Tunelul pe sub Palatul Parlamentului, aprobat de CGMB. O parte din Parcul Izvor va dispărea

de:
28 feb. 2014
72 Afișari
Tunelul pe sub Palatul Parlamentului, aprobat de CGMB. O parte din Parcul Izvor va dispărea

Consiliul General al Municipiului București a aprobat în şedinţa de joi proiectul tronsonului II al Diametralei Buzești-Berzei-Uranus, cuprins între strada Vasile Pîrvan și Piața George Coșbuc. 

Planul Urbanistic Zonal prevede construirea unui tunel pe sub Dealul Arsenalului. Tunelul va avea o lungime de 800 de metri și o adâncime maximă de 20 de metri. Intrarea în subteran se va face de pe strada B.P Hasdeu, din dreptul Institutului de Biologie, va continua pe sub Dealul Arsenalului, între Palatul Parlamentului și Catedrala Mântuirii Neamului și se va ieși pe strada Uranus.

Proiectul celui de-al doilea tronson al Diametralei Buzești-Berzei-Uranus include și lărgirea bulevardelor din perimetrul Palatului Parlamentului, realizarea de noi sensuri giratorii, dar și un pasaj subteran la intersecția Bd. Tudor Vladimirescu cu Calea Rahovei.

Mai exact:

– podul Hasdeu peste Dâmbovița va fi lărgit la patru benzi pe sens, trotuare de patru metri și spațiu verde de doi metri pe mjlocul străzii

– strada B.P Hasdeu va avea două benzi pe sens și va fi lărgită pentru a face loc rampei de intrare în tunelul subteran

– se va realiza un sens giratoriu la intersecția Bd. Națiunile Unite, Strada Izvor și strada B.P. Hasdeu

– strada Izvor va avea trei benzi pe sens

– realizarea unui sens giratoriu la intersecția Bd. Tudor Vladimirescu cu Calea Rahovei cu posibilitatea construirii unui pasaj subteran.

„Se are în vedere construirea unui pasaj subteran la intersecția Tudor Vladimirescu cu Calea Rahovei, însă deocamdată nu a fost luată o decizie clară în acest sens”, a precizat arhitectul-șef al Capitalei.

Dispar 5.500 mp din Parcul Izvor și 196 de arbori

Toate îmbunătățirile ce vor fi aduse traficului rutier din zonă vor avea un preț. Și nu doar unul financiar, estimat la 153 milioane euro, ci și unul la nivelul mediului înconjurător. Astfel, pentru a se realiza cel de-al doilea tronson al Diametralei, Primăria Capitalei va distruge 5.500 de metri pătrați din parcul Izvor și va defrișa 196 de arbori.

„Se pierd 5.500 metri pătrați din Parcul Izvor, dar nu e foarte mult având în vedere că parcul are 16 hectare. În plus, o mare parte din cei 5.500 mp figurează în Planul Urbanistic General ca spațiu construibil. Vor fi defrișați și arbori, însă conform legii se vor planta în compensare alți copaci”, a declarat pentru B365.ro, arhitectul-șef al Capitalei Gheorghe Pătrașcu.

Proiectul a obţinut toate avizele solicitate de mediu, inclusiv cel de mediu.

„Din cei 5.500 mp. numai 1/3 este, conform Planului Urbanistic General al Municipiului Bucureşti, încadrată în subzona V1a – Parcuri, grădini, scuaruri şi fâşii plantate publice, restul de 2/3 fiind încadrată în subzona CA2 – Subzona centrală cu funcţiuni complexe, cu clădiri de înălţime medie, mare şi cu accente peste 45 metri, cu regim de construire continuu sau discontinuu. Deci doar aprox 1800 mp şi-ar schimba încadrarea urbanistică de spaţiu verde V1a parcuri, cu precizarea ca o parte, aprox 1300 mp, va fi relocata tot pe amplasament ca fâşii plantate publice (fâşie verde de delimitare a sensurilor de mers, sens giratoriu)„, precizează reprezentanţii Primăriei Capitalei. 

