Tunelul de metrou pe tronsonul Străuleşti-Laminorului, finalizat. FOTO de pe șantierul Magistralei 4

de:
13 sept. 2015
10 Afișari
Tunelul de metrou pe tronsonul Străuleşti-Laminorului, finalizat. FOTO de pe șantierul Magistralei 4

Imagini cu stadiul actual al lucrărilor la Magistrala 4 de metrou au fost surprinse de utilizatorii forum.meterouusor.com. Iată câteva dintre imagini:

Stația Laminorului:

Interstația Străulești-Laminorului – TBM-ul în momentul intrării în stație:

Staţia Străuleşti:

Depoul Străuleşti:

Mai multe imagini în galeria foto de mai sus.

Metrorex a anunţat, într-un comunicat de presă remis anterior B365.ro, că joi, 3 septembrie, s-a finalizat execuţia celui de-al doilea tunel pe interstaţia Străuleşti – Laminorului din cadrul Magistralei 4, Secţiunea Parc Bazilescu – Străuleşti. Tunelul are o lungime de 607 metri liniari, iar lucrarea a fost executată cu echipamentul de săpat tuneluri – Tunelling Boring Machine, botezat „Sfânta Parascheva”, care a spart peretele mulat şi a intrat în staţia Laminorului joi, în jurul orei 14:00.

„Execuţia celui de-al doilea tunel de pe interstaţia Străuleşti – Laminorului a început la data de 20.07.2015, iar lucrările s-au derulat în condiţii tehnice şi de siguranţă, cu funcţionarea corespunzătoare a tuturor instalaţiilor care concură la realizarea acestui tip de lucrări.

Se estimează că în prima parte a anului 2016 structura tunelelor va fi gata. Termenul preconizat pentru finalizarea secţiunii Parc Bazilescu – Străuleşti este al doilea semestru al anului 2016″, potrivit comunicatului remis de Metrorex.

„MAGISTRALA 4: RACORDUL 2. SECŢIUNEA PARC BAZILESCU (PS ZAREA) – STRĂULEŞTI” este finanţată din fonduri structurale nerambursabile în cadrul Programului Operaţional Sectorial – „Transport” şi de bugetul de stat.

Citește și: Topul stațiilor de metrou din București, după numărul de călători. Stația SURPRIZĂ de pe locul I

În august, Metrorex anunţa că stadiul lucrărilor la extinderea Magistralei 4 de metrou era de 42%. Potrivit companiei, noile staţii de pe Magistrala 4 vor fi date în folosinţă la finele anului viitor, asta deși italienii de la Astaldi au anunţat, odată cu publicarea raportului anual, că extinderea Magistralei 4 de metrou cu două staţii, Laminorului şi Lac Străuleşti va fi gata abia peste doi ani.

Metrorex și-a propus, iniţial, ca ultimele două stații de metrou din Magistrala M4 Gara de Nord-Străulești să fie date în folosință în acest an, termenul fiind anunţat şi afişat şi pe panoul informativ de pe şantier. Însă, în prezent, lucrările la extinderea Magistralei 4 de metrou cu două staţii şi un depou sunt efectuate în proporţie de 42%, conform Metrorex.

Între timp, Metrorex a schimbat panoul de identificare a investiţiei, iar noul termen de finalizare indicat şi pe şantier este semestrul al doilea din 2016.

 

„Pentru execuţia Magistralei 4 de metrou, secţiunea Parc Bazilescu (PS Zarea) – Străuleşti, finanţată în cadrul Programului Operaţional Sectorial – Transport 2007-2013 şi de la bugetul de stat, au fost realizate lucrări în semestrul I al anului 2015 în valoare de 95.915.953,25 lei cu TVA. În ceea ce priveşte stadiul lucrărilor aferente tronsonului de metrou Magistrala 4. Racordul 2. Parc Bazilescu – Străuleşti, în acest moment acestea sunt realizate în procent de 42%. Finalizarea lucrărilor aferente acestei secţiuni este preconizată la sfârşitul anului 2016″, a declarat, pentru Capital, șeful Metrorex, Cătălin Homor. Conform proiectului, construcţia noii linii de metrou Parc Bazilescu-Străuleşti costă circa 97 milioane de euro, iar antreprenor general este asocierea Astaldi-Somet-SC Tiab şi SC UTI Construction.

