Neatenția de care au dat dovadă un biciclist și un trotinetist puteau să ducă la un accident de proporții la semaforul unei treceri de pietoni. Norocul a făcut ca semaforul să se fi făcut verde cu câteva secunde înainte de incident, astfel că mașina din spatele celor doi nu s-a pus în mișcare.
În imaginile surprinse de camera de bord a șoferului se poate observa cum biciclistul vine cu viteză din dreapta, pe o bretea de circulație, și virează fără să se asigure, o manevră extrem de periculoasă, mai ales în fața unui semafor unde așteaptă mai multe mașini. Din spatele mașinii unde se află camera care a înregistrat incidentul vine cu viteză un bărbat de vârstă mijlocie, pe trotineta sa electrică cu șa.
În momentul în care trotinetistul ajunge în apropierea semaforului, biciclistul virează destul de puternic, astfel încât bărbatul de pe trotinetă se sperie și frânează brusc. Acesta zboară de pe trotinetă, cade și se lovește cu fața de asfalt, tocmai când mașinile din jur începeau să se pună în mișcare. Este de reținut faptul că doar biciclistul purta cască și mănuși de protecție.
Biciclistul a sărit în ajutorul bărbatului de pe trotinetă aproape instant: și a pus bicicleta pe trotuar, i-a ridicat trotineta celui căzut, iar apoi s-a dus să îl ajute să se ridice și să verifice dacă este în regulă, în ciuda căzăturii destul de urâte. Iată videoclipul care surprinde întregul incident:
Proiectul de lege pus în dezbatere publică de Ministerul Afacerilor Interne (MAI) presupune interzicerea circulației pe trotuare a „vehiculul utilizat pentru transportul unei singure persoane, cu două sau trei roți, articulat cu o bară în partea din față folosită ca dispozitiv de direcție, a cărui viteză maximă prin construcție este mai mare de 6 km/h, dar nu depășește 25 km/h și care este echipat cu un motor electric”, după cum sunt definite trotinetele în proiectul de lege respectiv. Pe trotuar, pe lângă pietoni, pot circula doar „persoanele care conduc un scaun rulant de construcție specială, cele care conduc vehicule destinate exclusiv tragerii sau împingerii cu mâna, cele care se deplasează pe patine sau dispozitive cu role fără mijloace de autopropulsie, precum și cele care conduc vehicule a căror viteză maximă prin construcție nu depășește 6 km/h și sunt echipate cu un motor electric”.
Dacă un drum este prevăzut cu pistă pentru biciclete, atât bicicletele cât și trotinetele electrice vor fi conduse exclusiv pe pista dedicată acestora. În lipsa acestei piste, circulația trotinetelor electrice este permisă numai pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă este de 50 km/h, se arată în document.
Pentru a conduce o bicicletă sau o trotinetă electrică pe drumuri publice, conducătorul trebuie să aibă cel puțin 14 ani împliniți. Mai mult, trotinetele electrice, asemenea bicicletelor, trebuie să fie echipate cu mijloace de iluminare și aceste mijloace și dispozitive în stare de funcționare, dispozitive reflectorizant-fluorescente.
Potrivit Hotnews, în nota justificatoare a actului normativ se arată că din cercetarea legislației rutiere a altor state europene cu privire la circulația trotinetelor electrice pe drumurile publice s-a relevat: