O aplicație creată de tineri români – succes la nivel mondial: Un milion de descărcări în 15 zile

de:
21 aug. 2014
1 Afișari
O aplicație creată de tineri români - succes la nivel mondial: Un milion de descărcări în 15 zile

Jocul Watercolors a fost lansat pe iOS în prima zi a lunii iulie. La doar două zile de la lansare, Apple a ales Watercolors ca aplicație recomandată pe App Store, ceea ce a dus la o creștere foarte mare a vizibilității și implicit a numărului de descărcări. În două săptămâni, mai mult de un milion de oameni au descărcat aplicația. Publicații importante precum Washington Post, Business Insider și The Guardian au publicat articole pozitive despre Watercolors. Articolul din Washington Post poate fi citit AICI.

Până acum, jocul a fost descărcat de aproximativ 1.5 milioane de oameni.

Ancu Radu, unul dintre creatorii jocului, descrie Watercolors ca un joc puzzle cu o mecanică noua. 

Jocul este disponibil și pe Android. „La scurt timp după lansarea pe iOS au început să apară clone pe Android. A trebuit să grăbim procesul de dezvoltare pe această platformă și de a lansa rapid jocul. Din păcate, această grabă a făcut să apară și câteva probleme pe unele dispozitive, dar lucrăm acum la ele și promitem să venim cu un update care să le repare cât mai curând posibil”, spune Ancu Radu.

Regulile Watercolors sunt simple: culorile primare – roșu, galben și albastru pot fi combinate în culori secundare – portocaliu, verde și mov. Când toate cele trei culori primare se întâlnesc, acestea eliberează cerculețul în care s-au întâlnit, făcând loc de trecere pentru alte culori. Scopul jocului este să duci culoarea corectă în cerculețele indicate. „Ideea nu ne-a venit peste noapte, a fost un proces foarte lung până să ajungem la conceptul final. Am pornit însă de la stările pe care am vrut să le transmitem prin joc. Cred că aproape toți avem amintiri din copilărie, când ne jucam cu acuarele și desenam tot felul de forme jucăușe. Acele momente ne trezeau niște sentimente unice, o bucurie copilărească cu care ne întâlnim destul de rar. Ceea ce am vrut să facem a fost să recreem cumva acest sentiment și să îl aducem și în lumea adulților. Am combinat așadar această idee cu pasiunea noastră pentru jocuri puzzle și aplicații mobile și am creat Watercolors”, povestește Ancu Radu pentru B365.ro.

Dezvoltarea jocului a durat aproximativ patru luni, a fost un proces migălos, iar creatorii au acordat o mare atenție detaliilor. „Calitatea aplicatiei și experiența de utilizare au fost aspectele pe care am pus un foarte mare accent. De exemplu, o echipă de trei oameni a lucrat două zile doar pentru a alege cele șase nuanțe de culori din aplicație”, explică Ancu Radu.

Jocul poate fi descărcat gratuit. Aplicația are trei pachete de 45 nivele gratuite și trei pachete care se pot cumpăra. De asemenea, utilizatorii pot cumpăra indicii dacă rămân blocați la un anumit nivel.

Rcenzie la jocul Watercolors:

 

Ancu Radu și Bogdan Florescu sunt cofondatori ai firmei Adonis Software. „Am înființat firma în septembrie 2011, împreună cu Bogdan Florescu, coleg de facultate la Automatică și Calculatoare din cadrul UPB. Deși amandoi venim dintr-un background tehnic, pasiunile noastre s-au ramificat putin, Bogdan a ales la acea vreme să aprofundeze cunoștințele tehnice, în timp ce eu am devenit pasionat de management și business în domeniul IT. Înainte de a înființa firma, Bogdan lucra ca programator, iar eu am condus pentru o perioadă destul de scurtă un departament de aplicații mobile într-o altă firmă care dezvolta software. La vremea aceea, piața de aplicații mobile era destul de mică pe plan internațional, iar în România aproape inexistentă. Toate companiile mari din software începuseră într-adevăr să înființeze câte un departament mic de mobile, însă fără să aloce prea multe resurse”, povestește cofondatorul Adonis Software.

Cei doi au înființat Adonis Software pentru a lucra la propriile idei și pentru a crea aplicații de succes ca produse proprii. Însă au realizat că nu au resurse financiare pentru a face acest lucru și au hotărât să lucreze în regim outsourcing, urmând ca profitul din aceste proiecte să fie reinvestit în proiectele lor. „Inițial, am găsit clienți pe platforme online de freelancing, unde am ajuns destul de rapid printre cei mai căutați dezvoltatori de mobile datorită unui raport calitate/preț foarte bun. Am reușit să creăm cel de-al doilea departament, cel de aplicații proprii, după un an”, povestește Ancu Radu.

La scurt timp, Adonis Software au lansat prima aplicația, Urban Hero. Urban Hero este o aplicație care te ajută să raportezi problemele din orașul tău- de la gropi în asfalt și până la câini vagabonzi sau acte de vandalism. Este foarte ușor de utilizat și funcționează cam ca un check-in pe Facebook: pentru raportarea unei probleme faci o fotografie „problemei”, o descrii, iar locația ei va fi preluată automat prin intermediul GPS-ului. Mai multe despre Urban Hero, AICI.

Aplicația Urban Hero a fost premiată la una dintre cele mai mari competiții de Android din lume, Ericsson Application Awards, unde s-a clasat pe locul 3. Această reușită i-a ajutat să fie mediatizați pe plan intern și să obțină multe proiecte din România.

A doua aplicație realizată de Adonis Software, City Chef, aplicație pentru iOS si Android, este o platformă mobilă prin care se poate comanda mâncare. Aplicația este disponibilă momentan doar pentru București și are înscrise aproximativ 50 de restaurante cu specific variat.

După succesul înregistrat cu jocul Watercolors, Ancu Radu spune că este convins că, pe partea financiară, curând departamentul de aplicații proprii al firmei îl va depăși cu mult pe cel de outsourcing.

„Pe viitor probabil că o să ne axăm pe piața de jocuri casual. Încă avem multe de învățat, suntem pasionați de ceea ce facem, iar procesul de dezvoltare este o plăcere pentru noi și credem că acesta este secretul unor produse de calitate în orice domeniu”, completează cofondatorul Adonis Software.

Cookies