Un tunel auto pe sub pista Aeroportului Băneasa va lega Aviaţiei de Henri Coandă VEZI PROIECTUL

de:
26 sept. 2011
23 Afișari
Un tunel auto pe sub pista Aeroportului Băneasa va lega Aviaţiei de Henri Coandă VEZI PROIECTUL

Proiectul „Supralărgire şi străpungere Strada Avionului” va începe în cartierul Aviaţiei în apropierea Pasajului Pipera. „Strada Avionului se va transforma într-o arteră cu trei benzi pe sens cu un scuar median cu spaţiu verde de 7 metri. Va ajunge în cartierul ANL Henri Coandă. Va fi artera principală care va străbate cartierul Henri Coandă. Apoi va subtraversa prin tunel pista aeroportului Băneasa şi va continua până în zona Grădinii Zoologice, apoi prin Pădurea Băneasa, pe drumul Vadul Moldovei până la Șoseaua de Centură”, a declarat pentru B365.ro, Ion Dedu, director executiv al Direcţiei Transporturi şi Sistematizarea Circulaţiei.

Se va intra în tunelul subteran din cartierul ANL Henri Coandă, din dreptul pistei aeroportului şi se va ieşi în spatele complexului comercial Băneasa. „Tunelul va avea aproximativ 500 de metri lungime”, a precizat Ion Dedu.

Întreaga arteră va avea o lungime de 9,58 de kilometri. Pe lângă tunelul subteran, lucrarea include şi două pasaje supraterane. Astfel, în zona CF Bucureşti-Constanţa va fi construit un pasaj peste calea ferată şi peste viitorul inel median sau autostradă supendată. Mai exact autostrada suspendată va trece printr-un pasaj peste calea ferată, iar noua lucrare, supralărgirea Avionului, va trece peste amândouă. Un al doilea pasaj suprateran va fi construit în zona Șoselei de Centură.

Pe tot traseul său, noua arteră va fi prevăzută cu câte trei benzi pe sens.

Costul investiţiei: 113 milioane euro

Indicatorii tehnico-economici ai proiectului au fost deja aprobaţi de Consiliul General al Municipiului Bucureşti. Potrivit hotărârii consilierilor lucrarea va costa 481,71 milioane lei (aproximativ 113 milioane euro). Foarte costisitoare vor fi exproprierile. „Sunt multe terenuri private şi deci exproprieri. Mult mai multe decât la Străpungerea Nicolae Grigorescu, unde s-au facut exproprieri de 8 milioane euro”, spune directorul de la Transporturi.

Cât priveşte termenul de începere a lucrărilor, totul depinde de finanţare. „În momentul în care ne putem baza ca avem bani pentru exproprieri putem demara proiectul”, susţine Ion Dedu. Lucrarea a fost prevăzută şi în bugetul pe acest an însă cu o sumă infimă – 10.000 lei – suficientă doar pentru a menţine proiectul printre priorităţi, dar nu şi pentru demararea efectivă a lucrării. Dacă anul viitor lucrarea va beneficia de un buget suficient pentru realizarea exproprierilor, proiectul va fi demarat.

Termenul de realizare a proiectului este de 30 de luni.

Cookies