Societatea civilă se opune 

PUZ-ul pentru tronsonul II al Diametralei Buzești-Berzei-Uranus a fost pus în dezbatere publică pe site-ul Primăriei Capitalei în perioada sărbătorilor de iarnă, ceea ce a stârnit nemulțumirea cetățenilor și a ONG-urilor. Data publicării proiectului nu a fost însă și singura nemulțumire. Întregul proiect este considerat „inutil” de societatea civilă. 

„Nu sunt de acord. E interesant cum aceasta tentativa de consultare publica a PMB a fost publicata fix inainte de Craciun. Ce mai transparenta! Dincolo de acest aspect, e plin Bucurestiul vechi, in special zonele protejate, de cladiri de birouri pe jumatate pustii si de autoturisme care sufoca traficul pietonilor. Chiar nu mai conteaza interesul si nevoile locuitorilor si pietonilor din Bucuresti? Această magistrală este inutilă. Completaţi centura deja existentă şi nu vom mai avea nevoie de diametrală”, scria Ioana Novac pe pagina dedicată dezbaterii publice de pe site-ul PMB. 

„Acest PUZ este unul extrem de nociv si extrem de costisitor pentru Bucuresti. Practic peste o jumatate de hectar din parcul Izvor (mai precis 5500 metri patrati) va disparea. Se vor defrisa astfel aproximativ 200 de arbori. In conditiile in care capitala Romaniei, Bucuresti, se afla pe unul din primele locuri la poluare in U.E., prin acest proiect se arata dispretul total pentru sanatatea oamenilor din acest oras, in care spatiile verzi sunt sub normele europene. Avand in vedere sumele care se vehiculeaza pentru realizarea acestui proiect de peste 150. mil de euro, va intreb care este oportunitatea realizarii unui tunel prin curtea Palatului Parlamentului? Se gasesc sute de milioane de euro pentru tuneluri, dar nu se gasesc (de ex.) bani pentru consolidarea sutelor de cladiri care se pot prabusi la primul cutremur mai puternic generand mii de pierderi de vieti omenesti! Sper ca acest PUZ va fi respins de Consiliul General”, scria și Alexandru Pană pe aceeași pagină. 

Asociația Salvați Bucureștiul susține chiar că acest proiect este ilegal și inutil. Potrivit, ONG-ului:

„proiectul este ilegal, intrucat prelungeste un proiect anulat irevocabil de instanta judecatoreasca,

– proiectul este ilegal, intrucat pe plansele acestuia nu figureaza monumentele istorice,

– proiectul este ilegal, intrucat contravine Planului Integrat de Dezvoltare Urbana pentru centrul orasului,

– proiectul este neoportun, construind o veritabila Cale a Victoriei Socialismului

– proiectul este neoportun, prevazand costuri cu care se pot rezolva probleme reale ale circulatiei in Bucuresti, respectiv soseaua de centura si podurile de trecere peste aceasta”. 

Proiectul are însă și susținători. „Proiectul mi se pare f bun in principiu, deoarece ar duce oricum la un trafic mai civilizat. Trebuie totusi luata in considerare, dupa finalizare si conservarea arhitecturala a anumitor zone de case, acolo unde aceste case au o anumita valoare arhitecturala”, scrie Paul pe pagina de dezbatere publică. 

Diametrala Buzești-Berzei-Uranus este unul dintre cele mai importante proiecte derulate de Primaria Capitalei. Drumul va face legătura intre Piața Victoriei și Gara Progresul, reprezentând o alternativă la Calea Victoriei și bd. Magheru. Proiectul a fost împărțit îin trei etape:

– Piața Victoriei – Vasile Pârvan;

– Vasile Pârvan – Piața George Coșbuc;

– Piața George Coșbuc- Gara Progresul.

Prima etapă, care a fost aproape finalizată, are o lungime de 1.750 de metri și a costat municipalitatea peste 67 de milioane de euro, dintre care 38 milioane lucrările propriu-zise, iar 29 de milioane de euro exproprierile.

Cookies