ARHIVA B365

Tuning de Bucureşti: cum să-ţi faci Logan-ul vedetă cu câteva sute de euro

Tuningul este de două feluri: cel vizual şi cel de performanţă. În Bucureşti se caută însă “cel care se vede” şi puţini sunt cei care bagă banii sub capotă, în caii putere. De altfel nici oferta nu este prea vastă la acest capitol. Rare sunt situaţiile când se modifică motorul pentru că cei mai mulţi preferă să-şi monteze nişte dispozitive care păcălesc computerul de bord şi care ridică cu maximum 20 la sută performanţa masinii.

Răzvan Dobre este administratorul unui service specializat în tuning din Capitală. El şi echipa sa au o vechime în domeniu de peste 10 ani şi au scos în trafic sute de masini, de toate felurile, ochioase. În ultima perioadă s-au specializat şi în tunarea Daciilor. „Noi suntem agreaţi pe Dacia Logan. Și primul model şi modelul nou facelift, abia apărut. Am plecat practic de la montarea de eşapamente sport. Cu timpul am trecut şi pe prelucrare-vopsitorie. Am făcut de-al lungul timpului foarte multe tipuri de maşini: BMW Seria 3, Mercedes, Volkswagen”, explică Razvan.

Chiar dacă piaţa nu duce lipsă de graficieni care ar putea personaliza fiecare maşină în parte, după ideile proprietarului, în România nu se practică acest lucru. Motivul îl reprezintă reticenţa tehnicienilor de la Registrul Auto Român care privesc cu scepticism fenomenul şi sunt zgârciţi în omologări. „Majoritatea clienţilor au vârste între 18 şi 30 de ani, însă am avut clienţi şi cu vârste de peste 40 de ani. Mulţi dintre ei preferă modificările agresive. Aici apare şi problema, în momentul când ajungi cu ea(n.r. – maşina) la RAR din cauza omologărilor. E vorba în principal de jante şi zgomot. Dacă facem aşa ceva, facem pe răspunderea clientului, pe semnatură”, mai spune şeful service-ului.

De altfel pe piaţa autohtonă exista câteva kituri predefinite doar pentru Logan, făcute la Piteşti, acolo unde există un laborator specializat. “La noi se căuta în principal chip-tuningul, adaptările şi logo-urile. Un kit pentru Dacia Logan berlină, să zicem un DCI sau 1.4 se învarte undeva la 2500 de lei, neprelucrat. Adică nevopsit şi nemontat. Cu tot cu manoperă se ridică la 3500-4000 mii de lei. În banii ăştia intră şi o evacuare modificată”, adaugă Răzvan Dobre.

Tradus, totul poate ajunge la maximum 1000 de euro pentru o modificare vizuală a unui Logan. Pentru performanţă însă, preţul mai creşte cu puţin. „Un chip-tuning ar fi să zicem pentru un Logan 1.5 DCI, pe motorină, 200 de euro. Pentru un Logan 1.4 sau 1.6 pe benzină ajunge la 150 de euro. În cazul motorizărilor pe benzină puterea reală creşte cu 7-10 la sută iar pe motorină cu până la 20 la sută. Încărcat, un tuning vizual şi de perfomanţă pentru un Logan ajunge la maximum 1500 de euro”, conchide acesta.


Recomandarile noastre


Parteneri

Știri – Gândul

Știri – CanCan.ro

Back to top button