Un nou atac cibernetic pe rețelele de socializare. Hackerii se folosesc de imaginea METRO

27 iun. 2022
571 afișări
Un nou atac cibernetic pe rețelele de socializare. Hackerii se folosesc de imaginea METRO
Un nou atac cibernetic pe rețelele de socializare. Hackerii se folosesc de imaginea METRO

Un nou atac cibernetic a început să circule pe teritoriul României, pe rețelele de socializare. Atacatorii se folosesc de numele magazinului multinațional METRO pentru a atrage victimele.

Atac cibernetic care se folosește de numele METRO

Atacatorii cibernetici încearcă încă odată să profite de naivitatea oamenilor, prin campanii înșelătoare menite să fure datele acestora, sau să le viruseze dispozitivele. Cea mai recentă înșelătorie de acest gen se folosește de imaginea METRO.

În contextul scumpirilor ce au ajut loc în România, în special în ceea ce privește alimentele, mulți oameni sunt predispuși să pice în plasa celor ce doresc să îi înșele.

Campanie falsă care se folosește de numele METRO
Campanie falsă care se folosește de numele METRO | Sursă foto: b365

Compania METRO a transmis următorul mesaj cetățenilor:

Aceste informații sunt FALSE, se folosește numele METRO în mod ilegal și vă rugăm să NU dați curs niciunei solicitări în vederea primirii premiilor respective.

Toate concursurile desfășurate de METRO sunt disponibile pe www.metro.ro și pe canalele oficiale de social media ale societății noastre.

Nu este pentru prima dată când asemenea campanii circulă pe rețelele de socializare. Atacatorii cibernetici s-au folosit în trecut și de numele altor hipermarketuri, sau chiar ale unor instituții de stat, precum Posta Româna.

Campania înșelătoare se desfășoară pe Facebook

Campania înșelătoare pretinde că cei ce răspund la câteva întrebări, primesc un card de cumpărături în valoare de 750 de lei, pe care îl pot utiliza în magazinele METRO.

Odată accesat linkul respectiv, utilizatorii sunt redirecționați către un pagină unde sunt rugați să răspundă la trei întrebări. Mai apoi, „cardul cadou” trebuie să fie descărcat pentru a putea fi utilizat în magazine.

„Card Cadou” oferit de atacatorii cibernetici
„Card Cadou” oferit de atacatorii cibernetici | Sursă foto: b365.ro

Respectiva postare circula pe Facebook, rețea de socializare consacrată. De asemenea, aceasta este sponsorizată, adică atacatorii cibernetici au investit bani ca aceasta să ajungă la un număr cât mai mare de oameni.

Cum vă puteți proteja de astfel de atacuri cibernetice:

  • Nu accesați linkuri ce provin din surse care vă sunt necunoscute sau care par dubioase.
  • Nu furnizați date cu caracter personal, date financiare sau date de autentificare care vă sunt cerute online.
  • Analizați corectitudinea gramaticală și de exprimare a mesajelor în limba română. În multe cazuri atacatorii folosesc instrumente de traducere care nu adaptează textele.
  • Dacă ați furnizat deja date financiare sau date ale cardului luați legătura cu banca într-un timp cât mai scurt.
Cookies