Constructorul italian Astaldi, care efectuează lucrările la extinderea Magistralei 4 de metrou, a anunţat anterior că lucrările vor fi finalizate abia în 2017, cu o întârziere de doi ani.

Conform Astaldi, staţiile construite în nordul Capitalei, Laminorului şi Lac Strău­leşti, pe Magistrala 4 de metrou, vor fi finalizate în 2017, potrivit raportului pe 2014 publicat de grupul din Peninsulă.

Noul termen anunţat de constructorul italian pentru finalizarea lucrărilor la extinderea Magistralei 4 de metrou este anul 2017, cu o întârziere de doi ani, şi nu 2015, termenul anunţat iniţial şi afişat şi pe panoul informativ de pe şantier. Termenul anunţat de Astaldi avansează astfel o nouă dată de finalizare, după ce auto­rităţile române spuneau că extinderea Magistralei 4 de metrou va fi gata în 30 luni de la data semnării contractului, respectiv pe 11 aprilie 2015, termen meţionat şi pe panoul de pe şantier. Astaldi a mai anunţat şi în vara anului trecut o nouă amânare privind finalizarea lucrărilor la Magistrala 4. Constructorul italian menţiona, în raportul aferent primului semestru din 2014 că va finaliza lucrările la Magistrala 4 de metrou în 2016. Mai multe detalii AICI.

CITEȘTE ȘI: Metroul din Drumul Taberei se scumpeşte din nou: 5,7 milioane de euro pentru lucrări suplimentare

Valoarea totală a proiectului de extindere a Magistralei 4 de metrou se ridică la suma de 1,115 miliarde lei, contractul de execuţie a lucrărilor fiind semnat încă din iulie 2012 cu o asociere de patru firme. Astaldi lucrează la acest proiect, ca lider de asociere, alături de firmele SC Somet SA, SC Tiab S.A. şi SC UTI Construction & Facility Management SA. 

Lucrările la Magistrala 4 au început pe 18 octombrie 2012 şi, potrivit Metrorex, durata asumată prin contract pentru execuţia şi finalizarea lucrărilor de extindere a Magistralei 4 de metrou cu două noi staţii, Parc Bazilescu şi Lac Străuleşti, este de 30 luni.

„Lucrările la Magistrala 4 au început la data de 18 octombrie 2012. Se vor executa lucrări la staţile de metrou Laminorului şi Străuleşti. Se vor executa lucrări de structură, arhitectură, instalaţii electrice, sanitare, ventilaţie şi curenţi slabi. Costul lucrărilor este de 1.115 mil. lei, finanţarea fiind asigurată din două componente, în cadrul POS-T 2007 – 2013 şi de la bugetul de stat”, a declarat anterior, într-un răspuns formulat la solicitarea B365.RO, fostul director general al Metrorex, Aurel Radu.

Guvernul a aprobat, la finele lunii aprilie, un proiect de lege referitor la alocarea sumei de 188,5 milioane lei pentru Magistrala 4 de metrou şi pentru metroul de la Otopeni. Banii provin din sumele obtinute in urma scoaterii la licitatie prin platforma comuna a certificatelor de emisii de gaze cu efect de sera si ar urma sa fie utilizati pentru finantarea, in 2015, a doua proiecte de investitii ale Metrorex.

Cele doua proiecte sunt „Magistrala IV – Metrou” – proiect pentru care se aloca 150 de milioane de lei şi „Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda-Otopeni”- proiect pentru care se aloca 38,525 milioane de lei.

Decizia a fost luata pentru continuarea lucrarilor de constructie la „Magistrala IV – Metrou”, în contextul în care acest proiect nu primise finantare pentru lucrari in anul 2015 si, din acest motiv, lucrarile de constructie au fost oprite, potrivit Executivului de la București.

Pe 16 aprilie, a fost sfinţită „cârtița” care execută tunelele de metrou de la Linia 4 Sectiunea Parc Bazilescu, iar în aceeaşi zi au fost demarate și săpăturile. Tunelele vor fi finalizate în luna martie 2016, iar cu metroul pe această secţiune se va putea circula în toamna lui 2016, a declarat atunci Cătălin Homor, director general al Metrorex. Detalii şi GALERIE FOTO AICI.

„Vom face tot ce ne stă în putinţă la proiectul să se termine dacă nu la termen, atunci mai devreme de termen. Lucrările ar fi trebuit finalizate în aprilie 2015, dar din motive obiecte s-a amânat termenul şi vor fi gata în semestrul doi al anului viitor. Unul dintre motivele obiective a fost lipsa de finanţare, dar printr-un management riguros am reuşit să accesăm fonduri europene nerambursabile. Nu vor mai fi întârzieri. Divinitatea ne va ajuta să nu avem incidente nedorite”, a declarat directorul general al Metrorex, Cătălin Homor.

„Tunelul are un kilometru şi 200 de metri cale dublă, iar termenul de finalizare al tunelului este martie 2016. Sfânta Parascheva este ocrotitoarea acestei zone, de aceea am ales acest nume. Alegem să le numim așa pentru că suntem creștini”, a completat directorul.

Potrivit lui Cătălin Homor, director general al Metrorex, fost şef al direcţiei de Investiţii şi Achiziţii Publice în cadrul săpăturile la Magistrala 4 de metrou vor fi mai greu de efectuat decât cele la Magistrala 5. „Nu e aşa de simplu de efectuat tunelul, chiar dacă nu are o lungime foarte mare, din cauza etapelor ce trebuie parcurse. Pentru că este un singur scut, acesta pleacă de la staţia Străuleşti, ajunge la staţia Laminorului, se scoate, se aduce înapoi, pleacă pe firul 2, apoi se scoate şi se bagă pe capătul celălalt, iar se scoate, iar se bagă în subteran. Toate etapele astea de montat, introdus în subteran şi scos la suprafaţă, durează mult mai mult decât săparea efectivă a tunelului. La săpat este mai simplu pentru că TBM-ul se autodeplasează cu pistoanele, dar în staţie, având vreo 400 şi ceva de tone, e mult mai greu de manipulat”, a explicat Homor, pentru B365.ro.

Potrivit unui comunicat de presă remis de NFM Technologies, TBM-ul care va demara săpăturile la Magistrala 4 are un diametru de 6,6 metri şi va săpa 4 tuneluri de 500 de metri lungime fiecare.

Costul total al lucrărilor de la magistrala 4 este de 850 milioane lei, fără TVA. Parcarea de la depoul Străulești este finanțată de statul român, conform declarațiilor lui Cătălin Homor.

„Am rezolvat problema financiară. Acum putea termina lucrările la termenul stabilit. Viteza cu care înaintează este de 15 metri pe zi, aproximativ. Parcarea se va face peste depou, pe cinci nivele. Dorința este ca cei care vin din vecinătăți, din orășelele mici, să-și lase mașina la intrarea în București și să ia metroul. Parcarea are 5000 de metri pătrați și 3000 de locuri”, a declarat Marian Stanciu, director general al Somet Construct, firmă care realizează lucrările la Magistrala 4.

În urma acestor lucrări, Magistrala 4 de metrou va fi extinsă cu două staţii, Laminorului şi Străuleşti şi se va construi şi un depou.

PLANURI ȘI IMAGINI CU VIITOARELE STAȚII DE METROU LAMINORULUI ȘI STRĂULEȘTI 

Staţia Straulesti este amplasată în lungul B-dului Bucureştii Noi între intersecţia acestuia cu Intrarea Berheci şi intersectia cu strada Constantin Godeanu şi se întinde pe o lungime desfăşurată de aproximativ 370 m, având lăţimi variabile de la 18.14÷18.54 m până la 22.54 m pe zona PLS din capatul dinspre statia Laminorului.

Accesele sunt amplasate pe ambele laturi ale statiei Straulesti in lungul B-dului Bucurestii Noi. Accesele „A” si „C” sunt situate pe latura stanga a statiei pe sensul de iesire din oras, accesul „B” fiind pe partea dreapta a aceluiasi sens. Accesul „A” se afla la intersectia B-dului Bucurestii Noi cu str. Trusesti, intre axele 55-59. In lungul b-dului Bucurestii Noi se gaseste accesul „B” intre axele 23-27, iar accesul „C” se afla la intersectia strazii C-tin Godeanu cu B-dul Bucurestii Noi, intre axele 11-14. Latimile acceselor sunt variabile si sunt urmatoarele: -accesul „A” are 5.00 m la intrarea in statie si 6.50 m pe zona vestibulului; -accesul „B” are 6.00 m la intrarea in statie si 6.43 m pe zona vestibulului; -accesul „C” are 11.93 m la intrarea in statie si 2.80 m pe zona vestibulului; Distanta minima intre frontul imobilelor construite si accesul A este de 3.30m.

Staţia Laminorului este amplasată în lungul B-dului Bucureştii Noi între intersecţia acestuia cu strada Durău şi cu strada Laminorului şi se întinde pe o lungime desfăşurată de 286,10 m, având lăţimi variabile de la 19,30÷19,00 m până la 22,46 m pe zonele lăţite din capetele staţiei.
Accesele sunt amplasate pe ambele laturi ale statiei Laminorului Accesele „A” si „B”, in lungul B-dului Bucurestii Noi.
Accesele „C” si D” sunt amplasate la intersectia cu strada Miercani.
Latimile acceselor sunt variabile si sunt urmatoarele:
-accesul „A” 9.40 m la confluenta cu statia si 8.08 m pe zona de intrare in acces;
-accesul „B” 11.58 m la confluenta cu statia si 8.08 m pe zona de intrare in acces;
-accesul „C” 5.90 m la confluenta cu statia si 5.24 m pe zona de intrare in acces;
-accesul „D” 8.00 m la confluenta cu statia si 4.20 m pe zona de intrare in acces;
-accesul „E” fiind in prelungirea statiei latimea acestuia variaza intre 2.25 m pe zona de intrare in acces respectiv 4.55 m la confluenta cu accesul „B”.
Distanta minima intre frontul imobilelor construite si accese variaza intre 10 m la accesul „B” respectiv 26 m la accesul „C”.

Magistrala 4 de metrou modifică Nordul Capitalei: Lac de agrement, artere noi și linii de tramvai 

Proiectul de construcție a liniei înglobează totalitatea lucrărilor necesare pentru extinderea reţelei de metrou, respectiv a Racordului 2 al Magistralei 4, cu două noi staţii, fiind prevăzute în acest sens lucrările de structură tunel (1,3 km), structura aferentă celor 2 staţii (Laminorului şi Lac Străuleşti), depou de metrou, terminal multimodal şi Park & Ride, precum şi principalele dotări cu instalaţiile şi echipamentele necesare pentru punerea în funcţiune cu călători a obiectivului. 

În zona staţiei Străuleşti, vor fi construite şi o autogară, un peron subteran pentru autobuze, amenajat chiar în staţia de metrou, plus o parcare pe trei niveluri, cu spaţii verzi pe acoperiş. Un lucru nemaiîntâlnit pentru o staţie de metrou din Bucureşti îl reprezintă parcările de pe laturile staţiei-depou, de tip park&ride.

Pe lângă proiectul propriu-zis de prelungire a linei de metrou, documentația de urbanism „pregătește terenul” pentru mai multe viitoare posibile investiții publice în transportul în comun, inclusiv introducerea unei linii de tramvai pe Bulevardul Laminorului. Mai multe detalii aici.

Potrivit reprezentanţilor Metrorex, prin construirea extensiei Magistralei 4 de metrou se va oferi o cale de transport de mare capacitate, sigură, confortabilă, fiabilă, accesibilă, rapidă şi directă între zona de Nord-Est şi primul nod de transport intermodal de tip Park&Ride Străuleşti.

Cookies