ESENTIAL

Un nou bulevard, al Liniei, soluţia pentru decongestionarea traficului în Sectorul 6

Odată cu reportajul despre Gara Cotroceni, B365.ro a descoperit un proiect aproape uitat legat de infrastructura rutieră a sectorul 6. Este vorba despre un nou drum care putea să preia din traficul de pe Bd. Timişoara şi Bd. Iuliu Maniu, veşnic aglomerate la ore de vârf. Mai mult, accesul direct în Şos. Panduri ar decongestiona Str. Valea Oltului-Prelungirea Ghencea-Bd. Ghencea mai ales pentru că aceasta rută este folosită către Cartierul Rahova, Şos. Olteniţei sau Şos. Giurgiului. Autorităţile locale văd viitoarea artera pe locul căii ferate industriale ce desparte Cartierul Militari de Cartierul Drumul Taberei.

Între Răzoare, Trafic Greu şi Gara Cotroceni linia de cale ferată pare că este dezafectată. S-au mai schimbat acele treceri de nivel cu calea ferată pe străzile care au intersectat linia (n.r. – str. Valea Cascadelor, str. Moineşti, str. Lujerului). Deocamdată ideea e lăsată în suspensie, până când se hotărăşte CFR. Dacă o mai foloseşte, dacă n-o mai folseşte, dacă-şi justifică banii. Ca să facem ceva ar trebui o Hotărâre de Guvern sau o Ordonanţă de Urgenţă prin care terenul să treacă în domeniul Primăriei Capitalei”, a precizat pentru B365.ro, Demirel Spiridon, viceprimarul sectorului 6.

În prezent, Strada Liniei este discontinuă şi însoţeşte linia de cale ferată prin bucăţi de drum fie asfaltate, fie nu. Zona în sine este abandonată, astfel că în afară de câinii maidanezi nimeni nu prea populează perimetrul. Mai puţin bucata de teren dintre Plaza România şi Cora Lujerului care serveşte drept casă unei tabere ilegale de rromi, in imediata vecinătate a Gării Cotroceni.

Legat de această zonă,viceprimarul Demirel Spiridon mai spune că autorităţile locale au făcut deja primul pas pentru reabilitarea ei. “Toata chestiunea asta s-a materializat într-o solicitare de discuţie(n.r.- pentru a prelua terenul) la Ministerul Trasporturilor. De acolo nu s-a primit niciun feedback”, susţine vicele.

Chiar dacă Executivul este în silentio stampa vis-a-vis de acest proiect, în urmă cu aproape trei ani, a existat o intenţie a ministerul de resort de a vinde terenul din zona Gării Cotroceni. “Prin 2007-2008 a existat o intenţie de a vinde terenurile adiacente liniei ferate. Le lotizaseră (n.r.- Ministerul Transporturilor) de 2000-3000 de metri pătraţi. Au fost organizate nişte licitaţii, vreo trei la număr la care nu s-a prezentat nimeni. Evaluările pe acele terenuri au fost făcute în 2007, când piaţa imobiliară era în ascensiune şi preţurile au fost destul de mari, în jur de 3000 de euro metrul pătrat. Și poziţia lor e destul de încâlcită. Sunt terenuri înguste şi lungi cu o suprafaţă totală de aprope 10.000 de metri”, susţine Demirel Spiridon.

Ipoteticul bulevard al Liniei ar putea ridica probleme de fluenţă a traficului la Răzoare, însă cum pentru zona respectivă există un proiect de hotărâre privind încheierea unui acord între Metrorex şi Primăria Generală pentru construirea Pasajului Răzoare, acest lucru s-ar rezolva de la sine.

În prezent, potrivit Biroului de presă al Primăriei Capitalei, str. Liniei este cuprinsă în programul “Lucrări de reabilitare sistem rutier 2011” al Administraţiei Străzilor. Execuţia este condiţionată atât de obţinerea autorizaţiei de construire şi a avizelor, cât şi de alocarea fondurilor bugetare necesare.

Primăria se laudă că se va lucra atât la infrastructura, cât şi la suprastructură, astfel încât circulaţia să se poată desfasura în cele mai bune şi sigure condiţii pe strada ce pare acum abandonată.

Infrastructura Sectorului 6, pe masa Primăriei Generale

Pe de altă parte, Primaria Generală anunţă demararea unui alt proiect de infrastructură menit să fluidizeze traficul în Sectorul 6. Potrivit Administraţiei Străzilor, municipalitatea are un studiu de fezabilitate pentru obiectivul de investitie ,,Penetraţie Bd.Timişoara” care presupune prelungirea arterei Bd.Timişoara existente până în Centura Bucurestiului şi un pod peste calea ferată şi centură.

Potrivit municipalităţii, doar în cazul în care primăria va dispune de fonduri suficiente se vor demara procedurile de achizitie publică a serviciilor de proiectare şi execuţie la acest obiectiv.


Recomandarile noastre


Parteneri

Back to top button