Trucuri de TikTok folosite de „Candidatul Șocant”. Cum a reușit Călin Georgescu să spargă bariere ca să ajungă la oameni și să sară rapid de la mii la sute de mii de vizualizări

26 nov. 2024
550 afișări
Trucuri de TikTok folosite de
Trucuri de TikTok folosite de "Candidatul Șocant". Cum a reușit Călin Georgescu să spargă bariere ca să ajungă la oameni și să sară rapid de la mii la sute de mii de vizualizări | Sursa foto: screenshot Călin Georgescu/Youtube

Candidatul independent Călin Georgescu, câștigătorul primului tur al alegerilor prezidențiale, a reușit să se evidențieze în ultimele două luni prin intermediul rețelelor de socializare, în special pe platforma TikTok. Astfel, a reușit să adune mai multe vizionări decât oricare alt candidat, iar pe TikTok materialele sale video au fost văzute de peste 145 de milioane de oameni, având mesaje țintite către românii din țară și din diaspora.

Specialiștii consideră că această creștere nu poate fi organică, ci ar fi rezultatul unei organizări exemplare, scrie Știrile Pro Tv.

Susținătorii lui Călin Georgescu ar fi primit clipuri scurte pe care să le distribuie pe rețelele de socializare

Călin Georgescu a apărut în milioane de feeduri ale utilizatorilor de TikTok din România în ultimele săptămâni, iar rezultatul neașteptat de la alegerile prezidențiale a răsturnat toate calculele electorale și a lovit la temelia partidelor. Acest lucru ne arată importanța rețelelor de socializare. Este un mediu deocamdată nefolosit de cei mai mulți dintre politicieni, în care jumătate din populația țării are deja cont.

Călin Georgescu a știut să exploateze cel mai bine algoritmii social media, în special TikTok – atât prin postări directe, cât și prin mii de susținători care au devenit peste noapte influenceri politici, scrie Știrile Pro Tv.

Candidatul Călin Georgescu a avut o armată de susținători, inclusiv pe Telegram, unde aceștia primeau clipuri scurte, secvențe din interviuri cu scris pus deja mare pe ecran ca să atragă atenția, fiind gata de urcat pe TikTok, Instagram sau Facebook.

La jumătatea lunii noiembrie, pe TikTok a apărut o serie de clipuri cu același hashtag, #echilibrușiverticalitate. Acestea nu făceau referire la un candidat, ci doar aveau același mesaj. Acești influenceri ar fi fost plătiți printr-o platformă care face legătura între branduri și cei care le pot promova.

Clipurile sub acest hashtag au strâns 2,5 milioane de vizualizări. Influencerii ar fi primit aproximativ 400 de lei dacă aveau cel puțin 20.000 de urmăritori.

Silviu Faiăr a declarat că:

A fost o campanie coordonată, de pe o platformă unde influencerii să vorbească despre candidatul lor preferat. Cele mai multe trimiteri, mai mult sau mai puțin subtile, către Călin Georgescu. Marea majoritate nu a fost marcată ca publicitate, deși a fost plătită.

Mădălina Voinea, analist Expert Forum:

Narațiuni despre soarta României, neutralitate, pace, lucruri pe care le regăsim în campania lui Călin Georgescu. Faptul că s-a cățărat pe aceste narațiuni foarte eficient pentru a strânge o viralitate imensă, 145 de milioane de vizionări în 2 luni. Practic, vizibilitatea lui pe această platformă nu exista. Deci este o explicație care nu poate fi 100% organică.

Te-ar mai putea interesa și:

Cookies