ȘTIRI

Autostrada suspendată a lui Oprescu, modificată de un ansamblu rezidenţial

Proiectul autostrăzii suspendate va fi modificat în zona de nord a Capitalei, ca urmare a construirii unui nou ansamblu rezidenţial. Astfel, pe strada Aviaţiei, nr. 72 se propune ridicarea unor clădiri cu 2, 4 şi 15 etaje. Ansamblul interferează însă cu viitoarea autostrada suspendată, fiind construit în imediata vecinătate a inelului median. În aceste condiţii, arhitecţii care au realizat PUZ-ul autostrăzii au fost nevoiţi să mute nodul rutier de la strada Avionului ce urma a fi construit deasupra solului pe străzile deja existente de lângă viitorul ansamblu rezidenţial. 

„Bucla de la Avionului va fi adaptată. Ea va trece pe străzile existente, dar cu modificarea profilului acestor străzi astfel încât acestea să facă faţă la noile condiţii de trafic. Din păcate aceasta este una dintre problemele provocate de cadastrul provizoriu valabil pentru Capitală. Când s-a făcut PUZ-ul pentru autostrada suspendată, această proprietate de pe Aviaţiei nu apărea în cadastru”, a precizat pentru B365.ro, arhitectul Sorin Gabrea, proprietarul firmei Western Outdoor, una din firmele care a lucrat la PUZ-ul autostrăzii suspendate. 

Nodul rutier de la strada Avionului avea rolul de asigura legătura dintre autostrada suspendată şi cartierul Aviaţiei, dar mai ales cu bd. Barbu Văcărescu, Calea Floreasca sau Şoseaua Pipera. 

 

Planul Urbanistic Zonal al autostrăzii suspendate va fi modificat şi apoi supus votului Consiliului General al Municipiului Bucureşti. 

Autostrada suspendată va închide inelul median de circulaţie al Capitalei, de aceea proiectul a fost redenumit inelul median de circulaţie – tronsonul Colentina -Lacul Morii. “Autostrada suspendată” va fi cuprinsă între Colentina şi Crângaşi şi va avea o lungime de 13,15 kilometri.  Noua arteră va fi construită pe cea mai mare porţiune în vecinătatea căii ferate şi se va intersecta pe traseu cu Şoseaua Colentina, Şoseaua Andronache, Penetraţia Autostrăzii Bucureşti – Braşov, în imediata vecinătate a Străzii Gherghiţei, Şoseaua Petricani, Şoseaua Pipera, Bulevardul Aerogării/Strada Nicolae Caramfil, Şoseaua Nordului, Şoseaua Bucureşti-Ploieşti (DN 1), Bulevardul Poligrafiei, Bulevardul Bucureştii Noi/Şoseaua Chitilei, Calea Giuleşti, Calea Crângaşi, Şoseaua Virtuţii. Autostrada suspendată a fost împărţită în şapte tronsoane.

Lucrările vor începe la tronsoanele 2-4, cuprinse între intrarea A3 în Bucureşti, în apropiere de strada Gherghiţei şi Fabrica de pâine Băneasa. Alegerea tronsoanelor 2-4 pentru începerea lucrărilor la autostrada suspendată a fost determinată de o altă autostradă. Astfel, Compania Naţională pentru Drumuri Naţionale şi Autostrăzi (CNADNR) a înştiinţat primăria că în 2012 vrea să înceapă lucrările la autostrada Bucureşti-Braşov, segmentul cuprins între şoseaua de centură a Capitalei şi Șos. Petricani. În aceste condiţii, municipalitatea trebuie să creeze cât mai repede legăturile necesare pentru intrarea de pe autostrada A3 în oraş, prin inelul median.

 

Practic, CNADNR va face segmentul de la şoseaua de centură, peste calea ferată, pe lângă actuala stradă Gherghiţei şi apoi spre dreapta până se intersectează cu Șos Petricani pe lângă Parcul Pipera. În schimb, primăria are de construit de la intrarea A3 în oraş, două bulevarde bidirecţionale cu câte două benzi pe sens, de o parte şi de alta a căii ferate, dar şi două pasaje subterane, unul sub altul, la nodul rutier de la Petricani. De la nodul rutier Petricani până la intrarea în tunelul subteran pe sub Herăstrău, autostrada va continua tot de o parte şi de alta a căii ferate, cu două căi cu sens unic şi cu trei benzi pe sens. VEZI TRASEUL DETALIAT al autostrăzii suspendate.

Costul autostrăzii suspendate – 1,57 miliarde euro

Conform indicatorilor tehnico-economici, costul total al autostrăzii suspendate va fi de 6,83 miliarde lei, adică de 1,570 miliarde euro. Conform Studiului de fezabilitate, “finanţarea se va asigura din alocări bugetare sau/şi din alte fonduri legal constituite”. Din această sumă, 228 milioane de euro vor fi alocaţi pentru obţinerea terenului, iar pentru proiectare şi asistenţă tehnică vor fi cheltuiţi un milion de euro.

Cea mai costisitoare lucrare de pe traseul închiderii Inelului Median al Capitalei, cunoscută şi ca autostrada suspendată, îl reprezintă, cu siguranţă, tunelul pe sub Parcul Herăstrău, prezent în Studiu sub denumirea de Obiectiv Poligrafiei-Aerogării. Tunelul va costa 603 milioane euro, adică de trei ori costul Pasajului Basarab. Practic, se vor construi două tuneluri, câte unul pe fiecare sens. Lungimea acestora va fi de aproximativ doi kilometri (mai puţin cel sudic). Tunelurile vor ajunge până la o adâncime maximă de 25 metri şi vor fi construite pe sub magistrala de metrou ce urmează a fi construită în zonă.

Alte lucrări costisitoare incluse în proiect sunt: nodul Petricani, unde vor fi construite două tuneluri unul deasupra altuia, pe direcţii diferite de mers, la preţul de 129 milioane euro; Pasajul suprateran Giuleşti – Chitila, care va costa 76 milioane de euro şi Nodul de la Avionului, care va costa 37 de milioane de euro.

Autostrada suspendată în cifre

Costul estimat – 1,5 miliarde euro

2 poduri

29 pasaje supraterane

9 pasaje subterane

un tunel 1

2 noduri

10 intersecţii giratorii

Suprafaţa rutieră a inelului median – 52.300 metri pătraţi

Suprafaţa rutieră a arterelor colectoare – 44.260 mp S

uprafaţă poduri – 23.476 mp

Suprafaţă pasaje supraterane – 57.220 mp

Suprafaţă pasaje subterane – 38.184 mp

Suparafaţă pasarele – 4.763

viteza de proiectare minimă – 25 -60 km/oră

PUZ-ul şi studiul de fezabilitate pentru inelul median sunt realizate de asocierea dintre Proiect Bucureşti, Western Oudoor, Ecoterra, Metroul şi Alpha Studio.


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button