ANPC a anunțat că a efectuat un nou control în Hala Obor din București. Inspectorii au verificata modul în care se realizează comercializarea produselor alimentare către cetățeni.
Hala Obor este unul din cele mai populare locuri de unde bucureștenii își fac cumpărăturile. Tocmai din acest motiv a fost efectuată o nouă runda de controale în acest centru comercial.
Echipe ale Comisariatelor Regionale pentru Protecția Consumatorilor (CRPC) sub coordonarea președintelui ANPC, au efectuat noi acțiuni de control pentru a verifica în modul în care comercianții au remediat deficiențele constatate de comisari înainte de Paște.
De asemenea, au fost făcute controale și la comercianții ce aveau magazinele închise la momentul primului control.
Horia Constantinescu, președintele ANPC a transmis:
„În Hala veche, cumpărătorii principali sunt seniorii din zonă. Noi la aceștia ne-am gândit. Să le facem dreptate.
Vom continua să scoatem de pe piață comercianții aroganți, lipsiți de bun simț comercial, ce nu se gândesc decât la buzunarul lor fără să ia în calcul legea sau interesele consumatorilor”
Cu ocazia acestor acțiuni desfășurate în Hala Obor din București, au fost controlați 39 de operatori economici. Dintre aceștia, la 38 au fost găsite probleme.
Inspectorii ANPC au dat amenzi în valoare de 447.000 de lei și 4 avertismente. Pe lângă asta, 2 operatori economici au fost închiși temporar, până la remedierea problemelor, iar față de alți 2 a fost propusă închiderea definitivă a unității
Iată care sunt principalele nereguli constatate de ANPC: