Un cuplu adorabil în București: Bătrâna Tatra și tânărul Imperio, care și-au dat întâlnire la Ghencea, în depoul STB

06 feb. 2023
3791 afișări
Un cuplu adorabil în București: Bătrâna Tatra și tânărul Imperio, care și-au dat întâlnire la Ghencea, în depoul STB
Un cuplu adorabil în București: Bătrâna Tatra și tânărul Imperio, care și-au dat întâlnire la Ghencea, în depoul STB | Sursă foto: Facebook- Tramclub - Alexandru Dragomir

Tramvaiele ce au trecut de-a lungul timpului pe șinele din București sunt multe, însă dintre toate, cele mai populare sunt bătrâna Tatra și noul model, ajuns recent în Capitală, tânărul Imperio.

Zilele acestea, Alexandru Dragomir a publicat pe grupul de Facebook „Tramclub” o poză cu cele două tramvaie, unul lângă altul.

Bătrâna Tatra VS Tânărul Imperio

Tramvaiele Tatra T4R au ajuns în București între anii 1973 și 1975 și au fost aduse din Cehoslovacia, locul unde au fost și fabricate. Vagoanele au circulat, o bună perioadă de timp, cuplate, deoarece aveau dimensiuni mici. Cuplarea acestora permitea transportarea mai multor călători.

La vremea aceea, în Capitală au fost aduse 121 de bucăți de tramvai Tatra T4R. În anul 2017 o mare parte dintre aceste vagoane, care au servit bucureștenii zeci de ani, au fost scoase de pe traseu în urma unui incendiu.

În 2019, a fost anunțată scoaterea din circulație a ultimelor 20 de astfel de tramvaie, cu toate astea, unele mai pot fi văzut și acum pe șinele din București. STB a anunțat că va investi 241 de milioane de lei pentru modernizarea a:

  • 20 de tramvaie Tatra,
  • 50 de tramvaie V3A.

În ceea ce privește tramvaiele Imperio, acestea au ajuns la București în 2022. Sunt produse de către Astra Vagoane Călători, iar primele vagoane ajunse în oraș au fost introduse pe linia de tramvai 41.

Tramvaiul este unul adaptat la tehnologia din zilele noastre, fiind echipat cu:

  • Generație nouă de validatoare unde se poate plăti atât cu cardul, cât și cu dispozitive smart NFC.
  • Aer condiționat și încălzire HVAC ce permite reglarea automată a temperaturii,
  • Prize de tip USB pentru încărcarea dispozitivelor mobile.

De asemenea, acesta este primul tramvai produs în România, ce dispune de podea 100% coborâtă.

Te-ar mai putea interesa și: 

Bucureștenii au doar cuvinte de laudă pentru vagoanele Tatra

În secțiune de comentarii de la fotografia ce prezintă cele două vagoane unul lângă altul, bucureștenii și-au arătat aprecierea față de tramvaiele care au circulat zeci de ani pe străzile orașului. Iată câteva dintre comentariile lăsate de călători:

  • „Punte peste timp.”
  • „Bătrânelul din dreapta și-a dovedit fiabilitatea, rezistenta și eficacitatea, pe parcursul a celor aproape cinci decenii de rulaj pe liniile capitalei. Îl așteptăm la lucru și pe tinerelul din stânga sa vedem dacă face față măcar pe jumătate cât a făcut „bătrânelul” Tatra!”
  • „Tatra au fost tramvaie de durata.”
  • „Dacă cel din stânga va rezista tot atât de mult o sa fie perfect.”
Cookies