Un nou atac cibernetic a început să circule pe teritoriul României, pe rețelele de socializare. Atacatorii se folosesc de numele magazinului multinațional METRO pentru a atrage victimele.
Atacatorii cibernetici încearcă încă odată să profite de naivitatea oamenilor, prin campanii înșelătoare menite să fure datele acestora, sau să le viruseze dispozitivele. Cea mai recentă înșelătorie de acest gen se folosește de imaginea METRO.
În contextul scumpirilor ce au ajut loc în România, în special în ceea ce privește alimentele, mulți oameni sunt predispuși să pice în plasa celor ce doresc să îi înșele.
Compania METRO a transmis următorul mesaj cetățenilor:
Aceste informații sunt FALSE, se folosește numele METRO în mod ilegal și vă rugăm să NU dați curs niciunei solicitări în vederea primirii premiilor respective.
Toate concursurile desfășurate de METRO sunt disponibile pe www.metro.ro și pe canalele oficiale de social media ale societății noastre.
Nu este pentru prima dată când asemenea campanii circulă pe rețelele de socializare. Atacatorii cibernetici s-au folosit în trecut și de numele altor hipermarketuri, sau chiar ale unor instituții de stat, precum Posta Româna.
Campania înșelătoare pretinde că cei ce răspund la câteva întrebări, primesc un card de cumpărături în valoare de 750 de lei, pe care îl pot utiliza în magazinele METRO.
Odată accesat linkul respectiv, utilizatorii sunt redirecționați către un pagină unde sunt rugați să răspundă la trei întrebări. Mai apoi, „cardul cadou” trebuie să fie descărcat pentru a putea fi utilizat în magazine.
Respectiva postare circula pe Facebook, rețea de socializare consacrată. De asemenea, aceasta este sponsorizată, adică atacatorii cibernetici au investit bani ca aceasta să ajungă la un număr cât mai mare de oameni.
Cum vă puteți proteja de astfel de atacuri cibernetice: