze un proiect de HCL pentru revenirea la situaţia anterioară reorganizării, iar abia după acest pas să propună un proiect de buget legal. PNL a solicitat de aproape trei săptămâni aceşti paşi.

Este evidentă, de asemenea, culpa secretarului general, Lavinia Ionescu, care şi-a asumat legalitatea reorganizării primăriei şi care acum insistă să dea asigurări verbale consilierilor că totul este în regulă cu proiectul de buget. Mai mult, imediat ce instanţa s-a pronunţat pe 30 martie 2021 cu privire la suspendarea organigramei, acelaşi secretar general a transmis o informare scrisă către toţi colegii din Primărie că HCL 291/2020 îşi încetează efectele, dar bugetul este construit în continuare pe baza organigramei suspendate în instanţă. Chiar referatele de specialitate care stau la baza proiectului de buget invocă HCL-ul suspendat în instanţă.

„În motivarea deciziei, instanţa vorbeşte despre îndoieli evidente asupra prezumţiei de legalitate, despre redactarea neclară şi cu formulări contradictorii, precum şi despre efectele dramatice pe care executarea intempestivă a acestui act administrativ le poate avea asupra cetăţenilor sectorului 1. Ce dovezi mai clare putem avea? Cum ar putea consilierii PNL să gireze un buget care nu ţine cont de o decizie a Tribunalului Bucureşti, bazat pe organigrama suspendată? Deşi avem decizia Tribunalului Bucureşti din 30 martie şi motivarea instanţei din 19 aprilie, până în prezent nu a fost luată nicio măsură de sancţionare a celor care şi-au asumat reorganizarea suspendată de instanţă”, a declarat Sebastian Burduja, preşedintele PNL Sector 1.

Pe baza motivării instanţei, la care se adaugă toate derapajele din ultimele săptămâni şi cu un comportament abuziv, caracterizat de presiuni şi ameninţări, PNL Sector 1 solicită public demisia secretarului general al primăriei Sectorului 1, Lavinia Ionescu. Este regretabil că primarul Clotilde Armand a ales să lucreze cu un om care a făcut parte din cercul restrâns al fostului primar PSD Gabriela Firea, care a numit-o şef peste Compania Municipală Dezvoltare Durabilă Bucureşti.

„Pentru toate aceste motive, Lavinia Ionescu nu prezintă credibilitate pentru a asigura legalitatea actelor administrative emise de primăria sectorului 1. Dovada incompetenţei sunt măsurile din ultimele luni, care au blocat administraţia locală şi au aruncat în haos toată activitatea instituţiei. Soluţia este clară: demisia! În final, vă reamintim că PNL Sector 1 a atras atenţia încă de la publicarea proiectului de buget că este construit pe baze îndoielnice, arătând toată disponibilitatea echipei de a găsi soluţii pentru deblocarea Primăriei”, conchide sursa menţionată.


Recomandarile noastre

Parteneri

Back to top button