Un cartier disperat: Condamnaţi să circule zilnic prin noroaie şi gropi imense GALERIE FOTO şi VIDEO

de:
05 feb. 2013
41 Afișari
Un cartier disperat: Condamnaţi să circule zilnic prin noroaie şi gropi imense GALERIE FOTO şi VIDEO

De mai bine de 15 ani, sute de locuitori din perimetrul străzilor Mărăcineni – Dantelei – Arefu se chinuiesc să facă faţă noroaielor imense, care-i invadează la fiecare ploaie sau după topirea zăpezii. Aceste artere au fost cuprinse în aşa-numita Zonă 8 din Sectorul 5, care cuprinde străzile: Bulgarus, Ciuleandra, Poiana Verde, Floare de Gheata, Vointei, Cooperatiei, Consumului, Intr. Ghidigeni, Intr. Scurta, Str. Ghidigeni, Drum Darvari, Muncitorului, Furnalului, Arefu, Intr. Tigveni, Dantelei, Nandru, Ursa Mica, Amza Pellea, Lavei, Intr. Vladimiri si Intr. Cosmina. Chiar dacă mulţi şi-au construit aici vile sau şi-au cumpărat apartamente în blocurile ridicate recent, în care s-au pompat milioane de euro, administraţia locală, condusă de Marian Vanghelie, nu dă doi bani pe condițiile în care trăiesc proprii contribuabili.

Extinderea reţelei publice de canalizare din Zona 8 a fost începută abia în toamna anului trecut, în ciuda faptului că programul coordonator anual din 2005, de la nivelul Primăriei Capitalei, prevedea că aceste lucrări urmau să fie demarate pe 15 martie 2005 şi să fie finalizate opt luni mai târziu. Tot în acest an ar trebui să înceapă şi reabilitarea infrastructurii stradale, deşi aceasta era prevăzută în programul coordonator anual al Capitalei încă din 2010.

Eu sunt în zonă de 17 ani şi ne confruntăm cu problemele astea de mai bine de 15 ani. Drumurile din zonă sunt groaznice. De cinci ani se chinuie ei să facă sistemul de canalizare. Neavând o variantă pentru canalizare nu puteau asfalta. În toată perioada asta au lucrat la conductele de apă. Mai amenajăm noi drumurile pline de băltoace, din când în când, pentru că ni se strică autoturismele. Firma noastră se ocupă doar de porţiunea din faţa cimitirului Ghencea. Pe celelalte străzi (n.red – zona 8) se ocupă de asfaltare cei de la Dancor. Nu e nici vina lor. Au fost probleme mari cu canalizarea. Se lucrează la o conductă mare de apă.„, spune Andon Mihai, administratorul firmei AMC Trans Multicom SRL, care derulează lucrări la graniţa cu Sectorul 5, la solicitarea Primăriei Bragadiru.

Din cauza drumurilor neasfaltate, de multe ori, şoferii rămân blocaţi cu maşinile în gropile pline de noroi, care măsoară zeci de centimetri adâncime. „Segmentul de drum dintre Cimitirul Militar Ghencea şi Cimitirul SRI este abandonat de Primăria Sectorului 5, de aproximativ cinci ani de zile. Din această cauză, frecvent, de dimineaţă şi până seara, zeci de maşini rămân prinse în nămol, până când ajunge vreo wolă (n.red – încărcător frontal) să elibereze drumul. Dimineaţa, când pleacă copiii la şcoală este ceva nemaipomenit! Aceasta este traiul într-o capitală europeană! Asta e realitatea secolului 21, în Sectorul 5, condus de domnul Vanghelie„, spune, cu disperare, un locuitor de pe Drumul Cooperativei.

De ani de zile stăm şi aşteptăm marea cu sarea. Când am fost la notar a trecut în acte zonă rezidenţială. Aşa arată o zonă rezidenţială?„, spune, cu dezgust, o femeie care şi-a construit o casă pe Str. Cosmina, una dintre cele mai afectate artere, după fiecare ploaie sau ninsoare.

Potrivit unui locuitor de pe strada Ghidigeni, extinderea reţelei publice de apă potabilă şi canalizare în zonă a fost începută încă din timpul mandatului primarului Călin Cătălin Chiriţă, şi lăsată de izbelişte mai bine de şapte ani.

În ultimii ani, locuitorii din zonă au tot strâns semnături, au făcut petiţii şi numeroase cereri către instituţiile statului pentru a beneficia de apă curentă, canalizare şi străzi asfaltate. De cele mai multe ori, însă, apelurile lor au primit doar răspunsuri seci, în care nu se preciza niciodată când vor începe şi când urmează să fie finalizate lucrările din această zonă.

Cum a pasat Vanghelie reabilitarea străzilor Primăriei Capitalei 

Lucrările pentru reabilitarea infrastructurii stradale (apă, canal, drum) în Zona 8 au fost atribuite de Administraţia Domeniului Public Sector 5, prin licitaţie publică, unui consorţiu de firme, la finele anului 2009. Pe 28 aprilie 2011, însă, Administraţia Străzilor Bucureşti (ASB) a preluat, prin hotărârea Consiliului General, 190 de străzi, printre care şi cele din zona Prelungirea Ghencea, după ce Primăria Sectorului 5 a solicitat sprijinul Municipalităţii pentru proiectul de modernizare a infrastructurii edilitare prin preluarea unei părţi a reţelei de străzi în stadiul investiţional în care se află. Motivând că nu are banii necesari unor astfel de investiţii în infrastructură, după un an şi jumătate de la atribuirea lucrărilor, Vanghelie a pasat problema reabilitării infrastructurii stradale Administraţiei Străzilor Bucureşti.

La preluarea celor 190 de străzi de către ASB, Consiliul General al Municipiului București nu a alocat și fondurile necesare continuării și finalizării lucrărilor de reabilitare pe aceste străzi, astfel că, în aceste zone, stadiul lucrărilor este cel din momentul predării străzilor către ASB, au declarat, pentru B365.ro, reprezentanții instituției.

Primăria Sectorului 5 a început nişte lucrări pe străzile acelea, apoi le-a luat şi le-a aruncat în grădina Primăriei Capitalei. Lucrările erau oprite. Nu mai făceau nimic. Din lipsă de bani nu s-au mai apucat să facă nimic. Au zis că ei nu au bani, să le luăm noi şi să le facem noi. Problema e că nici noi n-am avut bani. Sperăm ca anul acesta să le finalizăm. Acesta este obiectivul Primăriei Generale. Din totalul străzilor preluate de ASB, sunt două categorii: unele pe care s-au pus deja utilităţile şi altele pe care nici măcar n-au început lucrările din cauza banilor. Deocamdată, ASB nu a plătit niciun ban pentru nicio stradă din Sectorul 5. Pentru unele lucrări Primăria Sectorului 5 a achitat o parte din baniÎn zonele 7 şi 8 nu au început încă lucrările. Sunt în stadiul în care au fost preluate de la Primăria Sectorului 5. În aceste zone în prezent se extind reţelele de apă, canal şi gaze. Noi nu putem asfalta pe străzile acestea până nu se termină cu utilităţile. Doar pe strada Dantelei s-au efectuat lucrări la extinderea reţelei de canal şi gaze, şi după preluarea acestei străzi de către ASB„, a declarat Carmen Dincă, purtătorul de cuvânt al ASB.

Pe 31 decembrie 2009, Administraţia Domeniului Public Sector 5 a atribuit asocierii de firme SC T Dancor Romconstruct SRL, SC Romprest Service SA şi SC Sopmet SA, un contract în valoare de 61,855 milioane lei fără TVA doar pentru reabilitarea infrastructurii stradale (apă, canal, drum) pe străzile din Zona 8, delimitată de Str. Drumul Mărăcineni – Str. Dantelei – Str. Arefu, Str. Dantelei, Str. Garoafei. Investiţia urma să fie acoperită din bugetul local al Sectorului 5. După hotărârea Consiliului General al Municipiului Bucureşti, Administraţia Străzilor şi-a asumat toate drepturile şi obligaţiile contractuale asumate de Primăria Sectorului 5 prin contractele aflate atât în execuţie cât şi finalizate. În momentul preluării celor 190 de străzi, de către ASB, lucrările la reţeaua de apă şi canal din Zona 8 erau executate în proporţie de 50%. Numai pentru finalizarea lucrărilor din Zona 8, ASB trebuie să deconteze o diferenţă de aproape 64 milioane lei, cu TVA inclus, din bugetul Primăriei Generale.

Conform anunţului de participare asociat, publicat pe SEAP, lucrările în Zona 8 ar fi trebuit să fie finalizate în şase luni de la data atribuirii contractului.

Contactaţi de reporterii B365.ro, reprezentanţii Administraţiei Străzilor au precizat că în Zona 8 lucrările au început pe 8 ianuarie 2010 pe toate străzile, dar nu au fost încă recepționate. ”Termenul de finalizare pentru Zona 8 va fi stabilit după alocarea fondurilor necesare pentru finalizarea lucrărilor în cadrul proiectului de buget pe anul 2013.  În momentul de faţă aşteptăm să fie votat bugetul Primăriei Capitalei. După ce va fi votat bugetul Primăriei şi vom şti exact pe ce bani stă Administraţia Străzilor, vor fi sigur direcţionaţi bani şi spre acele zone pentru că ele sunt în planul ASB pe 2013 pentru a fi rezolvate, dar aşteptăm votarea bugetului”, a mai spus Carmen Dincă.

Pentru Zona 8, până la data preluării, Primaria Sectorului 5 a achitat doar 9.687.000 lei din peste 73.607.000 lei, cât reprezintă valoarea totală a lucrărilor de extindere a rețelei de apă și canalizare și de reabilitare a infrastructurii stradale în această zonă.

În total, pentru cele 190 de străzi, Primăria Capitalei trebuie să aloce, conform deciziei CGMB din 28 aprilie 2011, peste 148.428.000 lei, dintre care, cea mai mare sumă care mai trebuie decontată, de peste 63.920.000 lei, este pentru Zona 8.

Firmă PSD-istă, abonată la lucrări în Sectorul 5

SC T Dancor Romconstruct SRL, firma de casă a primarului Vanghelie, a câştigat, în ultimii ani, numeroase licitaţii organizate de Primăria Sectorului 5, de la contracte pentru anveloparea termică a blocurilor, la reabilitarea infrastructurii rutiere. T Dancor Romconstruct, firma care a câştigat licitaţia pentru execuţia lucrărilor în Zona 8, este deţinută de Cornel Ciocan, un apropiat al liderilor PSD. Cornel Ciocan este fratele lui Dan Ciocan, consilier judeţean în PSD Olt. De-a lungul timpului, firma lui Cornel Ciocan a mai derulat contracte cu ADP Sector 5, volumul afacerilor dintre administraţia Sectorului 5 şi T Dancor ajungând la milioane de euro.

Aceeași firmă a câștigat, potrivit ASB, și licitația pentru reabilitarea infrastructurii stradale din Zona 7, care include străzile: Stiintei, Culturii, A. Bocanet, Gh. Asachi, Cernavoda, Borsec, Gura Lotrului, Indrumarii, Bascov, Abnegatiei, Califarului, Intr. Fedelesului, Intr. Cooperativei, Mateiu Caragiale, Dihorului, Condorului, Intr. Mistretului, Intr. Pepinierei. ”La preluarea străzilor, Primăria Sectorului 5 nu ne-a pus la dispoziție informații privind procedurile de licitație prin care s-au atribuit lucrările”, au punctat reprezentanții Administrației Străzilor.

Între 2007 şi 2009, SC T DANCOR ROMCON­STRUCT SRL Bucureşti,  al cărei acţionar este Ciocan Cornel, a primit în antrepriză, din partea Primăriei Secto­rului 5, executarea de lucrări pentru reabilita­rea străzilor din Sectorul 5 sau restaurarea unor obiective social-culturale. „Fir­ma în cauză, că aşa se face în afaceri când nu prea ai echipamente ne­cesare unor astfel de activităţi sau personal de specialitate angajat, ce­dea­ză, la rândul său, în subantrepriză, lucrările către o firmă de con­struc­ţii adevărată – este vorba de SC ALEXCOR TRA­DING SRL – cu angajaţi specializaţi şi echipamente pe măsură, firmă care execută în întregime lucrările privind reabilitarea străzilor din sector sau restaurarea unor obiective social-culturale. În schimbul lucrărilor efectuate, aceasta din urmă primeşte doar circa 30% din suma alocată de primărie pentru executarea acestora.” – scria Ziarul în 2010.

Cookies