Tramvaiele ce au trecut de-a lungul timpului pe șinele din București sunt multe, însă dintre toate, cele mai populare sunt bătrâna Tatra și noul model, ajuns recent în Capitală, tânărul Imperio.
Zilele acestea, Alexandru Dragomir a publicat pe grupul de Facebook „Tramclub” o poză cu cele două tramvaie, unul lângă altul.
Tramvaiele Tatra T4R au ajuns în București între anii 1973 și 1975 și au fost aduse din Cehoslovacia, locul unde au fost și fabricate. Vagoanele au circulat, o bună perioadă de timp, cuplate, deoarece aveau dimensiuni mici. Cuplarea acestora permitea transportarea mai multor călători.
La vremea aceea, în Capitală au fost aduse 121 de bucăți de tramvai Tatra T4R. În anul 2017 o mare parte dintre aceste vagoane, care au servit bucureștenii zeci de ani, au fost scoase de pe traseu în urma unui incendiu.
În 2019, a fost anunțată scoaterea din circulație a ultimelor 20 de astfel de tramvaie, cu toate astea, unele mai pot fi văzut și acum pe șinele din București. STB a anunțat că va investi 241 de milioane de lei pentru modernizarea a:
În ceea ce privește tramvaiele Imperio, acestea au ajuns la București în 2022. Sunt produse de către Astra Vagoane Călători, iar primele vagoane ajunse în oraș au fost introduse pe linia de tramvai 41.
Tramvaiul este unul adaptat la tehnologia din zilele noastre, fiind echipat cu:
De asemenea, acesta este primul tramvai produs în România, ce dispune de podea 100% coborâtă.
Te-ar mai putea interesa și:
În secțiune de comentarii de la fotografia ce prezintă cele două vagoane unul lângă altul, bucureștenii și-au arătat aprecierea față de tramvaiele care au circulat zeci de ani pe străzile orașului. Iată câteva dintre comentariile lăsate de călători: